
Metodologija 
 
Podaci korišćeni u analizi zasnovani su na rešenjima o raspodeli sredstava za sufinansiranje 
medijskih projekata, koja su u periodu od 2015. do 2025. godine donosili organi lokalne 
samouprave, Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim 
zajednicama, kao i Ministarstvo informisanja. Kao osnovni izvor korišćena je baza projektnog 
sufinansiranja Udruženja novinara Srbije, dostupna na portalu finansiranjemedija.rs, koja je 
pretraživa po podnosiocima, organima i godinama.  
 
Uzorak analize čine mediji kod kojih se preklapaju dva bitna kriterijuma: izrazito prorežimska 
uređivačka politika i evidentirana kršenja Kodeksa novinara Srbije. Naime, reč je o medijima koji 
ne samo da kontinuirano nastupaju kao propagandna podrška vlasti, već su od strane Saveta 
za štampu, relevantnog samoregulatornog tela, prepoznati kao višestruki prekršioci 
profesionalnih i etičkih standarda.  

Upravo je taj drugi kriterijum posebno važan u kontekstu projektnog sufinansiranja, jer se prema 
pravilima za dodelu javnog novca u oblasti informisanja prilikom odlučivanja mora uzimati u 
obzir poštovanje profesionalnih i etičkih standarda, odnosno mere izrečene od strane 
regulatornih, samoregulatornih i sudskih tela.  

U analizi su sabirani iznosi dodeljeni izdavačima tabloida, kao i firmama koje su vlasnički 
povezane sa njima, a koje se pojavljuju kao podnosioci projekata potom realizovanih u njihovim 
medijima. Reč je o štampanim medijima: Informeru, Alo-u, Srpskom telegrafu, Kuriru i Večernjim 
novostima, kao i povezanim portalima: informer.rs, alo.rs, republika.rs, kurir.rs, novosti.rs, kao i 
espreso.rs i Radio Novosti. 

Kod Informera su uračunata sredstva dodeljena firmama Insajder Tim i Info IT (ugašena u 
februaru 2026. i pripojena Insajder Timu), u vlasništvu Dragana J. Vučićevića.  

Kod Alo-a su uračunati projekti koje je podnosio Alo Media System, u vlasništvu Saše 
Blagojevića.  

Za Srpski telegraf i portal Republika uračunata su sredstva dodeljena preko Medijske mreže, 
čiji su vlasnici Lazar Simić, Milan Lađević i Saša Milovanović. 

U analizu su uključene i Večernje novosti i Radio Novosti, čiji je izdavač Novinsko-izdavačko 
društvo Novosti a.d., u vlasništvu Bobana Rajića.  

Za Kurir i portal Espreso uračunata su sredstva dodeljena kompaniji Adria Media Group koja 
je bila izdavač ovih medija do 2023. godine, nakon čega izdavač postaje firma Mondo INC Igora 
Žeželja, koja je danas u većinskom vlasništvu državnog Telekoma Srbija. 

Iznosi u dinarima su na pojedinim mestima obračunati u evre prema kursu od 118,7 dinara, što 
je prosečni srednji kurs za period 2015-2025. Prosečni godišnji kursevi su dostupni na sajtu 
NBS.  

http://finansiranjemedija.rs
http://informer.rs
http://alo.rs
http://republika.rs
http://kurir.rs
http://novosti.rs
http://espreso.rs
https://webappcenter.nbs.rs/ExchangeRateWebApp/ExchangeRateAverage?isSearchExecuted=true&Currency=978&Period=2&OrderBy=Date+desc&Pagging.CurrentPage=1&Pagging.PageSize=50
https://webappcenter.nbs.rs/ExchangeRateWebApp/ExchangeRateAverage?isSearchExecuted=true&Currency=978&Period=2&OrderBy=Date+desc&Pagging.CurrentPage=1&Pagging.PageSize=50

