27. avg 2019.

VOICE: Vlasnik portala koji proganja protivnike režima – poslovni partner Lava Pajkića

Vlasnik domena na kojem se nalazi internetski portal Istraga.rs, koji od svog osnivanja na najgrublji način vređa i kleveće novinare, aktiviste nevladinih organizacija i opozicione političare, kako otkriva VOICE, jeste izvesni Luka Rakočević, suvlasnik firme u kojoj polovični vlasnički udeo ima i Lav Pajkić.

Vlasnik domena Luka Rakočević je stanovnik Beograda, sa adresom i ličnim podacima koji su poznati redakciji Vojvođanskog istraživačko-analitičkog centra (VOICE). Do ovih podataka VOICE je došao posredstvom Osnovnog suda u Novom Sadu.

Daljom proverom, VOICE je došao do saznanja da Rakočević ima vlasnički udeo u firmi Best Vision Productions, koja se povezuje sa Lavom Pajkićem. Oni su u toj firmi suvlasnici sa po 50 odsto udela i osnivačkim kapitalom od po 50 dinara.

Osim što je je javnosti poznat kao sin Isidore Bjelice, Lav Pajkić je autor ništa manje ostrašćenih medijskih sadržaja uperenih protiv protivnika srbijanskog režima, koji su putem navodno satirične jednosatne emisije “Kontravizija” namenjenih gledaocima tabloidne televizije Pink. “Ružičasti Kesić” svoj jednosatni termin koristi za neduhovito sprdanje sa političkim neistomišljenicima, a često emituje i izmontirane ankete sa obmanutim građanima Srbije. To je, valjda, jedan od retkih primera onoga što je suprotno zdravom razumu: satira u prilog vlasti!

VOICE saznaje i da je direktor Best Vision Productions izvesni Sebastian Kaplarević iz Zemuna, koji samostalno zastupa ovo društvo sa ograničenom odgovornošću. Vlasnik je i preduzeća Magnum Opus koja se nalazi u Zemunu, na istoj adresi na kojoj je prijavljen i Luka Rakočević.

Šta je to Istraga.rs?

Portal Istraga.rs osnovan je početkom ove godine i od tada isključivo objavljuje najogavnije tekstove o novinarima, političarima i nevladinim organizacijama sa prostora Srbije (čitaj: slobodomislećim pojedincima i organizacijama koje kritički izveštavaju i govore o režimu Aleksandra Vučića).

Javnost u Srbiji do sada nije znala ko se krije iza tog portala, što dovoljno govori o njihovoj “hrabrosti”. Sajt je registrovan anonimno, a na njemu nema nikakvih podataka o tome ko stoji iza njega. Osobe koje navodno stoje iza sajta su objavljivale i reklamne spotove, gde su svi sa kapuljačama na glavama, kako bi ostali anonimni.

Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), koje je osnivač VOICE-a, u fokusu je ovog portala od samog početka. Osim što su objavili spisak donacija koji su na nezakonit način verovatno pribavili od relevantnih finansijskih institucija ove zemlje, anonimni autori su objavili i nekoliko tekstova prepunih laži i kleveta protiv najistaknutih članova NDNV-a.

Jedan od najostrašćenijih tekstova je bio uperen protiv autorki antiratnog dokumentarnog filma “Albanke su naše sestre” Milene Popović, Sanje Kljajić i Vanje Đurić. Film govori o NATO bombardovanju 1999. godine i o ljudima u Srbiji koji su borili protiv sulude i zločinačke ratne politike Miloševićevog režima. Jedan je od pet filmova u okviru projekta “Stvarni ljudi – stvarna rešenja” o odnosima Kosova i Srbije, koji su zajednički realizovali Nezavisno društvo novinara Vojvodine, BIRN Kosovo i Forum ZFD, uz podršku Delegacije Evropske unije u Srbiji.

Projekcije većine filmova iz ovog serijala bile su izložene progonu od strane ekstremnih desničara u nekoliko gradova u Srbiji, a projekcija 22. juna 2017. godine u Nišu nije ni održana pošto je grupa okupljenih ispred zgrade protestovala protiv prikazivanja filma, skandirajući protiv Albanaca, noseći srpska nacionalšovinistička obeležja, preteći autorima i akterima filma i bacajući kamenice na zgradu.

Teži incident se dogodio u samoj sali Medija centra u Nišu, pred početak emitovanja, kada je bivši poslanik Srpske radikalne stranke Branislav Vakić negodovao zbog emitovanja filma, vređao i pretio smrću autorima i malobrojnim građanima koji su nekako uspeli da uđu u salu.

NDNV je preko svog pravnog tima protiv ovog četničkog vojvode podneo krivičnu prijavu tužilaštvu u Nišu. Tužilaštvo je podnelo optužni predlog, ali se postupak pred Osnovnim sudom u Nišu ne vodi zbog trajne duševne bolesti okrivljenog.

Prvi čovek organizacije pod nazivom „Srbska čast“ Bojan Stojković iz Niša, o kojem su mediji izvestili da učestvuje u formiranju paravojske u Republici Srpskoj za borbu protiv protivnika Milorada Dodika, bio je jedan od predvodnika grupe mladića i devojaka, koji su pravili incidente ispred Medija centru u Nišu.

Pretnje i novom rukovodstvu NDNV-a

Istraga.rs pisala je i o novom rukovodstvu NDNV-a. Tako je jedan tekst bio posvećen novom predsedniku Upravnog odbora Norbertu Šinkoviću i njegovoj zamenici Maji Leđenac, gde su njih dvoje bez ikakvih agumenata predstavljeni kao separatisti koji se zalažu za otcepljenje Vojvodine od Srbije.

Tekstovi puni laži i poluinformacija, nepotkrepljenih bilo kakvim relevantnim izvorima, pojavili su se i protiv člana Upravnog odbora NDNV-a Duška Medića, kao i protiv člana Izvršnog odbora Veljka Milića. Na meti su se – po uobičajenoj matrici velikosrpskih tabloida – našli i bivši predsednici NDNV-a Nedim Sejdinović i Dinko Gruhonjić, koji su ponovo vređani i po nacionalnoj osnovi.

Tekstovi Istrage nisu nailazili ni nakakvu osudu institucija koje bi trebalo da urede medijsku oblast u Srbiji i sankcionišu neodgovorne. Ovim neregistrovanim portalom nisu se pozabavili ni pravosudni organi, iako veoma brzo otkrivaju IP adrese onih koji vređaju predsednika Srbije i zbog toga ih lišavaju slobode, iako medijska udruženja i nezavisni mediji na to stalno ukazuju.

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) povodom pisanja Istrage u saopštenju za javnost je navelo da taj sajt ne poseduje impresum pa se ne zna ko zapravo stoji iza ovog takozvanog medija.

“Istovremeno, tekstove ovog ‘hrabrog’ portala prenose po društvenim mrežama uglavnom botovi, što je još jedan dokaz da je reč o botovskom oruđu, čija je jedina svrha postojanja da etiketira i kroz tabloidno blato pokušava da provuče sve one koji misle svojom glavom i ne pristaju na cenzuru. Da li su ovaj sajt i ovakve ‘istrage’ taj najavljeni napredak u slobodi medija o kom je na sav glas govorio predsednik Srbije Aleksandar Vučić u Davosu”, naveo je NUNS u saopštenju.

Duga je lista ljudi koji se svakodnevno nalaze na meti ovog portala. Najčešće je reč o načinu na koji se finansiraju nevladine organizacije ili nezavisni mediji (NIN, Danas, KRIK, Insajder), o privatnom životu dece opozicionih političara (Boris Tadić, Dragan Đilas, Zoran Živković, Velimir Ilić…), finansijerima političkih partija, navodnim tajkunima koji su uništili fabrike u Srbiji…

Sve te nazovi novinarske proizvode Istraga objavljuje na svom anonimnom sajtu bez navođenja autora, bez ikakvih dokaza, relevatnih izvora, mogućnosti da se čuje druga strana…

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend