17. feb 2024.

Istina u sivoj zoni

IZVOR Istinomer

Samo što smo se navikli na termin spin doktori, shvatili smo da živimo u vremenu spin diktatora. Kao što takvi doktori ne leče čoveka (naprotiv!), tako ni ti diktatori ne pokoravaju mase fizičkom tiranijom. Njihovo oružje je finije – manipulacije činjenicama, poluinformacije, proizvodnja konfuzije, spinovi…

01. feb 2024.

Novinske agencije u BiH i Srbiji: Fabrike i prodavnice vesti

Pišu Žarka Radoja, Haris Buljubašić

Da li su demonstranti na protestima opozicione “Srbije protiv nasilja” u Beogradu 24. decembra 2023. godine, kada je došlo do sukoba sa policijom, pokušavali da preuzmu vlast (1) ili je na delu pokušaj “obojene revolucije”, zbog čega se upozorava na “gorku sudbinu” Ukrajine zbog njene “bezobzirno slepe odanosti prozapadnim snagama” (2)?

30. jan 2024.

Novinar L. Koen i potraga za istinom

Piše Zoran Strika

Mediji ponekad, mada ne često, postanu tema umetnosti. Odraze štampanog novinarstva srešćemo u Pikasovoj „Gernici“. Četrdeset godina nakon „Gernike“ objavljen je evergrin i pesma koja je sama za sebe postala referenca u popularnoj kulturi. U pitanju je „Stayin’ Alive“ sastava Bi Džiz. Refren je toliko zarazan da se malo ko osvrne na sam tekst, a već na početku imamo poruku o medijima: We can try to understand/ The New York Times’ effect on man, peva popularni trio u preuskim pantalonama.

19. jan 2024.

Šta čeka medije u 2024: Ugovor sa đavolom ili otpor – pa šta bude?

Piše Branko Čečen

Uz ratove u Ukrajini i Gazi, klimatske promene i dezinformacije, kao lisica u kokošinjac, u svet medija uletela je veštačka inteligencija. Predviđanja o medijskom poslu ostaju nedorečena – autori gledaju u nepregledne mogućnosti VI i mogu da zaključe samo da nema šanse da razumeju za šta će sve biti upotrebljena i iz kojih pobuda

05. jan 2024.

NUNS lista serija

IZVOR NUNS

Ukoliko ove zime za praznike imate dužu pauzu, možda se odlučite da provedete slobodne dane tako što ćete ,,bindžovati“ najnovije serije. A možda ćete pogledati neka od dramskih ostvarenja čija radnja prati život i rad novinara, redakciju ili medijsku korporaciju. 

28. dec 2023.

Sa niške radionice UNS-a o autorskim pravima: Novinari i fotoreporteri da pokažu kolegijalnost i međusobno razumevanje

Piše A. Ničić
IZVOR UNS

Novinari, poput fotoreportera, treba da pokažu solidarnost i izbore se za adekvatne naknade za neovlašćeno korišćenje medijskih sadržaja koje su proizveli, ali i da sami shvate važnost poštovanja autorskih prava kolega, rekao je advokat Dušan Popović na radionici o autorskim pravima koje je UNS juče organizovao na Filozofskom fakultetu u Nišu, a sa njim su bili saglasni i ostali učesnici.

14. dec 2023.

Saveti u vezi izbornih dezinformacija

IJN
IZVOR NUNS

Izborne dezinformacije su se pojavile kao značajna pretnja demokratskim procesima u zemljama širom sveta. Prema nedavnoj globalnoj studiji UNESCO-a, 85% ljudi je zabrinuto u vezi onlajn dezinformacija, posebno o njihovom uticaju na izbore.

05. dec 2023.

„Istraživački novinari drže čas srpskoj policiji“: Tekst novinara i bivšeg pripadnika policije o priči koju je CINS objavio o kol centru SNS-a

Piše Uglješa Bokić
IZVOR Danas

Istraživačka priča koju je CINS objavio u vezi SNS kol-centara, kupovine glasova i obrtanja milionskih suma crnog novca u kešu, jeste zaista impresivna iz ugla novinarstva, ali ne treba izostaviti ni priču o Vučku žandarmu koju je nedavno objavio KRIK, kao ni mnoštvo ostalih koje naši istraživački novinari objavljuju.

05. dec 2023.

Kako koristiti TikTok-a za privlačenje mladih ljudi na vesti

IJNET/ Cameli Heins
IZVOR NUNS

Mediji se sve više okreću TikToku kako bi mlađe generacije zainteresovale za vesti – posebno pošto ova publika traži informacije na platformama društvenih medija. Danas, svaka četvrta odrasla osoba u SAD mlađa od 30 godina redovno dobija vesti od TikTok-a.

28. nov 2023.

Zašto je svake godine sve teže pratiti izbornu kampanju na mrežama?

Piše Mila Bajić

Uoči novih izbora i predizborne kampanje, koja deluje da će biti intenzivna koliko i kratka (6 nedelja), opet smo suočeni sa komplikovanom situacijom – kako istraživati kampanje na društvenim mrežama kada u svakom izbornom ciklusu imamo sve manji pristup podacima? Kakve su razlike u odnosu na prethone izborne cikluse i zašto se opseg dostupnih podataka stalno smanjuje?

21. nov 2023.

„Televizija, kao i mediji uopšte, gubi bitku sa društvenim mrežama“: Slobodan Georgiev, direktor vesti TV Nova, za Danas povodom Svetskog dana televizije

V. M.
IZVOR Danas

Danas se obeležava Svetski dan televizije. Kanblovska televizija Nova jedna je od najprepoznatljivijih i najgledanijih u Srbiji. O tome kakav je medij televizija, šta je sve čeka u budućnosti, ali i o izazovima oravljenja televizije u našoj zemlji za Danas govori direktor vesti na TV Nova Slobodan Georgiev.