21. mar 2017.

Zašto „Student“ više ne postoji

Piše Ljubomir Kljakić
IZVOR Vreme

Ovih dana navršava se osamdeset godina od 15. marta 1937. i pojave prvog broja lista "Student", organa akcionog odbora stručnih studentskih udruženja Beogradskog univerziteta i centralnog glasila studentskog pokreta na tom univerzitetu, ali i u tadašnjoj Jugoslaviji uopšte

20. mar 2017.

Pravo na medije: Kakva je uloga komercijalnih medija?

Autori Vesna Vujić i Maja Divac
2017-03-20 13_42_30-Pravo na medije -Komercijalni mediji - YouTube

Razvoj komercijalnih medija u Srbiji počinje devedesetih godina, kada se osnivaju prve privatne nedeljne i dnevne novine, novinske agencije, ali i prve privatne televizije. Sa dolaskom novog milenijuma broj komercijalnih medija nastavlja da raste, a  sa završenim procesom privatizacije, medijskom scenom dominiraju privatne televizijske i radio stanice, kao i sve veći broj onlajn medija. 

13. mar 2017.

Milivojević: Novinarstvo urušeno, svi iznose svoje istine

FoNet
IZVOR N1

Uz lak pristup proizvodnji informacija, danas svi iznose svoje istine u javnost i to ima nekoliko posledica, a jedna od njih je urušavanje novinarstva i klasičnih medija kakve smo poznavali, izjavila je FoNetu profesorka Fakulteta političkih nauka u Beogradu Snježana Milivojević.

06. mar 2017.

Mediji kao deo promene političkog sistema

IZVOR Danas

Na tribini "Stvarno, realno i tačno u eri post-istine i fake news-a" održanoj u UK Parobrod diskutovalo se o budućnosti medija u doba interneta, kako su društvene mreže doprinele kreiranju kulture medijske obmane, kao i o terminima post-istine, "alternativnih činjenica" i "fake news-a" odnosno lažnih vesti.

24. feb 2017.

Progon javne debate

Razgovarala Ivana Milanović Hrašovec
IZVOR Vreme
snezana_milivojevic_mcrs

"Vlast koja oko raznih fikcija proizvodi buru emocija i živi od skandala do skandala, sada odjednom oko događaja koji je najvažniji u demokratiji, kreira jednu kvazimirnu situaciju. Populističkim obrazloženjem ‘nemamo mi vremena za kampanju kad ovoliko radimo’ govori da kampanja nije potrebna jer nije ni važno šta drugi kandidati nude. U osnovi je i uvredljiva poruka biračima: šta vi ima da se informišete o izborima, vaše je da izađete na birališta i jedino što u kampanji treba da saznate jeste ono što već i pre nje znate, a to je kome treba da date taj siguran glas"

23. feb 2017.

Špigl, El Mundo i Lespreso gosti Newsweeka

IZVOR Newsweek

Kao domaćin redovnog godišnjeg sastanka Mreže European Investigative Cooperation (EIN), redakcija magazina Newsweek Srbija imaće priliku da razmeni iskustva i ideje za buduće zajedničke projekte sa 30 kolega iz najrespektabilnijih listova u Evropi

21. feb 2017.

Print je mrtav. Neka živi print.

Piše Majkl Rozenvald
Foto: Thinkstock

U članku o štampanim medijima, novinar Washington Posta, Michael Rosenwald, piše o tome kako su prošle dvije decenije od pokretanja online portala, mnoge novine propale, ali ništa nije blizu uspjehu štampe u prihodima i čitanosti.

20. feb 2017.

Pravo na medije: Kako zaštiti pravo na privatnost?

Autori Anđela Milivojević i Maja Divac
IZVOR PG Mreža

Pravo na privatnost je jedno od osnovnih ljudskih prava koje se svakodnevno krši u domaćim medijima, a posebno u tabloidnoj štampi. Na meti medija je ne samo privatnost poznatih ličnosti već i anonimnih građana. Šta podrazumeva pravo na privatnost i na koji način ga mediji krše? U kojim situacijama poznate ličnosti imaju suženo pravo na privatnost? Kome građani mogu da se obrate kada mediji ugroze njihovu privatnost? U emisiji „Pravo na medije” govore: Danica Maksimović, Tamara Skrozza, Rodoljub Šabić, Igor Božić, Milan Rašević, Igor Jurić, Petar Jeremić, Kruna Savović, Stojan Marković, Miroslav Janković. 

Send this to friend