28. maj 2020.

Podkast je radio 21. veka

Piše Bojana Baćić
IZVOR Danas

Podkast je fenomen koji je uveliko osvojio svet, pa je tako rado slušan između različitih fanova koji vole da podele sa drugima svoju strast ali i isto tako može biti vrlo ozbiljna medijska platforma velikih medijskih kuća poput Njujork tajmsa.

23. maj 2020.

Kako prepoznati lažnu fotografiju?

Nataša iz Subotice rodila petorke, starija Romkinja pretučena u Srbiji, crnogorska policija povredila bebu, američki matematičar potvrdio da su naša deca najpametnija na svetu, trojica migranata dobila srpsko državljanstvo - samo su neke od viralnih vesti u srpskim medijima i na mrežama koje su kao dokaz svojih tvrdnji koristile fotografije. Vesti su upravo zbog fotografija majke sa petoro beba, starije žene sa masnicom na oku, povređene bebe i slično - delovale uverljivo i bile masovno šerovane i komentarisane. Ipak, sve fotografije su su bile lažne i prikazivale su neke druge ljude koje sa konkretnim događajima nisu imali nikakve veze. Kako da prepoznate da je neka fotografija lažna?

18. maj 2020.

Podcast: Stevan Dojčinović (VIDEO)

Razgovarao Galeb Nikačević
IZVOR Agelast

Sa Stevanom smo pričali o istraživačkom novinarstvu, bezbednosti, protokolima, praksi kod nas i u svetu, špijunaži, pritiscima i paranoji sa kojom novinari žive svakoga dana.

12. maj 2020.

Analiza onlajn medija u doba korone: Vrtoglavi rast broja čitalaca “ubio” angažman publike

Piše Miloš Stanić (Content Insights)

Mediji su oko mesec dana posle početka epidemije bili pod opsadom čitalaca, od kojih je više od dve trećine čitalo tekstove o koroni, dok su ranije popularne rubrike kao što su crna hronika i sport potonuli u drugi plan. Čitaoci lokalnih medija su čak četiri puta više šerovali tekstove od onih koji su pratili nacionalne, rezultati su istraživanja koje je sproveo Content Insights

22. apr 2020.

Može li tehnologija da prepozna šta je lažna vest

Tanjug
IZVOR RTS

Načini borbe protiv lažnih vesti visokom tehnologijom bili su u fokusu svetske javnosti u izbornim kampanjama, pokušajima diskreditacije pojedinaca, kompanija, međunarodnih organizacija, ali se onda pojavila pandemija korona virusa, pa su neki tehnološki divovi počeli da preduzimaju mere kako bi sprečili širenje nepouzdanih I netačnih informacija u vezi sa tim virusom.

17. apr 2020.

Dragi gledaoci, dobro došli u moj krevet

Piše Nemanja Milutinović
IZVOR RTS

Epidemija koronavirusa zauvek je promenila televiziju i srušila neke granice. Umesto da gledaoci voditelje kroz TV ekrane "puštaju u kuću", voditelji puštaju gledaoce u svoje domove.

16. apr 2020.

Solutions journalism

Solutions journalism (SJ) je vrsta novinarskog izvještavanja koje je usmjereno na rješenja za društvene probleme. Sastoji se od detaljnog i na činjenicama zasnovanog istraživanja uzroka i posljedica određenog društvenog problema, te predstavljanja rješenja za koje postoje dokazi da funkcionišu. Novinarstvo orijentirano na rješenja može ponuditi odgovore na zagađenost zraka, gužve u saobraćaju u velikim gradovima, probleme s otpadom, ali i izazove s kojima se pojedinci i sistemi suočavaju uslijed pandemije koronavirusa, poput društvene izolacije, online nastave, dezinformacija i manjka resursa u zdravstvenim ustanovama.

26. mar 2020.

Vanredno stanje i društvene mreže – vaše pravo da širite sve?

Piše Stefan Dragojević

Gospodin Nebojša Krstić, bivši savetnik predsednika Tadića za medije i politički analitičar predložio je ukidanje društvenih mreža tokom vanrednog stanja zbog potencijalnog širenja dezinformacija i lažnih vesti. Ovaj predlog je opravdano uznemirio jedan broj građana, i uprkos tome što je predsednik Vučić jasno odbio takvu mogućnost, pokušaćemo ukratko da objasnimo zašto takav jedan čin nije moguć.

22. mar 2020.

Istraživački novinari – jedina i poslednja brana odbrane (VIDEO)

Autor Rade Ranković

U osmoj, završnoj epizodi serijala "Stop korupciji", bavimo se istraživačkim novinarstvom, koje je u Srbiji postalo poslednji stub odbrane od ovog društvenog problema. Bez institucija koje treba da se suprotstave korupciji, bez političke volje za tu borbu, novinari nastavljaju da profesionalno rade svoj posao, otkrivaju aferu za aferom i ukazuju javnosti na sve veće probleme u Srbiji. Za Glas Amerike govore Slobodan Georgiev (BIRN), Branko Čečen (CINS), Filip Švarm (Vreme) i Vuk Cvijić (NIN).

20. mar 2020.

Mape za praćenje pandemije korona virusa

Novinari i novinarke, ali i obični građani, sa zanimanjem i zebnjom prate razvoj i širenje pandemije korona virusa širom svijeta i u svojoj zemlji. Tehnološke kompanije redovno razvijaju nove alate i mape za bolju vizualizaciju i statističke prikaze broja oboljelih, no detaljnija ispitivanja pokazala su da su popularnost online mapa za COVID-19 prepoznali i hakeri, te se neke od njih koriste za širenje kompjuterskih virusa.

19. mar 2020.

Planetarna zaraza lažima: Kako se Fejsbuk i Gugl bore protiv pandemije dezinformacija i teorija zavere

Piše Marija Šajkaš (Njujork)

Koronavirus će ostati zapamćen i po masovnoj proizvodnji netačnih informacija koje se dele po društvenim mrežama. Do sada je registrovano 4.000 sajtova koji se bave zarazom sa ciljem da dođu do privatnih podataka ili da podmetnu čudotvorne lekove. Istovremeno se plasiraju lažne teorije koje imaju političke ciljeve. Fejsbuk je objavio rat lažima o koroni, ali su u toj borbi stradale i mnoge tačne informacije

15. mar 2020.

Da li je onlajn novinarstvo novi prostor slobode ili manipulacije

Piše Vesna Petrović
IZVOR RTS

Mogućnost manipulacije medija uvek ostaje otvorena, ne samo od politike. Ako je kroz noviju istoriju bilo teško garantovati slobodu štampanih, a još teže elektronskih medija, kako stoji sa novim onlajn-medijima? Da li je onlajn-novinarstvo novi prostor manipulacije ili slobode, kulture ili nekulture, informacije ili dezinformacije? Sve su to i inače validna pitanja, momentalno zaoštrena u uslovima pandemije koronavirusa.

14. mar 2020.

NDNV: Vodič za novinare o temama o javnom zdravlju

IZVOR NDNV

Pred vama je kratak vodič za izveštavanje o temama o javnom zdravlju. Želja Nezavisnog društva novinara Vojvodine (NDNV) je da ovim smernicama podrži odgovorno novinarstvo i da daje podstrek medijima da umesto senzacionalističkih naslova i objava na prvom mestu imaju javni interes.

Send this to a friend