17. jan 2019.

Starije generacije sklonije širenju lažnih vesti

IZVOR PC press

Lažne vesti predstavljaju sve veći problem, te socijalne platforme nalaze nove načine da se protiv njih bore. Nove inicijative imaju za cilj da mlađe generacije edukuju o načinima na koje se prepoznaje tačnost informacija koje se dele, dok starije generacije ostaju prepuštene same sebi, što utiče na to da su najodgovornije za širenje dezinformacija.

27. dec 2018.

Provera govora političara uživo: Činjenice iznad svega!

Piše Denis Kolundžija

Televizije u SAD počele su da, još dok traje konferencija za novinare, proveravaju istinitost onoga o čemu političari govore. Razvija se i aplikacija koja proverava govor uživo. Pitanje je vremena kada će takva tehnologija stići kod nas, ali je još veće pitanje da li će nacionalne televizije smeti da taj alat primenjuju

26. dec 2018.

JEZIK, KULTURA i MEDIJI, novi izborni predmet u gimnazijama (VIDEO)

Autor Biljana Đogić
IZVOR PG Mreža

Sva istraživanja proteklih godina pokazala su da građani Srbije imaju nizak nivo medijske pismenosti. Još 2012. u akcionom planu Medijske strategije, koju je usvojila Vlada Srbije, navedena je potreba preispitivanja zakonske mogućnosti uvođenja medijske pismenosti u proces obrazovanja. Međutim sve do ove godine đaci su sa kritičkim vrednovanjem medijskih sadržaja mogli da se sretnu samo na nekoliko časova u okviru predmeta Građansko vaspitanje. Od ovog septembra to je novi izborni predmet u gimnazijama širom Srbije. Za TV Mrežu prilog Biljane Đogić.

10. dec 2018.

I najmanji problemi medija u SAD znače ogromno pogoršanje slobode medija u Srbiji i regionu

Razgovarao Denis Kolundžija

Svaka diktatura ima svog Slavka Ćuruviju. Za takva dela osvajanja slobode trebalo je imati ogromnu hrabrost. Zbog toga ne smemo da zaboravimo žrtvu koju su novinari poput njega položili da bismo mi danas mogli da živimo slobodno, kaže za Cenzolovku novinarka Ksenija Pavlović Mekatir, koja predaje na Jejlu i izveštava iz Bele kuće

05. dec 2018.

Veštačka inteligencija koja analizira medije

IZVOR Nedeljnik

Osnovni cilj je pribavljanje podataka o aktivnostima brendova na internetu, ali se može koristiti i u svrsi analiziranja prisutnosti određenog pojma u medijima, kao i u u istraživačke svrhe (ako želimo da kvalitativno i kvantitativno izmerimo prisustvo neke pojave ili termina u medijima i na društvenim mrežama)

25. nov 2018.

Internetsku medijsku pismenost uvesti u programe formalnog obrazovanja

IZVOR UNS

Sistem formalnog obrazovanja, iako složen i spor u reformama, može da doprinese obrazovanju učenika o internetskoj medijskoj pismenosti i zbog toga ga treba što pre uvesti u formalno obrazovanje u regionu, zaključeno je danas u Novom Sadu na Regionalnoj konferenciji "Mediji za građane, građani za medije".

11. nov 2018.

Društvene mreže i revolucija

Piše Aleksej Kišjuhas
IZVOR Danas

Zamislimo da je Volter imao nalog na Fejsbuku. Da su enciklopedisti Dalamber i Didro pisali blogove. Ili pak pravili edukativne video-klipove kao popularni „jutjuberi“ sa mnoštvom „pretplatnika“ („sabskrajbera“).

09. nov 2018.

Bezbednost u građanskom novinarstvu (Video)

Koje opasnosti prate građanske novinare i kako se bezbedno baviti ovim tipom novinarstva? Kako prezentovati svoje rezultate tako osigurate kredibilnost i poštovanje novinarske etike? Kako se braniti od neosnovanih optužbi? Kako komunicirati bezbedno koristeći enkripciju i najsavremenije tehnologije za komunikaciju? Kako konstruisati i čuvati bezbednu lozinku?

07. nov 2018.

Predstavljen priručnik za medije o borbi protiv korupcije

IZVOR UNS

Priručnik za medije, izrađen u okviru projekta "Prevencija i borba protiv korupcije", predstavljen je danas, a stalni tvining savetnik na projektu Euđenio Turko kaže da je korupcija problem sa kojim se suočavaju države širom sveta, te da međunarodna saradnja može biti od velike pomoći.

01. nov 2018.

Mladi nisu nezainteresovani za medije

Piše S. Kosorić
IZVOR Danas

Mladi nisu nezainteresovani za medije, samo je potrebno privući ih kreativnošću, smatraju učesnici panela „Šta tradicionalni mediji mogu da nauče od mladih medija“.

Send this to a friend