28. jun 2018.

Trećina medijskih objava u Srbiji o EU, SAD i Rusiji bez navedenog izvora

Karakteristika dezinformacija i lažnih vesti je da se one najčešće plasiraju bez jasno navedenog izvora vesti, uz pristrasno i neobjektivno izveštavanje. Regionalna analiza medijskog izveštavanja, koju je od 14. maja do 10. juna sprovela CRTA pokazala je da  je više od trećine medijskih objava u Srbiji o EU, SAD i Rusiji bez navedenog izvora, što je osnov za potencijalne dezinfomacije.

25. jun 2018.

Koliko su društvene mreže korisne za novinarstvo?

Piše Željko Injac
IZVOR RTV

Novinarima društvene mreže mogu poslužiti kao vrlo korisno sredstvo za povećanje čitanosti i pre svega uticaja među čitaocima, ili pak za sticanje novih čitalaca. Znatan broj novinara upravo na ovaj način i koristi društvene mreže. Omiljena društvena mreža novinara je Tviter, mada se ne može reći da im je stran ni Fejsbuk. Mnogo više uspeha postižu oni novinari koji umešno koriste i društvene mreže pored medija za koji već svakako rade. Društvene mreže daju slobodu, koju njihov medij, ograničen određenim konceptom i uređivačkom politikom, ipak isključuje. Pravilno iskorišćena sloboda na društvenim mrežama, može novinaru doneti dodatnu popularnost i značajno povećati njegov uticaj ili čitanost njegovih štiva.

16. jun 2018.

Medijskim opismenjavanjem protiv lažnih vesti – koliko se ulaže u to

IZVOR RTS

Skoro svakodnevno se srećemo sa lažnim vestima, možda bi se lakše borili sa njima da smo medijski pismeniji. Ili da bolje umemo da analiziramo i vrednujemo poruke koje se šalju kroz medije. Zato su mnoge razvijene zemlje uvele medijsko obrazovanje u osnovne i srednje škole. Za medijsko opismenjavanje odvajaju se i velike svote novca iz državnog budžeta.

05. jun 2018.

Deniz-Mari Ordvej: Predstavljanje informacija iz istraživanja za novinare je izazov

Piše K. Kovač
IZVOR UNS

„Važno je da se novinari pri izveštavanju zapitaju kako su podaci iz istraživanja prikupljani, koja su pitanja postavljana i šta tačno rezultati predstavljaju. Oni u svojim redakcijama moraju da vode razgovore o tome kako da predstave te informacije i da budu svesni da pojedinačni podatak može uticati na ukupne rezultate. To je za novinare izazov, izazov o kojem moramo da razgovaramo“, rekla je Deniz-Mari Ordvej, urednica u Centru za medije i politiku Šorenstin na Univerzitetu Harvard.

Send this to a friend