![](https://www.cenzolovka.rs/wp-content/uploads/2024/07/media-inlet-logo-1024x225.png)
Media Inlet, nova medijska platforma od ovog meseca je dostupna korisnicima u Srbiji. Ova interaktivna platforma omogućava čitaocima i gledaocima da redakcijama predlažu teme, dele svoje priče i direktno komuniciraju sa novinarima.
Više od 10 firmi, pretežno medija, nalazi se u vlasništvu Radoice Milosavljevića, poznatog donatora Srpske napredne stranke iz Kruševca. Istraživanje Nova.rs pokazuje da se na njegovo ime, vodi barem 11 medija, a u prošlosti ih je imao još tri. U biznis Milosavljevića ušao je i njegov sin Vladimir, koji ima udeo u dve kompanije.
Zbog tropskih vrućina, prodavci “Liceulice” ne uspevaju da prodajom tog magazina dovoljno zarade. Pomoć bi mogli da im pruže vlasnici kafića koji bi im dopustili da u njihovim objektima gostima ponude magazin i oni koji se na njega pretplate.
Televizije u Srbiji ove godine prvi put su dobile fakture Glumačke organizacije Srbije (GOS) za plaćanje naknade za emitovanje audio-vizuelnih dela – filmova, serija i reklama. O novom nametu, emiteri kažu, nisu ranije obavešteni, niti su učestvovali u pregovorima o tarifama. Smatraju da su naknade visoke i da predstavljaju još jedan teret već finansijski osiromašenim medijima.
Novinarka subotičkog portala Magločistač Natalija Jakovljević kazala je danas da je finansijska neizvesnost “najveći balast” za nezavisno novinarstvo.
Državno oglašavanje samo po sebi nije nužno problematično, ali postaje rizik za medijski pluralizam i slobodu medija ukoliko nije jasno definirano i kada je prakticirano bez jasnih kriterija i transparentnosti procesa. Štoviše, zahtjeva posebnu regulaciju i mehanizme javnog nazora budući da je nerijetko jedan od ključnih izvora prihoda za medije, pogotovo na ekonomski slabijim tržištima i u trenutku kada se tradicionalni poslovni model medija urušavaju pod dominacijom digitalnih platformi.
Danas su N1, Nova S i Direktno.rs preneli tekst pod naslovom “Čvrsta veza Igora Žeželja i Telekoma – kako država utiče na vlasništvo medija u Srbiji”, koji je izvorno objavio IPI (International Press Institute).
Nezavisno novinarstvo u Srbiji i širom Zapadnog Balkana ušlo je u svoju četvrtu deceniju. Za razliku od 1990-ih kada su profesionalni mediji igrali važnu ulogu bastiona slobode, istine i etičkog izveštavanja, danas su sve glasniji zahtevi da profesionalno novinarstvo postane poslovno uspešno.
Raskinuta je saradnja evropske mreže Euraktiv (Euractiv) i Wireless Media Group (WMG), u okviru koje posluje Mondo Inc, potvrdili su za N1 iz WMG.
Glavna i odgovorna urednica novog političkog nedeljnika "Radar" Vesna Mališić otkrila je da će prvi broj izaći u četvrtak, 14. marta.
Slobodni novinari i fotografi su u gorem položaju od svih koji su zaposleni u medijima, jer su nevidljivi za zakonodavstvo, ali i medijsku zajednicu u Srbiji, zaključak je sastanka frilensera održanog u Udruženju novinara Srbije (UNS).
Kako „Vreme“ saznaje, investicioni fond BC Partners je pokrenuo proces prodaje većinskog udela u Junajted grupi. Na upit „Vremena“ izvršnom direktoru grupacije nismo dobili ni potvrdu ni demanti
Novi Monitor medijskog vlasništva (Media Ownership Monitor – MOM) Srbije pripremili su BIRN Srbija i Global Media Registry. Baza podataka nudi informacije o medijima, kompanijama – izdavačima medija i krajnjim vlasnicima.