24. jul 2024.

Imperija „kruševačkog Berluskonija“: SNS-u dao milione za nekretninu, pokupovao više od 10 medija, a u biznis „ubacio“ i sina

Piše Dunja Marić
IZVOR Nova.rs

Više od 10 firmi, pretežno medija, nalazi se u vlasništvu Radoice Milosavljevića, poznatog donatora Srpske napredne stranke iz Kruševca. Istraživanje Nova.rs pokazuje da se na njegovo ime, vodi barem 11 medija, a u prošlosti ih je imao još tri. U biznis Milosavljevića ušao je i njegov sin Vladimir, koji ima udeo u dve kompanije.

04. jul 2024.

GOS počeo da naplaćuje emitovanje filmova, serija i reklama – mediji ogorčeni još jednim nametom

Pše K. Kovač Nastasić
IZVOR UNS

Televizije u Srbiji ove godine prvi put su dobile fakture Glumačke organizacije Srbije (GOS) za plaćanje naknade za emitovanje audio-vizuelnih dela – filmova, serija i reklama. O novom nametu, emiteri kažu, nisu ranije obavešteni, niti su učestvovali u pregovorima o tarifama. Smatraju da su naknade visoke i da predstavljaju još jedan teret već finansijski osiromašenim medijima.

13. jun 2024.

Stevan Ristić: Mediji u tržišnom ogledalu

Piše Stevan Ristić

Mnogo je tekstova napisano, konferencija održano i apela poslato kako bi se održalo, učinilo boljim, jačim i nezavisnijim profesionalno novinarstvo i mediji koji tačno, istinito i pravovremeno informišu.

13. jun 2024.

Iva Nenadić: Državno oglašavanje kao instrument političkog zarobljavanja medija

Piše Ivan Nenadić

Državno oglašavanje samo po sebi nije nužno problematično, ali postaje rizik za medijski pluralizam i slobodu medija ukoliko nije jasno definirano i kada je prakticirano bez jasnih kriterija i transparentnosti procesa. Štoviše, zahtjeva posebnu regulaciju i mehanizme javnog nazora budući da je nerijetko jedan od ključnih izvora prihoda za medije, pogotovo na ekonomski slabijim tržištima i u trenutku kada se tradicionalni poslovni model medija urušavaju pod dominacijom digitalnih platformi.

16. maj 2024.

Davor Marko: Poslovni modeli za kvalitetno novinarstvo

Beta
IZVOR NUNS

Nezavisno novinarstvo u Srbiji i širom Zapadnog Balkana ušlo je u svoju četvrtu deceniju. Za razliku od 1990-ih kada su profesionalni mediji igrali važnu ulogu bastiona slobode, istine i etičkog izveštavanja, danas su sve glasniji zahtevi da profesionalno novinarstvo postane poslovno uspešno.

25. apr 2024.

Boom93 zapošljava

Boom93
IZVOR NUNS

Zbog povećanja produkcije medijskih sadržaja i planiranog razvoja našeg medija, Boom93 zapošljava. Otvoren je konkurs za tri pozicije.