30. okt 2018.

„Novinar ne prosleđuje, već proverava informaciju“

IZVOR

Veliki broj medija, društvenih mreža i sve veća zastupljenost interneta u svakodnevnom životu povećava mogućnost da lažne vesti dopru do mnogo ljudi. Po mišljenju novinara Aleksandra Stankova, zamenika glavnog i odgovornog urednika Južnih vesti, lažne vesti se dele na one koje su kreirane da bi plasirale lažnu informaciju zarad nečijeg interesa, i na one koje su zapravo dezinformacija, nedovoljno proverena informacija, greška novinara i tome slično.

26. okt 2018.

Selfi građansko novinarstvo

IZVOR CAAS

Sa ponosom vas pozivamo da učestvujete u našem projektu – Selfi građansko novinarstvo, koji podrazumeva YouTube Akademiju građanskog novinarstva, rad sa profesionalnim mentorom, kao i takmičenje za najbolju Selfi reportažu! Potrudili smo se da svaki aspekt ovog projekta izgradimo tako da vam omogućimo da napravite najbolju reportažu. Kako bi se vaša priča istakla u moru sadržaja na društvenim mrežama, nastojali smo da vam obezbedimo savete i podršku profesionalaca čije će iskustvo doprineti uticaju i dometu vaših priča.

09. okt 2018.

Naučite da sumnjate: Mali vodič za proveru informacija

Piše Marija Vučić
IZVOR KRIK

„Ako su i Kurir i Alo i Blic to napisali, pa valjda je tačno. Valjda je bar neko proverio“… bio je jedan u nizu komentara čitalaca, navijača Zvezde, koji su se prošle nedelje upecali na „vest“ da je bivši sudija Pjerluiđi Kolina izjavio da bi i on priznao gol crveno-belih na 158. večitom derbiju. Oni koji su prvi posumnjali u istinitost bili su, razume se, navijači Partizana.

05. okt 2018.

Pet alata za kreativne infografike

Kreiranje infografika nije jednostavno, ali za one koji žele da ih prave i tako obogate svoje članke ili objave na društvenim mrežama, postoji nekoliko jednostavnih alata koji u tome mogu pomoći. Međunarodna mreža novinara preporučuje pet alata koje mogu koristiti i oni sa skromnim prethodnim iskustvom.

30. sep 2018.

Kako čitamo i razumemo elektronske medije

IZVOR RTV

Mišljenja koja formiramo o događajima kojima nismo prisustvovali ili ljudima koje lično ne poznajemo, zahvaljujući medijima, koji nas o tome obaveštavaju, su zapravo gledišta medija o tim ličnostima i događajima. Naše je samo da prihvatimo ili ne prihvatimo ta gledišta. Bez kritičkog mišljenja čitaoci će svakako prihvatiti svako gledište koje im mediji prezentuju.

28. sep 2018.

Alati za kreiranje interaktivnih priča

Nove tehnologije daju novinarima mogućnost da na kreativan i drugačiji način ispričaju svoje priče, bilo da se radi o interaktivnim dokumentarcima ili virtualnoj stvarnosti. Za izradu interaktivnih priča postoji nekoliko pristupačnih alata koji novinarima u tome mogu pomoći.

27. sep 2018.

Društvene mreže kao rijaliti

Piše Željko Injac
IZVOR RTV

Najžešće i najčešće osude rijaliti programa, koji se emituju na malim ekranima, stižu sa društvenih mreža. Tviter tu prednjači ali ni domaći Fejsbuk ne kaska puno za Tviterom. Dobro, Fejsbuk ima svoje grupe i stranice fanova pojedinaca iz rijaliti programa, no ne oskudeva u svakodnevnim osudama ove vrste zabavnog tv programa.

24. sep 2018.

Tviter: Direktne poruke korisnika špijunirane

IZVOR PC Press

Kompanija Tviter je otkrila da su direktne poruke korisnika špijunirane preko godinu ipo dana. U obaveštenju je otkriveno i ko je čitao tuđe poruke i koliko je korisnika pogođeno ovim bezbednosnim skandalom. Da li ste i vi dobili poruku od Twittera?

Preuzeto sa: Danas

24. sep 2018.

Počeo upis u 42. generaciju Novinarske škole

IZVOR UNS

Volite da pišete, istražujete i izveštavate? Mislite da biste se dobro snalazili pred TV kamerom ili radijskim mikrofonom? Steknite novinarska znanja i veštine u Novinarskoj školi Udruženja novinara Srbije.

Send this to a friend