29. jun 2020.

Eho komore, filteri i mehuri u medijima: Da li se zaista čujemo?

Piše Aleksej Kišjuhas

Živeći u svojim dobro filtriranim balonima, u čemu nam uveliko pomažu i šatro pametni algoritmi Gugla, Jutjuba ili Fejsbuka, u potrazi za informacijama koje se slažu sa našim mišljenjem, gubimo šansu da čujemo drugačije stavove i ne uviđamo činjenice koje nam ne idu u prilog. I vremenom gubimo dobro, funkcionalno, demokratsko i slobodno društvo koje komunicira među sobom

12. jun 2020.

Novinari ne smeju da stave šal

Piše Veljko Lalić
IZVOR Danas

Dragi Božo, (Božidar Andrejić, urednik Danasa koji je naručio temu za ovaj broj) Zadao si mi tešku temu – da pišem o novinarstvu – pošto mi to uglavnom ide za novinare u penziji ili pred penzijom.

28. maj 2020.

Podkast je radio 21. veka

Piše Bojana Baćić
IZVOR Danas

Podkast je fenomen koji je uveliko osvojio svet, pa je tako rado slušan između različitih fanova koji vole da podele sa drugima svoju strast ali i isto tako može biti vrlo ozbiljna medijska platforma velikih medijskih kuća poput Njujork tajmsa.

23. maj 2020.

Kako prepoznati lažnu fotografiju?

Nataša iz Subotice rodila petorke, starija Romkinja pretučena u Srbiji, crnogorska policija povredila bebu, američki matematičar potvrdio da su naša deca najpametnija na svetu, trojica migranata dobila srpsko državljanstvo - samo su neke od viralnih vesti u srpskim medijima i na mrežama koje su kao dokaz svojih tvrdnji koristile fotografije. Vesti su upravo zbog fotografija majke sa petoro beba, starije žene sa masnicom na oku, povređene bebe i slično - delovale uverljivo i bile masovno šerovane i komentarisane. Ipak, sve fotografije su su bile lažne i prikazivale su neke druge ljude koje sa konkretnim događajima nisu imali nikakve veze. Kako da prepoznate da je neka fotografija lažna?

18. maj 2020.

Podcast: Stevan Dojčinović (VIDEO)

Razgovarao Galeb Nikačević
IZVOR Agelast

Sa Stevanom smo pričali o istraživačkom novinarstvu, bezbednosti, protokolima, praksi kod nas i u svetu, špijunaži, pritiscima i paranoji sa kojom novinari žive svakoga dana.

12. maj 2020.

Analiza onlajn medija u doba korone: Vrtoglavi rast broja čitalaca “ubio” angažman publike

Piše Miloš Stanić (Content Insights)

Mediji su oko mesec dana posle početka epidemije bili pod opsadom čitalaca, od kojih je više od dve trećine čitalo tekstove o koroni, dok su ranije popularne rubrike kao što su crna hronika i sport potonuli u drugi plan. Čitaoci lokalnih medija su čak četiri puta više šerovali tekstove od onih koji su pratili nacionalne, rezultati su istraživanja koje je sproveo Content Insights

22. apr 2020.

Može li tehnologija da prepozna šta je lažna vest

Tanjug
IZVOR RTS

Načini borbe protiv lažnih vesti visokom tehnologijom bili su u fokusu svetske javnosti u izbornim kampanjama, pokušajima diskreditacije pojedinaca, kompanija, međunarodnih organizacija, ali se onda pojavila pandemija korona virusa, pa su neki tehnološki divovi počeli da preduzimaju mere kako bi sprečili širenje nepouzdanih I netačnih informacija u vezi sa tim virusom.

17. apr 2020.

Dragi gledaoci, dobro došli u moj krevet

Piše Nemanja Milutinović
IZVOR RTS

Epidemija koronavirusa zauvek je promenila televiziju i srušila neke granice. Umesto da gledaoci voditelje kroz TV ekrane "puštaju u kuću", voditelji puštaju gledaoce u svoje domove.

16. apr 2020.

Solutions journalism

Solutions journalism (SJ) je vrsta novinarskog izvještavanja koje je usmjereno na rješenja za društvene probleme. Sastoji se od detaljnog i na činjenicama zasnovanog istraživanja uzroka i posljedica određenog društvenog problema, te predstavljanja rješenja za koje postoje dokazi da funkcionišu. Novinarstvo orijentirano na rješenja može ponuditi odgovore na zagađenost zraka, gužve u saobraćaju u velikim gradovima, probleme s otpadom, ali i izazove s kojima se pojedinci i sistemi suočavaju uslijed pandemije koronavirusa, poput društvene izolacije, online nastave, dezinformacija i manjka resursa u zdravstvenim ustanovama.

26. mar 2020.

Vanredno stanje i društvene mreže – vaše pravo da širite sve?

Piše Stefan Dragojević

Gospodin Nebojša Krstić, bivši savetnik predsednika Tadića za medije i politički analitičar predložio je ukidanje društvenih mreža tokom vanrednog stanja zbog potencijalnog širenja dezinformacija i lažnih vesti. Ovaj predlog je opravdano uznemirio jedan broj građana, i uprkos tome što je predsednik Vučić jasno odbio takvu mogućnost, pokušaćemo ukratko da objasnimo zašto takav jedan čin nije moguć.

Send this to a friend