23. apr 2024.

Red propagande, red rijalitija: REM pokušava da izbaci obavezu prikazivanja dečjeg, obrazovnog i kulturnog programa

Piše Danica Đokić

Obaveza televizija da petinu njihovog sadržaja čine dečji, naučno-obrazovni, dokumentarni i kulturno-umetnički program izbačena je u nacrtu Pravilnika REM-a, koji je do petka na javnoj raspravi. U praksi, to znači da bi Pink ili Hepi mogli da, neopterećeni pravilnicima, po ceo dan emituju samo rijaliti, uz ono što oni zovu zabavnim i informativnim programom

23. apr 2024.

Članovi Saveta REM-a neprikosnoveni i nezavisni u kršenju zakona i neradu, nova ovlašćenja direktora tu ne mogu ništa da promene

Piše Ivana Predić

Novi Zakon o elektronskim medijima predviđa da REM sada ima direktora, istina sa gotovo istim nadležnostima kao i raniji izvršni direktor. Nismo videli profesionalizaciju unutar regulatora, kao što je bila ideja Medijske strategije, ali je jasno da članovi Saveta REM-a ostaju nedodirljivi, niko im se i dalje neće mešati u kršenje zakona i poslovnika, mogu da održavaju sednice kad hoće, da sopstveni rad i odluke drže daleko od javnosti...

22. apr 2024.

REM usvojio listu kandidata za Upravni odbor RTS-a i RTV-a

IZVOR UNS

Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) utvrdio je danas listu kandidata za jednog člana Upravnog odbora „Radio-televizije Srbije" (RTS) i jednog člana Upravnog odbora „Radio-televizije Vojvodina" (RTV) koji su ispunili sve uslove za prijavu na konkurs, objavljeno je na sajtu ovog regulatornog tela.

10. apr 2024.

Nasilje obeležilo 2023. u Srbiji: Šta je pokazao izveštaj Beogradskog centra za ljudska prava?

Piše Nađa Vukajlović, Danas
IZVOR NUNS

Srbija se po pitanju poštovanja ljudskih prava ne nalazi na dobrom putu, a nasilje u javnom prostoru od strane predstavnika vlasti je bilo sveprisutno prošle godine, rečeno je danas na konferencija za novinare Beogradskog centra za ljudska prava, na kojoj je predstavljen godišnji izveštaj „Ljudska prava u Srbiji 2023.“, 26. po redu.

09. apr 2024.

Vučićevo gostovanje na TV Informer prenosilo je 80 televizija: Rade Veljanovski zatražio reakciju REM-a, šta kažu sagovornici Danasa?

IZVOR Danas

To što je 80 lokalnih i kablovskih televizija na teritoriji Srbije, Republike Srpske i Crne Gore prenosilo intervju predsednika Aleksandra Vučića krši Član 6 Zakona o javnom informisanju i medijima koji garantuje politički pluralizam u medijima i zabranjuje monopol, rekao je profesor u penziji Fakulteta političkih nauka Rade Veljanovski, gostujući na televiziji N1

03. apr 2024.

Šta domaći regulator može da nauči od luksemburškog: ALIA odbacila žalbu REM zbog filma „Ja Aleksandar, državni gambit“

IZVOR N1

Luksemburški nezavisni organ za audiovizuelne medije (ALIA) odlučio je da je žalba Regulatornog tela za elektronske medije (REM) povodom emisije „Ja Aleksandar, državni gambit“ emitovane na N1 u okviru serijala „Junaci doba zlog“ neosnovana. ALIA je u odluci navela da bi konkretna emisija predstavljala uobičajeni doprinos političkoj debati u demokratskom društvu, a da izneta analiza ne prelazi okvire kritike kojoj vodeći političari treba da budu izloženi.

01. apr 2024.

Zaštitnik građana pokrenuo postupak ocene zakonitosti rada REM-a

FoNet
IZVOR Danas

Zaštitnik građana pokrenuo je ispitni postupak ocene zakonitosti rada Regulatornog tela za medije (REM) po prijavi Daniele Mihalović iz Stranke slobode i pravde u Bosilegradu, nakon što je ostala bez odgovora REM-a na prijavu da su u emisiji o Vladimiru Zaharijevu na TV Prva zloupotrebljena deca u svrhu političke kampanje.

29. mar 2024.

Ni tri meseca posle izbora REM nije kaznio nijednu televiziju zbog kršenja zakona tokom kampanje

Piše Ivana Predić

REM ne samo da u vreme kampanje nije kažnjavao televizije zbog kršenja zakona, nego to nije ni do danas uradio i pored mnoštva dokaza za favorizovanje vladajuće liste i hajke na opoziciju. Još nije završen ni izveštaj o tome kako su Pink, B92, Prva i Hepi pratile izbore u decembru. Zašto bi onda televizije nešto menjale tokom kampanje za lokalne izbore?

29. feb 2024.

REM zbog emisije o Aleksandru Vučiću prijavio TV N1 regulatoru iz Luksemburga

Piše Ivana Predić

REM je ponovo luksemburškom regulatornom telu prijavio N1, sada zbog emisije „Ja Aleksandar: državni gambit“ o Aleksandru Vučiću. Dok najveće komercijalne televizije ne kažnjava ni kada emituju nasilje, pretnje, govor mržnje, pornografiju, niti objavljuje monitoring praćenja predizborne kampanje na naj-većim medijima, REM redovno prati kritičke televizije - za koje nije nadležan

27. feb 2024.

Milioni opredeljeni za medije nestali iz budžeta Novog Sada i Pančeva, gradova koji su bili među najvećim finansijerima prorežimskih tabloida i televizija

Piše Ivana Predić

Uprave u Pančevu i Novom Sadu već godinama izdvajaju milione za tabloide koji krše Kodeks novinara i za nacionalne televizije koje podržavaju vlast. Posle donošenja zakona po kome je uslov da mediji koji dobijaju novac na konkursima ne budu kažnjavani zbog kršenja Kodeksa, iz budžeta u ova dva grada izdvojeno je devet, odnosno šest puta manje novca za medije

26. feb 2024.

Agencija za sprečavanje korupcije ipak postupa po prijavi protiv Olivere Zekić u „slučaju nacistička uniforma“: Novi odgovor BIRODI-ju nakon pisanja Danasa

Piše Zorica Miladinović
IZVOR Danas

Agencija za sprečavanje korupcije obavestila je Biro za društvena istraživanja (BIRODI) da je, ipak, moguće da protiv predsednice Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM) Olivere Zekić pokrene postupak zbog eventualnog sukoba interesa u „slučaju nacistička uniforma“.

22. feb 2024.

„Agencija za sprečavanje korupcije se ponaša koruptivno“: BIRODI nakon odbijanja Agencije da utvrdi da li je Olivera Zekić bila u sukobu interesa u „slučaju nacistička uniforma“

Piše Zorica Miladinović
IZVOR Danas

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) obratiće se Grupi država za borbu protiv korupcije (GREKO) i republičkom javnom tužilaštvu zbog sumnje da Agencija za sprečavanje korupcije u obavljanju svoje funkcije postupa koruptivno.

18. feb 2024.

BIRODI: REM da pokrene postupak protiv TV Prva zbog intervjua sa Vučićem

Beta
IZVOR Danas

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) zatražio je danas da Regulatorno telo za elektronske medije (REM), u skladu sa članom 31 Zakona o elektronskim medijima, pokrene postupak protiv televizije Prva, na kojoj je tokom intervjua sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem prekršen Pravilnik o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih uslova. Kako BIRODI navodi u saopštenju, prekršen je Pravlinik o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih uslova u članovima 4 – potpuno, istinito i blagovremeno informisanje, 8 – pravilo druge strane i 27 koji se tiče govora mržnje.

14. feb 2024.

Danas saznaje: Upravni sud naložio REM-u da ponovo odluči po prijavi prijerdorskih logoraša zbog navoda na TV Hepi da su logori bili „otvoreni“, Milomir Marić spreman da se izvini

Piše Jelena Diković
IZVOR Danas

Upravni sud u Beogradu naložio je Regulatornom telu za elektronske medije (REM) da ponovo odluči po prijavi bivših logoraša iz Prijedora protiv TV Hepi zbog izjava voditelja Milomira Marića i reditelja Predraga Antonijevića u emisiji “Dobro jutro Srbijo” iz februara 2021. godine, saznaje Danas.