11. dec 2018.

Novosađani platili milion dinara da Informer prepisuje saopštenja vlasti

Piše Marija Vučić

Bez obzira na to što je plaćen novcem poreskih obveznika i trebalo bi da predstavlja izveštavanje u javnom interesu, novinarski izveštaj objavljen u Informeru o uređenju Kameničkog parka i drugih zelenih površina u Novom Sadu više zvuči kao tekst gradonačelnikove PR službe. Naime, prvi deo članka je zapravo prepisano saopštenje sa sajta Grada Novog Sada koje je objavljeno još u oktobru, dok ostatak čine prepisani delovi iz tekstova sa novosadskog portala 021.rs. Kako Informer navodi ovaj, uglavnom prepisani tekst, nastao je u okviru projekta za koji je taj list dobio milion dinara na poslednjem gradskom konkursu.

08. dec 2018.

Milioni dinara za prenošenje agencijskih vesti

Piše Vesna Radojević

Na čitave dve strane jučerašnjeg tabloida Srpski telegraf našli su se promotivni tekstovi o hotelu „Putnik“ na Kopaoniku i proizvodima kompanije „TDM“, koji nisu obeleženi kao reklama. Za razliku od tih članaka, prepisanu vest agencije Tanjug o predstavama za decu u „novogodišnjem trolejbusu i tramvaju“ potpisuju kao svoju koju je finansirao grad Beograd. Kompanije i Srpski telegraf nisu odgovorili na pitanja Raskrikavanja.

07. dec 2018.

Kako izgleda objektivno informisanje medija u Vršcu

Piše M. M. Stevanović
IZVOR Danas

Portal eVršac, za koji je ta opština ove godine izdvojila 4,3 miliona dinara, predstavlja platformu za obračunavanje sa opozicionim političarkama, a ne za sprovođenje plaćenog projekta čiji su ciljevi da objektivno informiše građane i građanke o aktuelnim događajima.

28. nov 2018.

U Paraćinu najviše novca novoregistrovanom portalu i RTV Šabac

Piše J. Pešić
IZVOR UNS

Najviše novca na drugom ovogodišnjem medijskom konkursu Opštine Paraćin dodeljeno je portalu Infocentrala iz Jagodine koji je u Registar medija upisan neposredno pre raspisivanja konkursa, utvrdilo je Udruženje novinara Srbije (UNS). Portal www.infocentrala.rs registrovan je 19. septembra ove godine, odnosno pet dana pre raspisivanja konkursa u Paraćinu.

27. nov 2018.

Podrška režimu jedini kriterijum za „javni interes“

Piše I. Nikoletić
IZVOR Danas

Kada je na ovogodišnjem konkursu trećinu budžeta opredeljenog za sufinansiranje medijskih sadržaja utrošio na par tabloida i Studio B, Grad Beograd je nedvosmisleno potvrdio svoju rešenost da novac namenjen projektima od javnog interesa razdeli isključivo medijima priklonjenim vladajućem režimu.

21. nov 2018.

UNS se odrekao sredstava dobijenih na medijskom konkursu Beograda

IZVOR UNS

Udruženje novinara Srbije (UNS) odreklo se 420.000 dinara dobijenih na medijskom konkursu Grada Beograda iz protesta što su najviše novca dobili mediji rekorderi u kršenju Kodeksa novinara Srbije. UNS je novac dobio za projekat “Beogradski kolekcionari – umetnost između privatnog i javnog“. Podsetimo, značajna sredstva na beogradskom konkursu dobili su mediji poput Alo-a, Informera i Srpskog telegrafa, koji višestruko krše Kodeks novinara Srbije.

21. nov 2018.

„Politika” neće prihvatiti dodeljeni novac

IZVOR UNS

„Politika” je ove godine, prvi put, učestvovala na Konkursu za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja na teritoriji grada Beograda. Naš dnevni list je na pomenutom konkursu učestvovao s projektom „Moj grad – moja opština”.

20. nov 2018.

Medijski konkurs Beograda: Ponovo milioni fantomskim firmama

Piše Snežana Đurić

Najviše novca na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata u Beogradu i ove godine dobiće Studio B, firme za koje je Pištaljka još prošle godine utvrdila da su povezane sa Studiom B i preko kojih se novac sliva u kasu te kuće, kao i novine poznate po kršenju etičkog Kodeksa novinara Srbije. Direktno za svoje projekte Studio B je dobio 16,1 milion dinara, a firme povezane sa njim nešto manje od 20 miliona dinara. Ukupno je na konkursu podeljeno 89,8 miliona dinara.

20. nov 2018.

Nova milionska subvencija za novosadski list „Dnevnik“

Piše Jelena Đorđević

Rešenjem pokrajinske vlade, novosadskom listu Dnevnik u oktobru je dodeljeno 1,2 miliona dinara za projekat “Prisajedinjenje” uz obrazloženje da je reč o “nesumnjivom javnom interesu”. Nova subvencija dolazi samo mesec dana nakon što je ovaj list za 600 evra kupila „Novosadska TV“ u vlasništvu firme “Srbija danas”, bliske vlastima. „Dnevnik“ je u maju dobio od pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama skoro pet miliona dinara na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata.

07. nov 2018.

Mediju u blokadi ubedljivo najviše novca na konkursu u Aranđelovcu

Piše J. Pešić
IZVOR UNS

Opština Aranđelovac sufinansiraće projekte medijske kuće čiji je račun u blokadi i lista koji učestalo krši novinarski kodeks, vidi se iz Rešenja o raspodeli novca “projektima kojima se ostvaruje javni interes u oblasti javnog informisanja“. Zbog ovakve raspodele, ali i činjenice da je predsednik Opština najpre potpisao odluku, a koju je kasnije poništio, da finansira i projekat medija koji nije registrovan, jedan od učesnika konkursa tužio je Opštinsku upravu.

30. okt 2018.

Javni servisi u Srbiji najsiromašniji u okruženju

Piše Tanjug
IZVOR UNS

Postojeći način finansiranja javnih servisa u Srbiji nije dovoljan za njihov rad i dalji razvoj, ocenila je danas pomoćnica ministra kulture i informisanja Slavica Trifunović i navela da su javni servisi u Srbiji najsiromašniji u odnosu na one u okruženju.

Send this to a friend