25. jun 2019.

Subotić: Polako se guši pluralizam medija u Srbiji

Aleksandra Subotić, generalna i izvršna direktorka United Media, izjavila je za portal "bne IntelliNews" da ne veruje da se sprovodi orkestrirana kampanja protiv TV N1, ali da se "poplava besnih poruka povećava kada političari, uključujući presednika Srbije Aleksandra Vučića, izgovore nešto loše o stanici".

Portal navodi da je „United Group“, koja je vlasnik te televizije, dokumentovala veliki broj slučajeva govora mržnje protiv njenih novinara koje nazivaju ološem, izdajnicima i drugim pogrdnim imenima, a preti im se i fizičkim nasiljem. N1 je takođe prijavljivala slučajeve zastrašivanja reportera i sprečavanje njihovog rada.

„Atmosfera u Srbiji može da bude veoma preteća za nezavisne novinare pošto se političari na najvišim položajima i zvaničnici vlade odnose prema njima negativno… zaštita naših novinara ima najviši prioritet za nas“, izjavila je Subotić i dodala da N1 sve pretnje protiv svojih novinara shvata ozbiljno i radi sa policijom u pronalaženju prestupnika.

„Da budem jasna, mi ne verujemo da to nasilje sponzoriše ili orkestrira država, ali verujemo da neodgovorne izjave političara i dela medija podstiču kulturu popustljivosti u pogledu pretnji nasiljem prema novinarima koji samo rade svoj posao“, rekla je Subotić za bne IntelliNews.

„Kada naši reporteri dobiju pretnje smrću, kao i pretnje bombaškim napadima na naš studio samo zato što izveštavaju sa protesta – kao što se desilo u februaru – i mi moramo da reagujemo“, navela je ona.

Dodaje da zvaničnici vlade i članovi vladajuće stranke često ignorišu N1, odbijajući ili ignorišući zahteve za intervjue.

„Mi smo nestranački provajder vesti – pozivamo političare sa svih strana i iz svih partija u naše emisije. Nesrećna okolnost je to što su političari iz vladajuće stranke prestali da dolaze u naše emisije i što sistematski odbijaju naše pozive… Vlasti diskriminišu N1 tako što ne dozvoljavaju N1 pristup informacija koje dobijaju drugi mediji… Vlada etiketira N1 kao antivladinu medijsku organizaciju“, navela je ona.

Subotić naglašava da je N1 napravljena da „pruži doprinos društvu kroz snažan, nezavistan, nepristrasan kanal vesti širom regiona… U nekim zemljama u kojima radimo, N1 je jedini mejnstrim, nezavisni kanal vesti“.

Politički pritisci su „problem za sve medije u Srbiji – ne samo za N1 koja je jedna od malobrojnih preživelih mejnstrim nezavisnih TV mreža“, kaže Subotić, uz ocenu da „pluralizam medija polako guši u Srbiji“.

„U Bosni i Hrvatskoj radimo na isti način kao nezavisni, nepristrasni medij, ali tamošnji pritisak nije ni približan onom u Srbiji“, dodala je Subotić.

Subotić je upozorila da bi promene koje sprovodi vlada u okviru procesa pristupanja Evropskoj uniji (EU), kao što je izrada medijske strategije, mogle da budu samo kozmetičke a da je situacija na terenu potpuno drugačija za reportere.

Regionalno prisustvo

Uprkos borbi sa vlastima, N1 u Srbiji ima veliku gledanost među lokalnim kablovskim kanalima i približava se broju državnih terestrijalnih kanala. Ona ima produkcione centre u prestonicama Bosne i Hercegovina i Hrvatske, a ima veliku gledanost u drugim bivšim jugoslovenskim republikama – Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji i Sloveniji.

„Počeli smo od nule 2014. uz napredni tehnički pristup koji obuhvata produkcionu sinergiju širom regiona a to znači da je N1 profitablna za razliku od mnogih drugih kanala vesti u razvijenijim televizijskim tržištima. Štaviše, mi smatramo da su naši kanali vesti ključni za privlačenje i zadržavanje klijenata“, rekla je Subotić.

Položaj N1 kao konkurencije državnom telekom operateru je uzrok problema za United Group, rekla je Subotić. Ona kao primere navodi „seriju poslovnih prepreka, od blokiranja pristupa mrežama, stubovima i drugoj infrastrukturi pod istim uslovima kao i naša konkurencija do retroaktivnog oporezivanja do neopravdanog uvođenja ex-ante propisa… To se dešava u zemljama EU kao što je Slovenija ali i u zemlja kao što su Srbija i Bosna. U krajnjoj instanci na gubitku su klijenti i gledaoci“.

Uprkos tim preprekama, United Group konstantno raste i privalači novog investitora BC Partners koji je otkupio deonice prethodnog investitora KKR. BC Partners je pratio kompanije baziranu u Srbiji kao potencijalnu investiciju kada je KKR investirao 2014. U saopštenju posle preuzimanja u martu, zvaničnik BC Partners Nikos Statopulos je izjavio da će ta firma pružati podršku kompaniji u sledećoj fazi rasta.

Tri meseca kasnije, Subotić kaže da su United Group i BC Partners „uzbuđeni potencijalom u okviru partnerstva i investicija“.

„Oni vide našu prirodnu ulogu kao regionalnog konsolidator medija i telekoma u jugoistočnoj Evropi, na Balkanu, gde United Group trenutno ima licencu za mobilnog operatera u Sloveniji i šest tržišta na kojima je pristuna, i u pogledu zemaljskih telco linija gde smo pristuni na četiri od šest tržišta“, rekla je ona.

„Osim toga, biće prilika na tržištima u razvoju širom Evrope u zemljama sa stanovništvom slične demografije i ukusa u pogledu sadržaja“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend