02. dec 2022.

Suđenje protiv navodnog kupca Megatrenda po tužbi novinarke Danasa Zorice Miladinović počelo posle skoro tri godine

U Prvom osnovnom sudu u Beogradu počelo je suđenje po tužbi novinarke Danasa Zorice Miladinović za naknadu štete protiv navodnog kupca Univerziteta Megatrend Dejana Đorđevića posle skoro tri godine od podnošenja tužbe zbog toga što se utvrđivalo koji sud u Srbiji je nadležan za taj spor.

Zorica Miladinović je podnela tužbu jer je Đorđević, u otvorenom pismu koje je 4. decembra 2019. dostavio agenciji Beta, a Danas preneo, i koje predstavlja njegov demanti na njen tekst „Đorđević: Iza mene stoji država“, naveo da je ona, navodno, lažirala njegovu izjavu.

Prema njegovim navodima, učinila je to tako što je “nabavila telefon i karticu, lažno upisala na kupljenom telefonu ime Dejan Đorđević i zatim se sa tog telefona dopisivala sa drugim svojim telefonom, kako bi podmetnula uredništvu lista da je kontaktirala lice o kome piše“.

Novinarka Danasa Zorica Miladinović je, u tužbi za naknadu štete zbog povrede časti i ugleda, zahtevala simboličnih 50.000 dinara, koje će, kako je najavila, dati u humanitarne svrhe. Cilj tužbe nije zarađivanje na sudu, već bar delimična moralna satisfakcija za izrečene teške neistine, navela je.

Na prvom ročištu pred Prvim osnovnim sudom Đorđević je, posredstvom advokata, izjavio da nije on autor otvorenog pisma u kojem se iznose ovakve tvrdnje, već da je otvoreno pismo “pisao vlasnik Megatrenda Mića Jovanović”.

Đorđević, inače, nije negirao da je autor otvorenog pisma ni u vreme njegovog objavljivanja, a ni tokom prethodne tri godine, a to nije demantovao ni Jovanović.

Određivanje nadležnosti u slučaju ovog spora započelo je još u januaru 2020. godine, kada je novinarka Danasa, inače dopisnica iz Niša, podnela tužbu za naknadu štete niškom Osnovnom sudu, a nešto kasnije Đorđević istakao prigovor na njegovu stvarnu i mesnu nadležnost, što je sud uvažio.

Usledila je odluka Višeg suda u Nišu, pa Višeg suda u Beogradu – inače nadležnom za medijske sporove, a na kraju i Vrhovnog kasacionog suda, koji je odredio da je nadležan Prvi osnovni sud u Beogradu.

“Vrhovni kasacioni sud je potvrdio da smo bili u pravu kada smo tvrdili da ovo nije medijski spor, ali nije odredio nadležnost niškog Osnovnog suda, gde ima prebivalište i radi novinarka Danasa koja je pretrpela štetu, već Prvog osnovnog suda u Beogradu, gde je sedište medijske kuće koja je u onlajn izdanju objavila otvoreno pismo. I dalje smatramo da ta odluka nije zasnovana na zakonu, niti je pravična, ali joj se povinujemo kako bi došli do konačne pravde“, rekao je za Danas advokat Boško Ristić, koji zastupa novinarku Miladinović.

Ristić je pojasnio da je Prvi osnovni sud u Beogradu pretrpan predmetima, što je otežavajuća okolnost za oštećenu novinarku Danasa, jer će pravda biti spora.

„Sve ovo produžava suđenje van razumnog roka, uprkos tome što spor uopšte nije činjenično komplikovan“, rekao je on.

Podsetimo, osnivač Megatrenda Jovanović je krajem novembra 2019. godine predstavio Đorđevića kao “zastupnika nemačkog konzorcijuma fondova, koji je kupio taj univerzitet za 56,1 milion evra”.

Samo nekoliko dana kasnije , nakon što su mediji upozorili na mogućnost da taj konzorcijum ne postoji, te izneli kontroverze u vezi sa Đorđevćem, Jovanović je saopštio da je “prevaren” i da odustaje od prodaje.

V. T.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend