31. jan 2019.

Lokalne vesti vrti internet

Nedavnom prodajom na javnoj licitaciji poslednjih ostataka opreme nekadašnjeg Radio Sombora, koji je sa odlaskom u likvidaciju 2015. godine prestao i sa emitovanjem programa, ovaj grad i njegova okolina „spali” su na svega dva elektronska medija koji se emituju na zemaljskim frekvencijama.

Tačnije, Somborci imaju priliku da slušaju samo dve radio stanice – Radio „Fortunu“ i „BB Radio“, koje se prevashodno bave emitovanjem muzičkog programa, dok su za ostale informacije zaduženi mediji koji se emituju u virtuelnom, internet prostoru.

Sa žalom za boljim vremenima Somborci su ispratili vest iz Centra za licenciranje stečajnih upravnika u Novom Sadu, da je za 200.000 dinara izvesni Darko Živanović iz Beograda pazario već dobrano zastarelu miksetu i još neke delove opreme utihnulog Radio Sombora. Preostaje im jedino da čežnju za lokalnom radio-stanicom ublažavaju realno oskudnom programskom šemom Novog Radio Sombora.

Iza ovog elektronskog medija koji svoj program emituje isključivo posredstvom interneta stoji nekadašnji novinar „originala“ Siniša Stričević, a društvo u virtuelnom internet prostoru mu pravi nekoliko portala koji imaju ambiciju da budu lokalna glasila.

Pored najpoznatijeg portala „SoInfo“, čije su, kritičke po svaku vlast, napise često preuzimale i daleko veće medijske kuće koje program emituju na nacionalnom nivou, Somborci o vestima u svom gradu mogu da se informišu i na portalima „SomborNjuz“ ili „025.rs“ koji ima ambiciju proizvodnje video- vesti.

Ekonomski zanemoćala somborska sredina, očigledno, ne može da „servisira“ iz sve manjeg marketinškog kolača plaćanje frekvencija i za „zemaljske“ televizije, pa dve ovdašnje medijske kuće, RTV „Sreće“ i TV „K54“ svoj televizijski program emituju posredstvom kablovskih operatera SBB i MTS.

Mada su svojevremeno imali iste startne pozicije, utisak je, nakon što je u stoprocentno vlasništvo RTV „Sreće“ ušla ovdašnja uspešna kompanija „Meteor komerc“ koja se bavi poljoprivrednom proizvodnjom i trgovinom, program ove kuće je znatno kvalitetniji i raznovrsniji, zahvaljujući između ostalog i daleko većem broju stvarno zaposlenih novinara, prezentera i tehničara, kao i tehnici i adekvatnijem prostoru u kojem se proizvodi i emituje program.

Slovo palo na „Somborske novine” Svega godinu dana posle gašenja Radio Sombora u ropotarnicu medijske istorije otišao je i somborski list „Dunataj“, štampano glasilo mađarske nacionalne manjine. Takvu sudbinu, odnosno gašenje nakon skidanja sa budžetskih jasli izbegle su „Somborske novine“. Ovaj list, osnovan još 1954, uspešnije je privatizovan od Radio Sombora.

Izvor: Dnevnik

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend