13. jun 2015.

Manji PDV u Hrvatskoj sačuvao radna mesta!

mediji hrvatskaMedijske kuće su prodisale finansijski i lakše su se borile s nepovoljnim trendovima, poručuje direktor „Stirije“ za Hrvatsku

Smanjenje poreza na dodatu vrednost na novine u Hrvatskoj pomoglo je da se sačuvaju radna mesta, da mediji odahnu finansijski, a čitaoci su dobili kvalitetnije sadržaje, kaže za Kurir Boris Trupčević, direktor „Stirije“ za Hrvatsku, vodećeg štampanog i veb izdavača u susednoj zemlji.

On pozdravlja odluku srpskog skupštinskog Odbora za kulturu da podrži inicijativu za smanjenje PDV na dnevne, monografske i serijske publikacije sa 10 na pet odsto i na oglašavanje u novinama sa 20 na 10 odsto. Odbor je u sredu velikom većinom glasova poslanika vlasti i opozicije podržao inicijativu koju je pokrenuo poslanik SNS Saša Mirković.

Trupčević navodi da je Hrvatska 2013. godine smanjila PDV na novine sa deset na pet odsto, ali je stopa na magazine ostala 13 odsto.

Čitaoci na dobitku

– Smanjenje poreza je pomoglo, medijske kuće su finansijski prodisale, lakše su se borile s nepovoljnim trendovima i uspele su da sačuvaju radna mesta. Na dobitku su bili i čitaoci jer su dobili kvalitetniji sadržaj, koji je postajao manje kvalitetan jer je sve manje ljudi radilo u medijima. To je dobra odluka Vlade jer mediji imaju specifičnu ulogu u društvu, to je u krajnjem i bio motiv politike da podrži smanjenje poreza – naveo je on.

Trupčević kaže da je bilo kritika da će vlasnici medija razliku od smanjenja poreza staviti u džep, ali to se nije dogodilo, nije, kako tvrdi, bilo prostora da se to pretvori u neki profit. Predsednik parlamentarne grupe za Srbiju u Evropskom parlamentu Edvard Kukan kaže za Kurir da je smanjenje poreza na štampu jedno od bitnih državnih pitanja.

Borba za niži porez

– U vezi s porezom na štampu ne postoji ujednačena evropska praksa, već stanje varira od zemlje do zemlje članice – istakao je Kuk.

Inicijativu podržava i Nenad Atanasković, predsednik Grupacije izdavača u Privrednoj komori Srbije. On ističe da su se od početka borili da porez ne samo na novine nego i na sve publikacije bude nula.

Nacionalni interes

– Iskreno se nadamo da će se sve pozitivno rešiti. Globalni, pa i naš interes jeste da nacija bude što pismenija. Ako to bude zaživelo, čitalac će imati pogodnosti jer će za isti novac moći da kupi knjigu više – objašnjava vlasnik „Vulkan izdavaštva“.

Grupacija oglašivača: Više nego dobrodošla mera!

Milica Stefanović, predsednik Grupacije oglašivača Udruženja za kreativnu industriju PKS i menadžer za komunikacije „Koka-kole“, kaže za Kurir da je inicijativa dobra jer pruža podstrek ovoj grani.

– Smanjenje poreza u oblasti oglašavanja više je nego dobrodošlo ako znamo da su oglašivači oni koji doprinose razvoju privrednog ambijenta kroz zapošljavanje, plaćanje brojnih taksi i obaveza koje imaju. Oglašavanje podstiče potrošnju, odnosno uspešniju prodaju usluga i dobara, te ovo možemo smatrati dobrom i podsticajnom merom i sa aspekta šire ekonomije – ističe ona.

Evropski parlament: Veća nezavisnost i bolje poslovanje

Poslanik Evropskog parlamenta Igor Šoltes ističe da ovaj korak može da pomogne da se poboljša situacija u medijima, njihova nezavisnost, kao i da se poboljša njihovo poslovanje.

– Smanjivanje PDV za print, monogafije i serijske publikacije sa 10 na pet odsto dobar je korak, koji će omogućiti izdavačkim kompanijama da prežive i stvore bolje tržišno okruženje u Srbiji. Takođe, podržavam pristanak da se smanji PDV na bioskopske i pozorišne karte sa 10 na pet odsto kako bi one bile pristupačnije većem krugu ljudi.

Šteta za državu

– gubi milijardu dinara poreza i doprinosa – 60.000 radnika x 17.000 dinara poreza i doprinosa
– mora da isplati 1,4 milijarde dinara naknade za nezaposlene – 40.000 radnika x 35.000
– dobija 60.000 socijalnih slučajeva

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend