27. mar 2019.

Medijski konkurs Grada Valjeva: Najmanje novca medijima koji kritikuju gradsku vlast

Na Konkursu za sufinansiranje projekata u oblasti javnog informisanja Grada Valjeva u 2019. godini najmanje novca dobili su portali kritički nastrojeni prema gradskoj vlasti.

Rešenje o raspodeli sredstava medijskim projektima u Valjevu, koje je u ponedeljak objavljeno, ovi portali ocenili su kao „farsu“, „očitu nameštaljku“, „bogaćenje naprednjaka“, kao i da je novac dodeljen „gradonačelnikovim ljudima“.

U Rešenju u kojem stoji da je 7,3 miliona dinara dobio 21 medijski projekat, za pojedine valjevske portale sporno je što su novac za informisanje Valjevaca dobili mediji koji nisu iz ovog grada, već su iz Šapca, Beograda, Niša…

Novac projektima sa iste beogradske adrese – Džona Kendija 51

Tri podnosioca projekta koja su dobila ukupno 1,6 miliona dinara na konkursu u Valjevu na istoj su adresi u Beogradu – Džona Kenedija 51 na trećem spratu, stoji na sajtu Agencije za privredne registre (APR).

Reč je o preduzećima „Info 24 Media“ i „In network solution“, kao i Udruženju građana „Zajedno do jednakosti“, a koji nemaju iste vlasnike. Njihovi vlasnici su Zorica Jelača i Marko Aćimović.

Napadnuti novinar Radio Valjeva dobio skoro milion dinara

Beogradska preduzeća „Global Media Broadcast“ i „Info 24 media“, čiji je vlasnik Marko Aćimović dobila su 910 hiljada dinara na ovom konkursu.

Inače, preduzeće „Info 24 Media“, koje je dobilo pola miliona dinara, osnovano je 22. januara ove godine, odnosno dva dana pre raspisivanje konkursa.

Podsetimo, Marko Aćimović krajem januara 2019. godine napadnut je ispred Gradske uprave Valjeva na protestu „Udruženja boraca rata od 1990. godine“ koje je tražilo ostavku gradonačelnika Valjeva, objavio je tada sajt televizije N1. Na sajtu ove televizije stoji da je Marko Aćimović novinar Radio Valjeva. Inače, ovaj radio od marta 2018. godine je u stečaju.

UNS je tada pitao kolege iz Valjeva za Aćimovića i dobio odgovor da ga ne znaju kao novinara.

Podsetimo, portal „Blic“ 2012. godine objavio je da su Aćimović i Zoran Majdak, vlasnik kompanije u okviru koje posluje Radio Valjevo, uhapšeni zbog sumnje da su preko svojih medija „opljačkali građane kroz lažne SMS nagradne igre za oko 32 miliona evra“.

Udruženje građana „Zajedno do jednakosti“ i „In network solution“, čija je vlasnica Zorica Jelača na ovom konkursu dobili su ukupno 1.100.000 dinara.

Inače, preduzeće „In network solutions“ izdavač je portala kolubarski.info.

Na ovom portalu objavljivani su tekstovi protiv novinarke kolubarske.rs Darije Ranković u kojima se navodi da je ona „samozvana novinarka“, kao i da „kontinuinirano neosnovano napada čelnike Srpske napredne stranke“.

Novac i mediju Radoice Milosavljevića

Na konkursu Grada Valjeva 220 hiljada dinara dobilo je i preduzeće „Sos kanal plus“ iz Beograda, čiji je vlasnik kruševački biznismen Radoica Milosavljević.

Podsetimo, ovo preduzeće nedavno je dobilo regionalnu dozvolu za televizijsko emitovanje sa Avale.

Na ovom konkursu 210 hiljada dinara dobio je i projekat preduzeća „Media advertising” d.o.o. iz Beograda. Vlasnik ovog preduzeća je Aleksandar Milutinović, inače direktor „Sos kanala plus“, stoji na sajtu APR-a. Milutinović je od avgusta 2017. godine većinski vlasnik TV Apatin.

Najmanje novca portalima kritički nastrojenim prema gradskoj vlasti

Podnosioci projekta „Kolubarske“ d.o.o. iz Valjeva i Slavica Savić Vujanovac PR Veb portali Vamedia iz Valjeva dobili su najmanje iznose na konkursu – 60 hiljada, odnosno 50 hiljada dinara. Portali kolubarske.rs i Vamedia objavljuju tekstove u kojima se kritikuje gradska vlast.

Inače, preduzeće „Kolubarske“ iz Valjeva izdavač je portala kolubarske.rs. Glavna urednica ovog portala je Darija Ranković.

Podsetimo, UNS je 2017. godine tražio od Regulatornog tela za elektronske medije (REM) da ispita da li je Radio Valjevo zloupotrebio frekvenciju zato što je na svakih 15 minuta na ovom radiju čitano pismo Zorana Majdaka u kojem su vređani portal kolubarske.rs i Darija Ranković.

Majdak je januara 2016. godine na ovom radiju, na svakih 15 minuta, emitovao saopštenje u kojem je urednici portala kolubarske.rs pretio krivičnom prijavom jer je objavila izjavu zamenika gradonačelnika da su vlasnici Radio Valjeva tražili novac iz gradskog budžeta za plate zaposlenih u novembru i decembru 2015. godine.

Novinarki portala Vamedia Slavici Savić Vujanac je jula 2018. godine bio onemogućen rad jer je odbornik SNS-a na sednici Skupštine Valjeva tražio da prestane da kuca na tastaturi „zato što se ona čuje“.

U komisiji i direktorka valjevskog muzeja

Rešenjem o Grada Valjeva formirana je komisija za ocenu medijskih projekata u sastavu: Miloš Lazić, Danijela Ivanković, Aleksandar Simić, Jovan Stojić i Jelena Lekić-Nikolić.

U ovome Rešenju stoji da su svi novinari, sem Lekić-Nikolić koja je master u kulturi.

UNS su u Gradu Valjevu rekli da je na predlog Udruženja elektronskih medija “ComNet” izabran Miloš Lazić, na predlog Društva novinara Niša Danijela Ivanković, a na predlog PROUNS-a Aleksandar Simić.

Prema saznanjima UNS-a Aleksandar Simić novinar je Studija B, Miloš Lazić lista „Srpski telegraf“, a Jovan Stojić novinar u penziji. Inače, Jovanu Stojiću su u martu odbornici Skupštine Grada Valjeva dodelili godišnju nagradu ovog Grada za informisanja i društveno angažovanje.

Jelena Lekić-Nikolić prema javno pretraživim podacima direktorka je Narodnog muzeja u Valjevu.

Sporna javna nabavka za informisanje Grada Valjeva

Podsetimo, koalicija novinarskih i medijskih udruženja (UNS, NUNS, NDNV, ANEM, Lokal Pres) zbog raspisivanja javne nabavke za medijski sadržaj upozorila je  Grad Valjevo da finansiranje usluge informisanja nije u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima i tražila od gradonačelnika Valjeva Slobodana Gvozdenovića da obustavi ovu javnu nabavku.

Grad Valjevo 6. marta raspisao je javnu nabavku „za usluge informisanja javnosti“ u iznosu od 4,15 miliona dinara kojom se traži „praćenje i izveštavanje o radu organa Grada Valjeva, javnih preduzeća i ustanova“, kao i da se ove informacije „mogu objavljivati i više puta dnevno, a na zahtev naručioca“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend