12. avg 2019.

Prvi slučaj zbog privatizacije medija u Srbiji na sudu u Strazburu

Aleksandar Živadinović, jedan od ponuđača na javnoj aukciji za kupovinu Niške televizije (NTV), organizovane u oktobru 2015, pokrenuo je postupak pred Evropskim sudom za ljudska prava u Strazburu zbog "povrede prava na pravično suđenje" u vezi sa tom privatizacijom.

Ovo je prvi postupak pred sudom u Strazburu zbog sumnje u nezakonitost tokom privatizacije medija u Srbiji, piše „Danas“.
Nišku televiziju, čiji je osnivač bio Grad, u drugom krugu aukcije kupio je konzorcijum koji čine Narodne novine, u vlasništvu niške porodice Radomirović, koja se označava kao uređivački i finansijski bliska vlastima i Slađana Ostojić, direktorka i urednica niške Televizije Zona plus, čiji je vlasnik sin Bratislava Gašića, aktuelnog direktora BIA i visokog funkcionera SNS.
Živadinović, koji je bio izvršni direktor u NTV-u, podneo je predstavku Evropskom sudu nakon što je duže od tri i po godine bezuspešno pokušavao da dokaže nezakonitosti u privatizaciji NTV pred Ministarstvom privrede, Upravnim sudom, Vrhovnim kasacionim sudom i Ustavnim sudom Srbije. On se obratio i Osnovnom javnom tužilaštvu zbog sumnje da je direktor Narodnih novina Vidosav Radomirović „dao lažne podatke“ u izjavi da taj medij „nije u potpunosti ili delimično finansiran iz javnih prihoda“, kao i Zaštitniku građana.
Bivši izvršni direktor NTV-a je u svim postupcima tvrdio da je u procesu privatizacije bilo neregularnosti jer su Agencija za privatizaciju, a kasnije i Ministarstvo privrede vodili računa isključivo o poštovanju propisane zakonske procedure, a nisu proveravali tačnost Radomirovićeve izjave.
Živadinović je podsećao da su Narodne novine godinama dobijale javni novac. Prema Godišnjem izveštaju o vlasničkoj strukturi i kontroli medija Saveta za borbu protiv korupcije objavljenom 2015. Narodne novine su primale milionske iznose iz gradskog i opštinskih budžeta o čemu govore podaci Uprave za trezor od 2009. pa nadalje.
„Privatizacija NTV bila je nezakonita i diskriminatorska. Ovu televiziju su, praktično, novcem građana kupili privatnici bliski vlasntima na čelu sa SNS-om. NTV je mala televizija u odnosu na nacionalne emitere, ali ona u dobroj meri ilustruje model po kojem su mediji privatizovani kako bi radili u korist vlasti ili bili uništeni. Pošto nisam ovde mogao da isteram pravdu, očekujem da sud u Strazburu odluči pravično i nepristrasno“, kaže Živadinović za Danas.
Svetozar Raković, generalni sekretar Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS), ocenjuje za Danas da je dobro da se neko odlučio da se privatizacijom medija bavi na Evropskom sudu, pošto je domaće pravosuđe zakazalo

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend