21. jul 2017.

Alo, Blic, Politika, Večernje novosti i Telegraf.rs nisu objavili odluke Saveta za štampu

Komisija za žalbe Saveta za štampu donela je na poslednjoj sednici 11 odluka o kršenju Kodeksa novinara, od kojih se pet odnose na medije koji imaju obavezu da odluke objave. Nijedan od njih, uprkos obavezi, nije to uradio.

List „Blic“ je, po odluci Komisije, narušio privatnost Severine i Sebastijana Kniepa, objavljujuću informacije iz njihovog privatnog života i o zdravstvenom stanju Sebastijana Kniepa, kao i fotografija sa Fejsbuk profila, iako su Kniepovi novinarki rekli da sa tim nisu saglasni.

„Politika“ je prekršila više tačaka Kodeksa koje se odnose na obavezu istinitog i objektivnog izveštavanja, razlikovanje činjenica od pretpostavki i nagađanja, zabranu iznošenja lažnih optužbi, kao i obavezu poštovanja dostojanstva žrtava, objavljivanjem teksta bivšeg glavnog urednika „Politike ekspres“ Đorđa Martića u kojem on, bez ikakvih dokaza, kao odgovornog za ubistvo Slavka Ćuruvije označava ubijenog premijera Zorana Đinđića. Kodeks je prekršen i time što je list odbio da objavi i saopštenje Komisije za utvrđivanje činjenica o ubistvima novinara i reagovanje predsednika te komisije Verana Matića dostavljeno „Politici“, po čijoj žalbi je Komisija i odlučivala.

Dnevni listovi „Alo“ i „Večernje novosti“ prekršili su Kodeks tekstovima koji se odnose na uvođenje novog krivičnog dela – polno iznemiravanje, pogrešno informišući čitaoce da će se ubuduće ići u zatvor zbog udvaranja. Komisija je odluke donela na osnovu žalbi Autonomnog ženskog centra.

Portal „Telegraf.rs“ je prekršio odredbe Kodeksa novinara koje se odnose na zabranu diskriminiacije i govora mržnje objavljivanjem komentara čitalaca kojima se poziva na otvaranje logora za LGBT osobe. Žalbu je podneo Gej lezbejski info centar.

Komisija je na istoj sednici izrekla i šest javnih opomena medijima koji ne prihvataju punu nadležnost Saveta za štampu i koji, zbog toga, nemaju obavezu da objave ove odluke. Izrečene su dve opomene „Srpskom telegrafu“ i po jedna „Informeru“ i portalima „PP media“, „ePodunavlje“ i „Dnevni žurnal“.

Savet za štampu još jednom podseća sve medije koji su prihvatili nadležnost Saveta da su obavezni da poštuju i objavljuju odluke samoregulatornog tela, kako bi građani koji su se obratili Savetu zaista dobili satisfakciju za to što su oštećeni neprofesionalnim informisanjem. Savet će i ubuduće redovno obaveštavati javnost o tome koji mediji nisu objavili odluke Komisije za žalbe.


Upravni odbor Saveta za štampu

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend