04. apr 2019.

Željko Bodrožić novi član UO Saveta za štampu

IZVOR NUNS

Izvršni odbor Nezavisnog udruženja novinara Srbije na sednici održanoj 2. aprila 2019. godine doneo je odluku da se za člana Upravnog odbora Saveta za štampu, kao predstavnik NUNS-a, imenuje Željko Bodrožić, novoizrabrani predsednik Udruženja.

14. mar 2019.

Javne opomene za Sandžačke novine, CIK, Informer i portal Petrovacinfo

Piše Jelena Đorđević

Savet za štampu izrekao je čak pet javnih opomena za četiri medija zbog kršenja Kodeksa novinara Srbije: listu Informer zbog neistinitog izveštavanja o izvršiteljima, nazivajući ih “zelenašima” i “narko-dilerima” koji imaju “žrtve”, zatim portalu Petrovacinfo zbog objavljivanja spiska navodnih SNS botova bez iznošenja dokaza da oni to zapravo i jesu, a dve javne opomene izrečene su Sandžačkim novinama. CIK je dobio javnu opomenu zbog teksta “Bioskop Voždovac – mesto od javnog značaja ili uporište političkog urgiranja i ličnih interesa”.

13. feb 2019.

Gvozden Nikolić protiv portala Ozonpress

Gvozden Nikolić, glavni urednik portala “Glas zapadne Srbije” podneo je žalbu Savetu za štampu, smatrajući da je prekršena tačka 5 Odeljka Istinitost izveštavanja i to objavljivanjem komentara čitalaca. U spornom komentaru čitalac optužuje Nikolića da u kafani priča kako podvodi novinarke svog portala.

25. jan 2019.

Savet za štampu: Netačne tvrdnje direktora „Srpskog telegrafa“

FoNet
IZVOR N1

Upravni odbor Saveta za štampu odbacio je, kako se navodi, potpuno netačne i proizvoljne tvrdnje direktora "Srpskog telegrafa" Saše Milovanovića da Savet za štampu laže u vezi sa brojem prekršaja Kodeksa novinara u tom mediju, odnosno da ostrašćeni novinari "Vremena“ lažno predstavljaju rezultate.

24. jan 2019.

Direktor Srpskog telegrafa: krikovi i birnovi obmanjuju javnost

Piše Jelena Đorđević

Direktor prorežimskog tabloida Srpski telegraf Saša Milovanović reagovao je na analizu Raskrikavanja po kom je taj tabloid u prošloj godini objavio više od 200 lažnih vesti na naslovnicama i optužio KRIK i druge kolege da obmanjuju javnost. Gostujući sinoć u vestima na TV Prva, Milovanović je između ostalog izjavio da su kao lažne vesti u tom listu zapravo predstavljeni PR tekstovi. Međutim, Savet za štampu je tom listu uputio brojne javne opomene, a u poslednjih pet meseci zabeležio je 769 tekstova u kojima je prekšen Kodeks novinara Srbije. Takođe, analiza Raskrikavanja je pokazala da se prošle godine na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljnih tvrdnji.

16. jan 2019.

Medijska koalicija: Novo brutalno gaženje novinarskog kodeksa

Koalicija novinarskih i medijskih udruženja (NUNS, NDNV, ANEM, Lokal pres i AOM) najoštrije osuđuje postupak uredništva četiri dnevna lista, koji su na naslovnim i unutrašnjim stranama jučerašnjih, a neki i današnjih izdanja objavili eksplicitni pornografski sadržaj, teško povredili pravo na privatnost Jelene Karleuše, i tako nastavili sa praksom beskrupuloznog gaženja profesionalnih standarda.

15. jan 2019.

Monitoring dnevnih listova: Sunovrat poštovanja profesionalnih standarda

Piše Jasmina Dobrilović

Osam nacionalnih dnevnih listova čak 3.615 puta prekršilo je u proteklih pet meseci Kodeks novinara, od čega samo list Alo 929 puta, pokazuje monitoring Saveta za štampu. „Današnje naslovne strane tabloida pokazuju da mi ubrzano idemo ka nečemu što je niže od dna“, rekla je novinarka Tamara Skrozza

19. dec 2018.

Trajne posledice neetičkog medijskog izveštavanja o deci

Piše Gordana Novaković
IZVOR Danas

Kada se analiziraju teme o kojima mediji dominantno izveštavaju kada je reč o deci, a to su socijalna briga, pomoć, podrška i zdravlje dece na televizijama, odnosno zlostavljanja, nesreće i nasilje u štampi, lako se može zaključiti da su to uglavnom prilozi u kojima odrasli govore o tome kako brinu ili ne brinu o deci, kako im pomažu (ili odmažu), kako ih štite ili povređuju.

08. dec 2018.

Milioni dinara za prenošenje agencijskih vesti

Piše Vesna Radojević

Na čitave dve strane jučerašnjeg tabloida Srpski telegraf našli su se promotivni tekstovi o hotelu „Putnik“ na Kopaoniku i proizvodima kompanije „TDM“, koji nisu obeleženi kao reklama. Za razliku od tih članaka, prepisanu vest agencije Tanjug o predstavama za decu u „novogodišnjem trolejbusu i tramvaju“ potpisuju kao svoju koju je finansirao grad Beograd. Kompanije i Srpski telegraf nisu odgovorili na pitanja Raskrikavanja.

21. nov 2018.

Grad Beograd nagradio medije koji krše etički kodeks

Savet za štampu oštro protestuje zbog odluke Komisije za ocenu projekata iz oblasti javnog informisanja u Gradu Beogradu da budžetski novac dodeli novinama koje kontinuirano krše Kodeks novinara Srbije. Suprotno Pravilniku za sufunansiranje projekata, kojim je propisano da se prilikom odlučivanja „posebno uzima u obzir da li su učesniku konkursa izrečene mere od strane državnih organa, regulatornih tela ili tela samoregulacije u poslednjih godinu dana“, Komisija je ovaj uslov potpuno ignorisala.

09. nov 2018.

Informeru javna opomena zbog tekstova o Đilasu

Piše Marija Vučić

Zbog serije tekstova o Draganu Đilasu kojima se „kontinuirano i uporno vodi kampanja protiv nekoga čiji se politički stavovi ne dopadaju redakciji“ i kojima se krši princip odgovornosti novinara i istinitosti izveštavanja, Komisija za žalbe Saveta za štampu izrekla je javnu opomenu tabloidu Informer. U dva postupka koja je pokrenuo Mario Spasić iz Saveta „Transparentnost“ protiv lista Danas, Komisija je ocenila da nije bilo kršenja Kodeksa.

19. sep 2018.

Novinarski kodeks – bezvredan u Srbiji?

U Srbiji su povrede novinarskog kodeksa česte, ali se u vezi s tim retko podnose žalbe. Za takve žalbe nadležan je Savet za štampu. Akademija DW i Savet zajednički hoće da zaštite etičko novinarstvo.

12. sep 2018.

Savet za štampu: Sajt Danasa nije prekršio Kodeks

IZVOR Danas

Komisija za žalbe Saveta za štampu donela je odluka da tekstom “Amfilohije: Ne iznosimo pare u Srbiju”, objavljenim 5. avgusta 2018. godine, sajt Danasa nije prekršio odredbe Kodeksa novinara Srbije. Komisija je odlučivala povodom žalbe žalbe Gej lezbejskog info centra.

15. avg 2018.

Mržnja koja pokušava da bude medij

Piše Mladen Savatović
IZVOR Voice

U ratu protiv neistomišljenika, a pre svega protiv “opasnih evropskih vrednosti”, režimski tabloidi ne biraju borbena sredstva, niti mare za potencijalne žrtve, smatraju sagovorni VOICE-a. Kada Srbiji ne preti rušenje ustavnog poretka iznutra ili kada je previše toplo za izmišljanje novih atentata na državni vrh, zaposlenici u tabloidnim medijima uvek u rukavu drže dežurnog neprijatelja – LGBT populaciju.

Send this to a friend