22. mar 2018.

Dezinformacija o srpskim matematičarima preplavila medije

Vest staru godinu dana da je matematičar Dejvid Loren na CNN-u navodno nahvalio srpske đake ovih dana objavili su brojni vodeći mediji, između ostalih i N1, Danas, RTS koji su kao izvor naveli FoNet. Iz ove agencije za Raskrikavanje potvrđuju da su načinili grešku i da im izvor nije bio CNN.

Kako je juče pisalo Raskrikavanje, pojedini domaći mediji su reciklirali priču o tome kako je izvesni matematičar Dejvid Loren, gostujući na CNN-u, rekao da „Srbija ima najpametniju omladinu na svetu”. Prorežimski tabloid Informer je ovim navodnim izjavama starim godinu dana priložio i fotografiju ovog matematičara, iako se na njoj zapravo nalazi novinar Džejk Taper.

Vest o gostovanju, koje novinari Raskrikavanja nisu uspeli da pronađu ni na sajtu CNN-a ni pretragom Interneta, juče je tokom dana objavila i agencija FoNet. Od nje su je preuzeli i ugledni mediji, poput N1RTS-a i Danasa.

Međutim, novinarka FoNeta Jadranka Stanimirović koja je pisala tekst, priznaje da je napravila propust. Izvor joj, kako navodi, nije bio CNN već drugi mediji.

FoNet je bio u nizu prevarenih. Nisam preuzela to sa Informera ili Sputnika, preuzeli smo sa drugih sajtova, net.hr, vijesti.in.rs, nezavisne.com, a takođe sam i u takozvanom telegraf.co.uk videla tekst na engleskom. Nisam znala da je i to podvala. Previd je što nisam videla srpski izvor”, kaže ona.

Tekst na engleskom ne potiče sa britanskog Telegrafa (telegraph.co.uk), već sa domena telegraf.co.uk, koji vodi na englesku verziju stranice domaćeg Telegrafa (telegraf.rs).

Ovaj sajt je kao izvor za sporni tekst, osim Informera, naveo upravo telegraf.co.uk, odnosno sopstveni sajt koji “zvuči” kao britanski.

Domen telegraf.co.uk registrovala je kompanija Internet group koja je izdavač portala Telegrafa (telegraf.rs).

Kako je pisao BIRN u Media Ownership Monitor, portal je formalno u vlasništvu Srećka Miodragovića “ali je u široj javnosti poznato da je pravi vlasnik srpski biznismen Veselin Jevrosimović”. Jevrosimović je vlasnik i predsednik kompanije „ComTrade“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend