12. okt 2019.

Dojče Vele ne tvrdi da Tramp sprema podelu Kosova

„Tramp sprema podelu Kosova“, bombastično je na naslovnoj strani objavio Informer, netačno pripisujući tu tvrdnju nemačkom Dojče Veleu (DW). Tekst baziraju na analizi novinara DW Nemanje Rujevića o poseti Ričarda Grenela, novog Trampovog izaslanika za pregovore Beograda i Prištine, u kojoj autor navodi da se Beloj kući očigledno žuri da se kosovsko pitanje reši. Ipak, u toj analizi Rujević nije tvrdio da SAD radi na podeli Kosova, kako to manipulativno navodi ovaj prorežimski tabloid. „Glavna poruka moje analize nije kakvo rešenje zagovara Bela kuća - to ne zna niko - nego da se radi o očiglednoj hitnji“, kaže Nemanja Rujević za Raskrikavanje i podseća da to nije prvi put da Informer izvrće tekstove DW kada mu to odgovara.

Foto: Arlington National Cemetery (Public Domain)

Izvorni članak je objavljen 11.10.2019. (Informer)

Novinar Nemanja Rujević je 9. oktobra u analizi „Grenel u Prištini i Beogradu: Beloj kući se žuri“ pisao o novom Trampovom izaslaniku za pregovore čije imenovanje još uvek nije ni potvrđeno u američkom Senatu, a on je već došao na sastanke sa liderima u Prištini i Beogradu.

„Beloj kući se žuri – to pokazuje poseta Ričarda Grenela regionu par dana nakon što ga je Tramp imenovao za izaslanika za pregovore Beograda i Prištine. Rešenje kosovskog problema bilo bi Trampov adut pred izbore u SAD“, navodi Rujević.

On dalje citira profesora na Univerzitetu „Džon Hopkins“ Danijela Servera koji se „ubraja u one koji se pribojavaju da imenovanjem Grenela (…) ponovo može postati aktuelna ideja korekcije granica ili razmene teritorija“. Ta ideja je, po Serverovom mišljenju, „već umrla prirodnom smrću“.

Već u sledećoj rečenici, Rujević piše:

„Iako niko ne može znati šta je Tramp rekao Grenelu i dokle je spreman da ide kako bi isposlovao sporazum, moguće da je Grenel upravo izabran da bi smekšao Nemce koji se protive pomeranju granica“, piše ovaj novinar u analizi.

Upravo to je bila rečenica koju je Informer manipulativno izokrenuo da potvrdi svoju tezu o Trampovom zalaganju za podelu Kosova, pa je napisao:

„Trampov izaslanik Ričard Grenel ima samo jedan zadatak – da uveri nemačku kancelarku Angelu Merkel da prihvati podelu Kosova kao rešenje najveće krize u Evropi, javlja nemački medijski servis Dojče Vele“, netačno piše Informer.

Mada je samim poređenjem dva teksta već jasno da se radi o potpuno pogrešno interpretiranim tvrdnjama, to dodatno potvrđuje i sam Nemanja Rujević za Raskrikavanje.

„DW ne tvrdi da Tramp radi na podeli Kosova, čak eksplicitno piše da se ne zna šta je Tramp rekao Grenelu. Da se oživljava ideja podele, misli američki profesor Server čija je izjava za Glas Amerike citirana u mom tekstu. Pasus o tome da je Grenel možda odabran kako bi uticao na Nemce je sažetak mišljenja više analitičara koja su već dostupna i srpskoj javnosti… Glavna poruka moje analize nije kakvo rešenje zagovara Bela kuća – to ne zna niko – nego da se radi o očiglednoj hitnji“, kaže ovaj novinar.

Ovo nije prvi put da Informer izvrće tekstove DW kada mu to treba, ističe Rujević i podseća da je pre samo par dana on lično „završio“ u saopštenju SNS i „nekoliko pljuvačkih tekstova na portalu Informera gde sam nazvan mrziteljem i maltene drugarom Ramuša Haradinaja“.

Informer je, naime, 7. oktobra reagovao na jedan Rujevićev tvit o Aleksandru Vučiću, nazivajući ga kvazinovinarom DW i hejterom koji „krivotvori Vučićeve izjave i priziva haos i nasilje“ jer je pogođen „katastrofalnim izbornim rezultatom Haradinaja i Đilasovih kandidata Rade Trajković i Nenada Rašića na kosovskim izborima“.

„Fascinantno je kako smo DW i ja samo koji dan kasnije relevantan izvor – naravno, kada nam se tekst iskrivi i prepakuje kako odgovara režimu i paramedijskom radniku Draganu J. Vučićeviću“, zaključuje Rujević.

Tabloidi, inače, često „forsiraju“ priču o tome da se Tramp zalaže za podelu Kosova. Američka ambasada u Beogradu je u par navrata to demantovala ističući da je stav SAD da će podržati svako kompromisno rešenje Beograda i Prištine koje bi garantovalo regionalnu stabilnost.

Svoje uporne tvrdnje da je Tramp za podelu, tabloidi nikada nisu potkrepili nijednim konkretnim dokazom, a izveštavanje o tome često se svodi na dojave navodnih anonimnih „dobro upućenih“ izvora.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend