05. nov 2019.

Informerova prepisivačka škola, treći deo

Piše Marija Vučić

„Očigledno je da se u Novom Sadu mnogo radi na tome da grad bude evropski“, piše Informer u tekstu posvećenom rebalansu gradskog budžeta, „i to po uređenoj infrastrukturi u mnogim zapuštenim delovima, koje su neke prethodne strukture godinama i decenijama sistemski zapostavljale“. Iako se ovaj tekst ne razlikuje mnogo od drugih hvalospeva ovog tabloida vlastima, ovaj su direktno platili građani Novog Sada. Naime, deo je projekta za koji je Informer iz novosadske kase dobio 900.000 dinara. Tekst je prikaz ružičaste stvarnosti, kaže za Raskrikavanje novinar novosadskog portala 021.rs Zoran Strika, s obzirom na to da u njemu nije preneta ni reč kritike na račun lokalnog budžeta.

02. nov 2019.

Savet za štampu: „Srpski telegraf“, „Kurir“, „Nove kikindske novine“ i „Informer“ prekršili kodeks; Zbog „Kikindskih“ opet burno

Piše J. Pešić
IZVOR UNS

Članovi Komisije za žalbe Saveta za štampu na sinoćnoj sednici doneli su jednoglasnu odluku da su „Srpski telegraf“, „Kurir“, „Nove kikindske novine“ i „Informer“ prekršili Kodeks novinara Srbije. Podlistak „Danasa“ – „Kikindske“, prema većini glasova članova, nije prekršio novinarski kodeks.

12. okt 2019.

Dojče Vele ne tvrdi da Tramp sprema podelu Kosova

Piše Marija Vučić

„Tramp sprema podelu Kosova“, bombastično je na naslovnoj strani objavio Informer, netačno pripisujući tu tvrdnju nemačkom Dojče Veleu (DW). Tekst baziraju na analizi novinara DW Nemanje Rujevića o poseti Ričarda Grenela, novog Trampovog izaslanika za pregovore Beograda i Prištine, u kojoj autor navodi da se Beloj kući očigledno žuri da se kosovsko pitanje reši. Ipak, u toj analizi Rujević nije tvrdio da SAD radi na podeli Kosova, kako to manipulativno navodi ovaj prorežimski tabloid. „Glavna poruka moje analize nije kakvo rešenje zagovara Bela kuća - to ne zna niko - nego da se radi o očiglednoj hitnji“, kaže Nemanja Rujević za Raskrikavanje i podseća da to nije prvi put da Informer izvrće tekstove DW kada mu to odgovara.

07. okt 2019.

Informeru 900 hiljada dinara za prenošenje saopštenja novosadskih vlasti

Piše Marija Vučić

Dva saopštenja lokalnih vlasti sa sajta Grada Novog Sada o tome kako je predškolska ustanova „Radosno detinjstvo“ dobila novu kuhinju, Informer je spojio u u jedan tekst „Proradila kuhinja predškolske ustanove“. Ne samo da je vest prekopirana, već dolazi i sa zakašnjenjem jer je kuhinja otvorena pre skoro mesec dana. Ovaj članak - pristrasan, neoriginalan i neaktuelan, deo je medijskog projekta koji se sufinansira iz gradskog budžeta, a za koji su Novosađani ove godine izdvojili 900.000 dinara.

28. sep 2019.

Da li je konačno potvrđena jedna Informerova vest?

Pišu Vesna Radojević, Marija Vučić

Četrnaest novih F-16 aviona, deset milijardi dolara za infrastrukturne projekte, brži ulazak u EU - sve ovo, kako Informer tvrdi, dobiće Srbija ukoliko prizna nezavisnost Kosova. Kažu i da su dobili potvrdu svojih pisanja jer je američki general Ben Hodžis to rekao u razgovoru za Glas Amerike. Da li je baš tako? Nije.

26. sep 2019.

UNS: Obradović da ne preti hapšenjem novinara, političke stranke i vlast da podrže kvalitetno novinarstvo

IZVOR UNS

Udruženje novinara Srbije (UNS) protestuje zbog poruke lidera Dveri Boška Obradovića da „zatvor ne gine“ vlasniku i glavnom uredniku „Informera“ Draganu J. Vučićeviću, koju mu je poslao kao „predizborno obećanje“. UNS ističe da je ovakva poruka Obradovića novo urušavanje inače prljave političke borbe i nada se da uprkos tvrdnji da je to „obećanje iza koga svi stoje“ ostale opozicione stranke ne dele ovakve stavove pa očekuje da se o obećanju nedvosmisleno izjasne.

25. sep 2019.

Đilas odbio da odgovara Pinku i Informeru

Beta
IZVOR Danas

Predsednik Stranke slobode i pravde Dragan Đilas danas je odbio da odgovara na pitanja Televizije „Pink“ i lista „Informer“ o tome da li je on na snimku koji su objavili pojedini mediji.

25. sep 2019.

Šta je Vučić rekao na sastanku koji se nije desio

Piše Vesna Radojević

Na naslovnim stranama Blica i Informera objavljeno je da su se Vučić i Merkelova sastali u Njujorku i razgovarali o Kosovu, a Informer je izvestio i šta je tačno Vučić poručio kancelarki. Ipak, u momentu kada tabloidi iznose ove „informacije" pomenuti sastanak se nije ni dogodio jer je u međuvremenu odložen za utorak 24. septembar. Iako je naslovna strana Informera izmenjena u međuvremenu, ostaje otvoreno pitanje da li i kako Informer unapred zna ko će šta izgovoriti, ili je zapravo reč o izmišljenim izjavama i izmišljenim anonimnim izvorima?

18. sep 2019.

Podobnim medijima milioni iz džepa građana

Piše Anđela Milivojević
IZVOR CINS

Za četiri godine država je televiziji Pink odložila plaćanje preko 1,52 milijarde dinara poreskog duga, a to nisu jedine privilegije koje provladini mediji godinama uživaju. Tabloidne, udarne pesnice vlasti Informer i Srpski telegraf dobijaju milione dinara na konkursima i pored toga što krše profesionalne i etičke standarde. Povlašćen je i državni Tanjug koji je umesto gašenja nastavio da radi - zahvaljujući novcu iz budžeta.

15. avg 2019.

Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

Pišu Marija Vučić, Vesna Radojević

Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazuje analiza Raskrikavanja. Ovom analizom nisu bile obuhvaćene vesti iz sveta šou-biznisa.

01. avg 2019.

Cena vernosti vlasti: Milionske cifre za „Insajder tim“ koji stoji iza Informera

Piše Jovana Štetin Lakić
IZVOR N1

Vernost tabloida u Srbiji se već godinama na medijskim konkursima "debelo" naplaćuje iz budžeta lokalnih samouprava, u milionskim iznosima. To prećutkuje glavni i odgovorni urednik "Informera" kada kritikuje Ministarstvo kulture koje je ove godine na konkursu medijima, koji su kritički prema vlasti, dodelilo nešto manje od 7,5 miliona dinara.

18. jul 2019.

Gruhonjić: Nisam imao dilemu da li da tužim Informer

FoNet
IZVOR Danas

Neko će reći da nije u redu da novinari tuže novinare, ali ja nisam imao tu dilemu, izjavio je za FoNet novinar Dinko Gruhonjić povodom sudske presude kojom je sankcionisan tabloid Informer i njegov glavni i odgovorni urednik Dragan Vučićević zbog uvreda na njegov račun.

Send this to a friend