09. nov 2018.

Informeru javna opomena zbog tekstova o Đilasu

Piše Marija Vučić

Zbog serije tekstova o Draganu Đilasu kojima se „kontinuirano i uporno vodi kampanja protiv nekoga čiji se politički stavovi ne dopadaju redakciji“ i kojima se krši princip odgovornosti novinara i istinitosti izveštavanja, Komisija za žalbe Saveta za štampu izrekla je javnu opomenu tabloidu Informer. U dva postupka koja je pokrenuo Mario Spasić iz Saveta „Transparentnost“ protiv lista Danas, Komisija je ocenila da nije bilo kršenja Kodeksa.

28. okt 2018.

Informer lažno optužio tviteraše da su falsifikovali Ćosića

Piše Milovan Nikolić

U izdanju Informera od 25. oktobra, u tekstu pod naslovom „Bruka, žuti hejteri sve luđi i bezobzirniji – Falsifikuju Ćosića da napadnu Vučića“navodi se da su „žuti hejteri“ s ciljem da napadnu predsednika Aleksandra Vučića falsifikovali roman „Koreni“ Dobrice Ćosića, izmišljajući da u dijalogu Vukašina i Aćima Katića stoji reč „naprednjak“ i da je ta…

25. okt 2018.

SzS: Urednik Informera krivično da odgovara zbog napada na Đilasa

IZVOR UNS

Advokat Vladimir Todorić, punomoćnik jednog od osnivača Saveza za Srbiju Dragana Đilasa, podneo je dopunu krivične prijave protiv urednika Informera Dragana Vučićevića zbog toga što smatra da je on "nastavio sa vršenjem krivičnog dela rasna i druga diskriminacija", i to sa, kako je naveo, "pojačanim intenzitetom i evidentnom bahatošću".

22. okt 2018.

Čiji je kolega Vučićević?

Piše Draža Petrović
IZVOR N1

Kada je Koeljo pisao roman “Na obali reke Pjedre sedela sam i plakala”, nije ni sanjao da će se jednog dana pojaviti melodrama: “Na obali Informera sedeo sam i plakao za Vučićevićem”, koju je svojeručno napisao predsednik Vučić.

17. okt 2018.

UNS: Đilasova krivična prijava protiv urednika „Informera“ neprihvatljiva

IZVOR UNS

Udruženje novinara Srbije (UNS) smatra da je krivična prijava bivšeg gradonačelnika Beograda i jednog od osnivača Saveza za Srbiju Dragana Đilasa protiv urednika lista „Informera“ Dragana J. Vučićevića i Aleksandra Ignjatovića, pritisak na ovaj medij. UNS ističe da političari treba da se uzdrže od krivičnih prijava protiv medija i da zaštitu svojih prava i interesa ostvaruju u parničnom postupku.

16. okt 2018.

Đilas podneo prijavu protiv Vučićevića i Ignjatovića

Beta
IZVOR N1

Dragan Đilas, bivši gradonačelnik Beograda i jedan od osnivača Saveza za Srbiju podneo je Višem javnom tužilaštvu u Beogradu krivičnu prijavu protiv urednika dnevnog lista Informer Dragana J. Vučićevića i Aleksandra Ignjatovića zbog, kako je naveo, govora mržnje.

11. okt 2018.

Agenti Sergej i Kesić

Piše Saša R. Živić
IZVOR Danas

Ko sam ja da kvarim belinu ovog papira – ja, kome su svi proizvodi tipografije svetinje koje čitam sa strahopoštovanjem, nikada ih ne dovodeći u pitanje i nikada im ne nalazeći manu, kriveći svoju pamet što neke ne razumem i što su mi dosadni?

13. sep 2018.

Ne, komandant KFOR-a nije rekao da su „Šiptari hteli krv“

Piše Vesna Radojević

Gotovo svaka reč današnje naslovne stranice Informera kao i nekoliko pasusa u tekstu „Komandat KFOR-a potvrdio: Šiptari hteli krv“ je izmišljena. Naime, novinari Informera tvrde između ostalog da je Salvatore Kouči, komandat KFOR-a na Kosovu i Metohiji izjavio da je „zahvaljujući Vučićevoj mudroj odluci da se vrati u Kosovsku Mitrovicu izbegnuto krvoproliće“. Istina je, međutim, da je Kouči kazao da je Vučić doneo mudru odluku kada je odlučio da se vrati u Kosovsku Mitrovicu sa puta za Banje, da je odluka kosovskih institucija da se ne dozoli taj deo posete takođe mudra, dok reči „krv“, „Šiptari“ i „tragedija“ nije iskoristio ni jednom.

05. sep 2018.

Informer plaća kazne, a nastavlja da kleveće i laže

Piše K. Živanović
IZVOR Danas

Presuda protiv Dragana J. Vučićevića, vlasnika i glavnog urednika Informera, kojom je dužan da zbog povrede časti, ugleda i dostojanstva ličnosti isplati 200.000 dinara novinaru Vukašinu Obradoviću, neće doneti ništa novo na medijskoj sceni Srbije, saglasni su sagovornici Danasa.

03. sep 2018.

Vukašin Obradović dobio spor, Vučićević plaća 200.000 dinara

Beta
IZVOR N1

Viši sud u Beogradu obavezao je prvostepenom presudom vlasnika i glavnog urednika Informera Dragana J. Vučićevića i Insajder tim doo, izdavača ovih dnevnih novina, da solidarno isplate 200.000 dinara bivšem predsedniku NUNS Vukašinu Obradoviću na ime povrede časti, ugleda i dostojanstva ličnosti, kao i pretrpljenih duševnih bolova.

24. avg 2018.

Ko uređuje tabloide u Srbiji: gotovo identičan tekst u Alo-u i Informeru

Piše Marija Vučić

„Evo ko uređuje dnevne novine po Srbiji”, napisao je sinoć list Alo na svom portalu, tvrdeći da Dragan Đilas stoji iza današnjih tekstova u Blicu i Danasu u kojima se navodi da bi vraćanje vojnog roka bilo izuzetno skupo. Ironija je, međutim, što je gotovo identičan tekst skoro istovremeno objavio i portal Informera. Ko stoji iza njihovog teksta i kako je uopšte moguće da gotovo identične konstrukcije objave dva različita medija, iz Alo-a i Informera ne odgovaraju.

07. avg 2018.

Savet za štampu: Četiri javne opomene za Pink.rs i Informer

Piše Jelena Đorđević

Zbog kršenja odredbi Kodeksa novinara koji se odnose na istinitost izveštavanja i novinarsku pažnju, portal Pink.rs i tabloid Informer dobili su po dve javne opomene Saveta za štampu. Kodeks je prekršio i tabloid Alo kome je naloženo da objavi odluku samoregulatornog tela.

16. jul 2018.

Albanci nisu napali sever Kosova tokom Mundijala

Dnevni list „Informer“ objavio je u broju 1866, od 13. juna 2018. godine, tekst pod naslovom „Šiptari napadaju sever Kosova u toku Mundijala?!“, u okviru kojeg se oslanjaju na dojavu neimenovanog izvora koji je imao uvid u dokumenta neimenovanih ruskih službi. S obzirom na to da se Svetsko prvenstvo u fudbalu završilo danas, 15. jula, a da se za vreme takmičenja nisu desili bilo kakvi oružani sukobi na severu Kosova, ovu vest možemo okarakterisati kao još jedno u nizu neopravdano podizanje panike i atmosfere straha putem Informera.

12. jul 2018.

Vest od četiri rečenice i tri laži: Informer i „najveća ustaška fudbalska tajna“

U tekstu „OTKRIVENA NAJVEĆA USTAŠKA FUDBALSKA TAJNA! Hrvati od kompanije Nike zahtevali isključivo CRNE DRESOVE kakve su nosili u NDH!“, objavljenom 11. jula, Informer navodi da je kompanija Najki Hrvatskom nogometnom savezu poslala nekoliko predloga za nove dresove reprezentacije, ali su svi odbijeni jer je HNK – prema saznanjima Informera – zahtevao da dresovi budu crni. „U kompaniji Nike nisu imali izbora, pa su im ispunili želju, a već na ovom Mundijalu se pokazalo da Hrvati mnogo češće igraju u tim crnim, ustaškim, nego u kockastim dresovima”, piše ovaj dnevni list.

10. jul 2018.

Srbi koji navijaju za Hrvate na udaru političara i tabloida

Piše Maja Nikolić
IZVOR N1

Utakmica četvrtine finala u kojoj je Hrvatska savladala Rusiju izazvala je veliku pažnju u Srbiji i pre početka meča, jer se rasprava povela oko toga za koga će Srbi navijati? Pogrdnim imenima nazivani su na društvenim mrežama, ali i u pojedinim medijima, svi koji su u subotu navijali za Hrvatsku. Na udaru se našao i Novak Đoković.

03. jul 2018.

Informer dezinformisan o „novom Rambujeu“

Iako je dnevni list „Informer“ početkom maja najavljivao da će u junu biti organizovan „novi Rambuje“, kojim će Srbija biti primorana da prizna nezavisnost Kosova, skup takvog karaktera nije se dogodio.

28. jun 2018.

Crowdfunding kampanja albanskih narko-dilera

Piše Marija Vučić

Skoro nedelju dana od utakmice sa Švajcarskom, nakon koje su dvojica igrača albanskog porekla kažnjena zbog pokazivanja simbola dvoglavog orla, srpski mediji nastavljaju sa raspirivanjem mržnje. U izdanju od utorka, Alo, Kurir i Informer tvrde da novac za njihovu kaznu plaća albanska mafija, ali nakon bombastičnih naslova u tekstovima nema ni reči koje bi tu tvrdnju potkrepile.

21. jun 2018.

Za šest meseci „Informeru“, „Srpskom telegrafu“ i portalu Srbija Danas 13 miliona za medijske projekte

IZVOR UNS

Na konkursima za projektno sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa listovima „Informer“ i „Srpski telegraf“ i portalu srbijadanas.com dodeljeno je oko 13 miliona dinara za prvih šest meseci ove godine, uprkos tome što je monitoringom Saveta za štampu u prošloj godini zabeleženo više od tri hiljade prekršaja novinarskog kodeksa u ovim medijima.

Send this to a friend