04. mar 2021.

Kako su mediji ubijali Olivera Ivanovića

Deo kampanje koja je trebalo da Ivanovića predstavi kao nečoveka, realizovali su TV Most i TV Pink koje su emitovale propagandni spot zasnovan na tragičnom ubistvu Miloša Šćepanovića iz Kosovske Mitrovice.

Foto: Medija centar Beograd

Oliver Ivanović bio je predmet okrutne medijske kampanje difamacije koja je imala dva glavna pravca i cilja. Jedan je bio da se u srpskoj javnosti na Kosovu predstavi kao neko ko radi protiv zajednice kojoj pripada (TV Most Zvečan), a drugi da ga predstavi kao čoveka koji nema osnovnog ljudskog saosećanja (TV Pink).

Dakle, bio je karakterisan kao ne-Srbin i kao ne-čovek. Ivanovićev slučaj je posebno eklatantan zato što je u njemu očigledno da granica između medijskog atentata na jednu ličnost i njene fizičke likvidacije postoji samo na simboličkom nivou, dok je u praksi praktično – nepostojeća.

Ogroman deo odgovornosti za ovakvo stanje medija pretvorenih u oruđa za sprovođenje inkvizicijskog modela upravljanja društvom, leži na vlasti koja njima manipuliše, a deo pripada profesionalnim i sindikalnim udruženjima koja nisu pronašla način da se ovakvom teroru nad čitavim društvom glasnije, oštrije i efikasnije suprotstave. Posledice, koje ovakva medijska i društvena praksa proizvodi, razorne su za samo tkivo zajednice, a, kako primer Olivera Ivanovića pokazuje, one mogu biti i smrtonosne.

Medijska kampanja protiv Ivanovića je, kako se ispostavlja, veoma važna karika i u istrazi njegovog ubistva. Tokom oktobra 2017. godine, posle brojnih pretnji upada u porodični stan i paljevine automobila, Televizija Most iz Zvečana, inače medijska kuća sponzorisana milionima dinara srpskih poreskih obveznika, objavila je tekst pod naslovom Oliver Ivanović sa KFOR dogovara predaju severa Kosova Albancima. Ista “vest” bila je zasnovana na fotografijama koje su nastale prilikom njegovog susreta sa oficirima KFOR u Vučitrnu, odnosno prilikom prelaska Ivanovića iz taksija u vozilo KFOR, u blizini starog mosta u Vučitrnu. Do danas je ostalo nepoznato ko je ovu lažnu vest napisao, ili kao gotovu doneo u TV Most, a još manje to ko je Ivanovića tajno pratio na sastanak koji nije bio medijski događaj.

Dakle, reč je o osobama koje su docnije ubijenog lidera opozicije tajno pratile i snimale. Jedan od ljudi koji su Olivera Ivanovića pratili u danima pred ubistvo Marko Rošić danas se nalazi u zatvoru u Prištini, kao pripadnik kriminalne organizacije koja je, prema navodima iz optužnice Specijalnog tužilaštva Kosova, organizovala atentat na Ivanovića.

Deo kampanje koja je trebalo da Ivanovića predstavi kao nečoveka, realizovali su TV Most i TV Pink koje su emitovale propagandni spot zasnovan na tragičnom ubistvu Miloša Šćepanovića iz Kosovske Mitrovice. Pokojni Šćepanović bio je zaposlen u preduzeću Rad 028 koje dobija većinu tenderskih poslova koje raspisuju opštine na severu Kosova, a iznosi koji se po ovom osnovu slivaju iz državne kase Srbije u ovu firmu mere se milionima evra. Takođe, Šćepanović je bio u prijateljskim odnosima sa Milanom Radoičićem, koji se u Mitrovici apostrofira kao stvarni vlasnik Rad 028. Radoičić je optužnicom Specijalnog tužilaštva Kosova optužen kao glavni organizator i nalogodavac kriminalne grupe koja je ubila Olivera Ivanovića.

Događaji i komunikacija koju je ubijeni Šćepanović imao u danu u kojem je stradao morale bi biti predmet istrage Ivanovićevog ubistva, jednako kao i produkcija spota kojim je difamiran pokojni lider GI SDP. U kampanju ljaganja Ivanovića uključio se posredno i predsednik Republike, odgovarajući na pitanje novinara mitrovačkog Jedinstva, lokalnog medija koji se izdržava novcem poreskih obveznika Srbije.


IzvorDosije

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend