19. maj 2020.

Odgovor pokreta Dveri RTS-u

Na pismeno podneti zahtev narodnih poslanika Srpskog pokreta Dveri Dragana Vesovića i Marije Janjušević da se narodnim poslanicima Bošku Obradoviću i mr Ivanu Kostiću, koji već deseti i osmi dan štrajkuju glađu zbog brutalnog kršenja Ustava Republike Srbije od strane Aleksandra Vučića, omogući da na RTS-u u jednočasovnoj emisiji objasne građanima svoj čin i neustavne postupke vlasti, Javni medijski servis Srbije je odgovorio javnim i nepotpisanim saopštenjem, navele su Dveri u saopštenju koje je potpisao dr Dragan Vesović, narodni poslanik i član Predsedništva tog pokreta.

Kako se navodi, to saopštenje „najupečatljivije svedoči o bezakonju, jednopartijskom monopolu, bahatosti i nekulturi koja je zavladala Srbijom pod diktaturom Aleksandra Vučića i Srpske napredne stranke i kao takvo ono će ući u istoriju novinarskog beščašća“.

Dveri podsećaju na činjenicu da RTS, prema Zakonu o javnim medijskim servisima, ima obavezu da „istinito, blagovremeno, potpuno, nepristrasno i profesionalno informisanje građana i omogućavanje slobodnog formiranja i izražavanja mišljenja slušalaca i gledalaca“ (član 7, tačka 1).

„Nasuprot tome, RTS za prvih šest dana štrajka glađu narodnog poslanika Boška Obradovića i četiri dana štrajka glađu narodnog poslanika mr Ivana Kostića, ni jednom rečju nije upoznao građane Republike Srbije sa ovom činjenicom“, kaže se u saopštenju.

U saopštenju se navodi da rukovodstvo RTS-a se nije „zadovoljilo cenzurom, već je u navedenom javnom saopštenju počelo da ocenjuje vrednost i celishodnost političkih izjava i poteza Boška Obradovića i Srpskog pokreta Dveri“.

„Činjenica da se neimenovani sastavljač saopštenja RTS-a nije obratio podnosiocima zahteva, dr Draganu Vesoviću i Mariji Janjušević, narodnim poslanicima Dveri, već javno Bošku Obradoviću, samo dodatno potvrđuje da se RTS aktivno uključio u kampanju diskvalifikacije koju Aleksandar Vučić vodi protiv Srpskog pokreta Dveri i Boška Obradovića“, ističe se u saopštenju.

RTS, napominju, opominje Srpski pokret Dveri kako i „kolege iz istog političkog saveza tvrde da su nepotrebne solo političke akcije koje ne vode nikud.“

Dalje se RTS bavi procenom bojkota skupštinskog rada Dveri i Saveza za Srbiju, ocenjujući ga kao grešku, pošto je time opozicija „lišila sebe mogućnosti da je u skupštinskim prenosima redovno vidi i čuje i do milion gledalaca dnevno.“

„Ispada da su prema ‘demokratskim‘ standardima Dragana Bujoševića Bujketa televizijski prenosi rada Narodne skupštine jedina i dovoljna medijska milost koju na Javnom medijskom servisu Srbije zaslužuje da dobije opozicija. Pri tome, u saopštenju RTS-a relativizuje se do negacije pravo političkih stranaka vlasti i opozicije na jednak pristup medijima, time što se zahtev Srpskog pokreta Dveri za dobijanje jednočasovne emisije izjednačava sa istim takvim pravom ‘samohrane majke kojoj su deca gladna i bosa‘, ‘studenta koji padne na ispitu, ratara kome je nevreme uništilo letinu‘. Na ovakvoj demagogiji i propagandnoj manipulaciji, RTS-u bi pozavideli Lenjin, Staljin i Broz zajedno. I najzad, u neimenovanom javnom saopštenju RTS-a, kao anonimni bot Aleksandra Vučića, politički pristrasno, krajnje zlonamerno i manipulativno ocenjuje pojedine postupke i izjave Boška Obradovića, ističući kako je ‘ponekad teško razumeti razlike između pasivnog i aktivnog otpora izborima, motornih testera sa kojima ste upali u RTS i gandijevskog protesta‘“, navodi se u saopštenju.

Dveri navode da se takvo saopštenje „kojim se RTS pokazao kao Agiptrop Aleksandra Vučića očigledno je suprotno članu 7. tačka 4. Zakona o javnim medijskim servisima, koji izričito zabranjuje da Javni servis služi ‘interesima pojedinih političkih stranaka‘“.

Taj pokret ističe da će se imajući u vidu „ovakvo narušavanje zakonskih obaveza“, obratiti Programskom savetu RTS-a koji je prema članu 30 Zakona o javnim medijskim servisima dužan da prati sprovođenje obaveza utvrđenih zakonom od strane rukovodstva RTS-a.

Upozoravaju rukovodstvo RTS-a, da RTS nije ničija privatna, odnosno partijska televizija, već Javni servis koji se finansira parama svih poreskih obveznika i koji prema Zakonu o javnim medijskim servisima uživa autonomiju uređivačke politike, ali samo pod uslovom da se u svom radu pridržava načela propisanih članom 6 Zakona o javnim medijskim servisima.

„U suprotnom, rukovodstvo RTS samo sebe lišava prava na autonomiju“, zaključuje se u saopštenju.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend