05. dec 2023.

Kako koristiti TikTok-a za privlačenje mladih ljudi na vesti

Mediji se sve više okreću TikToku kako bi mlađe generacije zainteresovale za vesti – posebno pošto ova publika traži informacije na platformama društvenih medija. Danas, svaka četvrta odrasla osoba u SAD mlađa od 30 godina redovno dobija vesti od TikTok-a.

Foot: Pexels

Međutim, mladi ljudi pokazuju znake umora od vesti. Oni takođe nalaze manje radosti čitajući vesti danas nego prethodnih godina.

Imajući ovo na umu, kako mediji mogu efikasno angažovati mladu publiku?

Da bih saznao, razgovarao sam sa dva istaknuta TikTok influensera koji su vodili mlade ljude na vesti. Kelsi Rasel je diplomirani student sa Univerziteta Kolumbija koja je postala viralna zbog svakodnevnog čitanja novina, u kojima objašnjava članke na lako razumljiv, strastven način. Vitus Spehar, takođe poznat kao V Spehar, je domaćin Under The Desk Nevs-a, a takođe pomaže u vođenju TikTok naloga Vashington Post-a.

Upoznajte ljude tamo gde su

Da bi angažovali mlade, novinari prvo moraju da budu na platformama koje koriste. TikTok je jedna takva platforma. „Zašto TikTok? Tamo su [mladi ljudi]. Nama je važno. Dakle, trebalo bi da to učinimo važnim na smislen, edukativan način“, rekao je Rasel. Novinari mogu da koriste TikTok da prate virusne senzacije i povezuju ih sa većim trendovima koji odjekuju kod mladih ljudi, dodala je ona.

TikTok-ova stranica „For you“ je posebno vredan alat za privlačenje publike sa vestima. Omogućava korisnicima da se povežu sa drugima putem komentara ili direktnih poruka.

Spehar je, na primer, koristio TikTok komentare koje je vodila stranica „For you“ da poboljša izveštavanje Under the Desk Nevs o povlačenju američkih trupa iz Avganistana 2021. Oni su Špeharu dali uvid u to kako su vojne porodice povezane sa ovim pitanjem bili su pogođeni. Kao odgovor, Špehar je fokusirao svoje izveštavanje na ovaj aspekt povlačenja.

„Prvo sam rano shvatio [TikTok] da je moć koju imate da razgovarate sa ljudima, a da ne znate uvek ko su oni. Ali uz TikTok, zbog funkcije [direktne poruke] zaista imate priliku da odmah čujete povratne informacije o tome kako vaše vesti ili kako vaša priča utiče na druge ljude“, rekao je Spehar.

Uključite mladu publiku izvan TikTok-a

Novinari mogu da iskoriste TikTok da usmere mlade ljude ka detaljnijem izveštavanju.

Na primer, dok mnogi gledaoci uživaju u izveštavanju na TikTok-u, Spehar takođe prima zahteve za čitljivim materijalom ili dodatnim izvorima iza njihovog izveštavanja. „Radim šest priča uveče […] i vi ste zainteresovani za [jednu] priču. Šta prvo uradiš? Ne tražite još video zapisa. Idi potraži još štampanih članaka“, rekao je Spehar.

Kao odgovor, Spehar je angažovao novog urednika da počne da nudi biltene za svoje pratioce. Njihova dva biltena – jedan koji se dublje bavi ključnim temama u vestima, a drugi fokusiran na širenje dobrih vesti i dirljivih priča – objavljuju se dva puta mesečno.

Slobodni novinari na TikToku bi mogli da razmotre saradnju sa novinskim organizacijama koje imaju nivo proizvodnje izveštavanja na terenu i domet na više platformi kako bi pružili detaljnije informacije o onome što proizvode u aplikaciji, predložio je Spehar.

Promovišite medijsku pismenost

Raselov TikTok sadrži video snimke na kojima čita novine i razgovara o najvažnijim pričama i beleškama koje ostavlja na marginama dok ide. Njen glavni cilj je da uspostavi osnovu za medijsku pismenost za svoje gledaoce, kako bi ih pripremila da kasnije savladaju složenije članke.

U jednom video snimku objavljenom u oktobru, Rasel je pregledao tri različite novine sa člancima na naslovnoj strani o smenjivanju kongresmena Kevina Makartija sa mesta predsednika Predstavničkog doma SAD. Ona vodi gledaoce kroz metod za pisanje eseja na tu temu. „Kako ću očekivati da svi budete medijski pismeni ako vas ne naučim kako da napišete esej?“ Rasel kaže u videu.

Rasel je osetila uticaj njenih video zapisa posebno u učionicama. „Skupila sam publiku nastavnika, profesora, a oni su […] uključili moje TikToks ​​u svoje časove kako bi pomogli svojim učenicima da se uzbude medijskom pismenošću“, rekla je ona.

Rasel je dalje preporučio da novinari i novinske kuće ohrabruju studente da traže vesti izvan samo društvenih medija. „Škole i fakulteti su toliko interesantno mesto koje mislim da štampani mediji nisu dotakli“, rekla je ona. „Kako izgleda dati svim brucošima na fakultetu besplatnu pretplatu? […]

Shvatite da digitalno i štampano idu ruku pod ruku

Digitalne platforme, bilo da se radi o veb stranici medija ili društvenim medijima, nisu zamena za štampu; niti bi se štampani mediji trebali u potpunosti razlikovati od digitalnih, rekao je Rasel. „Moramo da napustimo debatu ’koji će preživeti?‘ i razmisliti o tome kako njih dvoje mogu da rade jedno sa drugim da bi preživeli?“ Ona je rekla.

Kao redakcija, razmislite kako vaše štampane novine mogu privući mlađu publiku, posebno onu koja se suočava sa digitalnim zamorom i preduzima korake da izbegne preveliku potrošnju na mreži. Kao što je Rasel govorio, štampane vesti mogu biti dobar način da se vesti čitaju na zdrav način, omogućavajući čitaocima da kontrolišu informacije koje konzumiraju umesto da ih odredi algoritam.

„Znala sam da će me čitanje novina navesti da pronađem informacije koje neću naći na mreži jer [nema] algoritma“, rekla je ona.

Štampana verzija priče može da sadrži detaljne informacije, ali bez ometanja koje često dolaze sa digitalnim platformama, kao što su video snimci, audio snimci, iskačući prozori za reklame ili telefonska obaveštenja. Koristeći platforme na jedinstven strateški način, novinske kuće mogu da obezbede različite puteve čitaocima da se dublje angažuju u pričama.

„Trebalo bi da sve priče budu pokrivene na različite načine, tako da čitaoci imaju priliku da kažu: ’Dobro, šta ja znam da ću dobiti ako pročitam digitalnu verziju? I šta će štampana verzija dopuniti to?’“, rekao je Rasel.


Izvor: IJNET.org

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend