05. apr 2017.

Onakav si kakva ti je pretraga

„Gugl”, „Fejsbuk” i „Tviter” sakupljaju najviše podataka o korisnicima na internetu

Dok se Donald Tramp sprema da potpiše odluku izglasanu nedavno u američkom kongresu, koja će dodatno smanjiti privatnost korisnika interneta, aktuelne su preporuke stručnjaka kako zaštititi lične podatke koji su u digitalnoj eri roba za prodaju. I to ne samo u SAD, na koje se nove mere odnose, jer podaci koje ostavljamo dok krstarimo internetom predstavljaju pravi rudnik informacija na osnovu kojih se može otkriti mnogo o osobi, od zdravstvenog stanja preko kupovnih navika do osetljivih podataka o ličnosti.

Kongres i prethodno Senat glasanjem su olakšali američkim pružaocima usluge interneta da ravnopravno sa kompanijama poput „Gugla” i „Fejsbuka” ubiru plodove tzv. ekonomije špijuniranja korisnika, u kojoj je sve što oni rade na internetu proizvod koji se može unovčiti, prvenstveno kod oglašivača.


Ceo tekst pročitajte na sajtu lista „Polititka”.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend