29. nov 2017.

Danas na „udaru“ jer je otkrio medijsku prevaru

Izveštaj sudskog veštaka o stepenu povreda novinarki Pinka tokom protesta Dveri izazvao brojna reagovanja.

Foto: FoNet/TV Fonet

Zbog teksta „Vlast i mediji izmislili teške povrede novinarki TV Pink“ naš list se našao na meti združene tabloidne kampanje TV Pinka i Informera.

Tako je Pink u svojim vestima u 16 časova, kao drugu vest skoro 10 minuta čitao saopštenje redakcijskog kolegijuma te televizije (pogledati okvir) uz propratne komentare „nezavisnih analitičara“ – Dejana Vuka Stankovića i Milorada Vučelića, glavnog urednika Novosti i drugih.

U nalazu profesora Aleksandrića nigde nije navedeno da je reč o teškim telesnim povredama, koje su novinarke Gordane Uzelac i Mare Dagović navodno zadobile tokom protesta Dveri ispred Pinka 16. septembra, o čemu su prorežimski mediji danima pisali, a zatim o tome svedočili i pojedini visoki državni funkcioneri. Doktor Aleksandrić je na osnovu nalaza lekara koji su pregledali novinarke zaključio da Uzelac nije imala potres mozga, niti je Dragovićevoj slomljeno rebro, kako su pisali prorežimski mediji, već da je reč o lakim telesnim povredama. Zbog tih povreda su novinarke Pinka tri dana ležale u Urgentnom centru i tada ih je posetio lično i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Novinarka TV Pink Gordana Uzelac negirala je za Danas izveštaj sudskog veštaka Branimira Aleksandrića, koji je, na zahtev Višeg javnog tužilaštva, utvrdio da njoj i njenoj koleginici Mari Dragović nisu nanete teške telesne povrede na protestu Dveri.

– Nastavite da se oslanjate na veštaka Branimira Aleksandrića, poznatog po veštačenjima u slučaju Topčider i ubistva novinarke Dade Vujasinović. Koleginica Mara i ja imamo adekvatnu i relevantnu medicinsku dokumentaciju – kaže za Danas Gordana Uzelac, ocenjujući da Danasov tekst predstavlja početak „ružne medijske kampanje“ u kojoj ne želi da učestvuje.

Na pisanje Danasa, koji je došao do zvanične sudske dokumentacije, a ne privatnih medicinskih nalaza, kolegijum TV Pinka je reagovao brutalnim uvredama. Programski urednik NDNV-a Dinko Gruhonjić ocenjuje za naš list da Pink nije odgovorio na pisanje Danasa da su povrede njihovih novinarki falsifikovane, već je izvrnuo činjenice.

– To je u pravom maniru njihovih nalogodavaca iz vlasti, plagijatora diploma i doktorata, i falsifikatora naše prošlosti i sadašnjosti. Upotreba reči profesionalizam u saopštenju Pinka deluje u najmanju ruku cinično. A pravo pitanje je ko će odgovarati za falsifikovanje lekarskih nalaza. Na koje, naravno, u ovakvim okolnostima nećemo dobiti odgovor – kaže Gruhonjić.

Bivši predsednik Sindikata lekara i farmaceuta Srbije doktor Dragan Cvetić, uvidom u izveštaj sudskog veštaka, kaže za Danas da s obzirom na težinu povreda, nije bilo potrebe da novinarke Pinka leže u bolnici, a kamoli da tamo provedu tri dana.

– Nijedan pacijent se ne hospitalizuje zbog lakih telesnih povreda. Ne bih da spekulišem, ali čini mi se da je to samo zato što rade na Pinku i što je to nekome politički odgovaralo. Nemam drugo objašnjenje za kolege koje su donele ovakvu odluku. Čak i kada se sumnja da pacijent ima potres mozga, pušta se kući uz uputstvo kako da se ponaša i u kom slučaju da se obrati lekaru – naglašava Cvetić. On dodaje da se iz izveštaja jasno vidi da niti je bilo potresa mozga, niti polomljenih rebara, o čemu su izveštavali pojedini mediji.

Zamenik direktora Urgentnog centra Dušan Jovanović je nakon incidenta 16. septembra izjavio za Informer da su povrede novinarki Pinka ozbiljne „te smo stoga odlučili da budu zadržane na posmatranju“. On juče nije odgovorio na pitanje Danasa na osnovu čega je zaključio da su „povrede novinarki ozbiljne“, i doneo odluku o hospitalizaciji, iako su lekari njegove ustanove ocenili da je reč o lakim telesnim povredama.

– Medicinska etika jasno nalaže da se u javnost ne iznose medicinske informacije. Da će novinarke ostati na posmatranju, rekao je zamenik direktora Dušan Jovanović u izjavi za Pink televiziju, ali bez detalja o stepenu povreda“, navodi se u odgovoru Insajderu. Na pitanje da li je zadržavanje novinarki nekoliko dana u Urgentnom centru deo redovne procedure kod takvih povreda, Insajderu je rečeno da to koliko će pacijenti dugo biti zadržani na opservaciji usled povreda određuje ordinirajući lekar.

Protiv Dejana Vulićevića (46) iz Lučana, osumnjičenog da je fizički napao novinarke TV Pink tokom protesta Dveri, podignut je optužni predlog a početak suđenja najavljen je za februar naredne godine. Na teret mu je stavljeno krivično delo nasilničko ponašanje na javnom skupu.

NUNS: Vesić da ne obmanjuje javnost

Nezavisno udruženje novinara Srbije upozorilo je gradskog menadžera Beograda Gorana Vesića da ne „gura“ novinare u politiku i da ne obmanjuje javnost tvrdnjom da novinarska udruženja selektivno štite novinare. Vesića je u autorskom tekstu u Politici naveo da novinarska udruženja nisu reagovala povodom napada na novinarke Pinka Gordanu Uzelac i Maru Dragović. „Istina je da je NUNS 16. septembra, istog dana kada su novinarke Pinka napadnute dok su izveštavale sa protesta Dveri, prvi i to najoštrije osudio taj napad i pozdravio „hitru akciju policije i privođenje vinovnika ovog teškog incidenta“. S tim u vezi, juče su mediji objavili medicinski izveštaj sudskog veštaka prema kojem novinarke TV Pink Gordana Uzelac i Mara Dragović, koje su napadnute tokom protesta Dveri, nisu zadobile teške telesne povrede, kako uporno ponavljaju funkcioneri vlasti i režimski mediji“, navodi se u saopštenju NUNS-a.

Dveri: Izrežirana laž

„Konačno je raskrinkana jedna od najvećih medijskih laži SNS i njihovih propagandnih glasila TV PINK i dnevnih novina „Informer?, „Alo“ i „Srpski telegraf? o teškim telesnim povredama njihovih partijskih novinarki na protestu Dveri ispred TV PINK 16. septembra. Sudski veštak dokazao je da novinarke nisu imale ni potres mozga ni slomljeno rebro kako su mediji danima trubili, da su u pitanju lažirane lekarske dijagnoze i da je sve bila najobičnija laž i negativna kampanja u režiji zadrugara Željka Mitrovića i predsednika Srbije Aleksandra Vučića, koji je i lično uzeo učešća u ovoj medijskoj predstavi obilazeći novinarke u bolnici“, navodi se u saopštenju Dveri.

TV Pink: Hoće da od žrtava naprave dželate

Pismo kolegijuma Televizije Pink povodom sramnih tvrdnji lista „Danas“ da su teške povrede novinarki Pinka Gordane Uzelac i Mare Dragović izmišljene: Zloupotreba i manipulacija sa radnim dijagnozama, za list „Danas“ imala je bolesni cilj da dokaže tezu, da je prihvatljivo prebijanje novinarki TV Pink, ako za posledicu nema smrt.

U ogavnoj političkoj igri, list „Danas“ ta samozvana perjanica srpskog slobodoumnog novinarstva, od žrtava zapravo hoće da napravi folirante i dželate. Naše pretučene novinarke, list „Danas“, bez griže savesti i trunke profesionalnosti, koristi u svom prljavom ratu, protiv aktuelne vlasti.

Za političke komesare srpskog novinarstava nekadašnjeg Kurirovog kolumnistu i aktuelnog urednika „Danasa“, Dražu Petrovića i predsednika NUNS-a, Slavišu Lekića, legitimno je prebijanje novinarki PINK-a, samo da za posledicu nema smrt. U čemu se onda list Danas i njegov urednik i predsednik NUNS-a razlikuju, od Ljotićevih sledbenika Dveri.

Verovatno, što Danasov omiljeni sagovornik i političar, lider Dveri Boško Obradović, smatra da novinare možeš tući do mile volje bez obzira na posledice, a ova dvojica humanista samo ako se ne oduzima nečiji život. Da li je to ta „Danasova“ i NUNS-ova proklamovana zaštita novinara ili borba protiv medijskog mraka.

Možda smo mi neobavešteni, da su Dveri raspisale konkurs za projektno finansiranje, na kome list „Danas“ učestvuje, pa je delimično prihvatio vrednosti LJotićevih sledbenika. Ako je to ta sloboda, profesionalno novinarstvo i vrednosti za koje se zalaze list Danas, onda zavređuje tiraž koji ima.

Postavljamo pitanje kolumnistima ovog lista, Borki Pavićević, Svetislavu Basari, Nataši Odalović, Radetu Radovanoviću, Cvijetinu Milivojeviću, Božidaru Andrejiću i drugima, da li su oni saglasni sa ovakom uređivačkom politikom „Danasa“ koja opravdava prebijanje novinara.

Kolegijum TV Pink

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend