15. nov 2017.

Kaić tužio medije

Analitičar medija i publicista Ištvan Kaić podneo je danas Višem sudu u Beogradu tužbu za naknadu nematerijalne štete protiv dnevnih listova Kurir i Danas, sajta Cenzolovka i Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) zbog objavljivanja i prenošenja lažne vesti da ga je tužila Adria media grupa. U lažnoj vesti Kaić je označen kao deo ekipe Darka Šarića i saradnik njegovog narko-kartela.

Sporni tekst „PROGONU PORODICE RODIĆ PRIKLJUČILA SE ŠARIĆEVA EKIPA: BEBA POPOVIĆ, CANE SUBOTIĆ I IŠTVAN KAIĆ NAPALI Adria media grupu pomoću državnih i provladinih medija!” objavljen je 16. avgusta 2017. godine na sajtovima Espreso.rs i Kurir.rs, kao i u štampanom izdanju Kurira narednog dana. Lažna vest objavljena je i u video formatu na Jutjub kanalu Adria medija grupe i emitovana više puta na pojedinim televizijama.

Dnevni list Danas lažnu vest da je Kaić tužen, zajedno sa kvalifikacijama koje ga kriminalizuju, preneo je 18. avgusta u okviru teksta „Medijske manipulacije protiv kritike vlasti”, koji je zatim 19. avgusta prenela Cenzolovka, a 21. avgusta i NUNS.

U tužbi se navodi da „tužiocu do današnjeg dana nije uručena nikakva tužba niti u evidenciji Višeg suda u Beogradu postoji informacija da je takva tužba ikada podneta“, ali i da je prilikom prenošenja, pored ostalog, zanemarena i objektivna okolnost da su prilozi na sajtovima Kurir.rs i Espreso.rs sastavljeni svega nekoliko sati posle objavljivanja tužiočeve studije „Kurir – medijska paradigma Srbije posle Zorana Đinđića” na sajtu medijske mreže Antidot, koja je bila povod za plasiranje lažne vesti.

Kaić smatra da je vest kao novinarska forma na taj način zloupotrebljena jer je poslužila objavljivanju i prenošenju delova koji su isključivo namenjeni inkriminaciji tužioca.

Tužbom su, pored pravnih lica-izdavača, obuhvaćeni Nemanja Pajić, glavni i odgovorni urednik dnevnih novina Kurir, Saša M. Stajić, glavni i odgovorni urednik sajta Espreso, Dragoljub Petrović, glavni i odgovorni urednik dnevnih novina Danas, Perica Gunjić, glavni i odgovorni urednik sajta Cenzolovka i Slaviša Lekić, predsednik NUNS-a.

Odštetni zahtev na ime naknade nematerijalne štete zbog povrede ugleda i časti iznosi milion dinara, a tuženi odgovaraju solidarno, zaključuje se u tužbi koju je u ime Ištvana Kaića podnela advokatska kancelarija advokata Marije S. Stanković.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend