07. mar 2020.

Vučić najavi, Informer objavi: Demanti i pitanje otkud tabloidu bankarski podaci

Tabloid Informer na naslovnoj strani objavio je tekst u kome, pozivajući se na bankarske podatke, piše da su dokumentarni film o političkoj biografiji predsednika Srbije "Vladalac", finansirali EU i Dragan Šolak. Produkcijska kuća i autori serijala "Vladalac" demantuju te navode i postavljaju pitanje odakle Informeru poslovni, bankarski podaci. Oni najavljuju da će o detaljima tih finansijskih transakcija govoriti isključivo u sudskom postupku protiv predsednika Srbije Aleksandra Vučića i glavnog urednika Informera Dragana J. Vučićevića.

Iako emitovan pre dve nedelje, na kanalu koji, kako predsednik često objašnjava, niko ne gleda, „Vladalac“ nikako da izgubi aktuelnost – čak ni tamo gde je dobio „Progon“.

Voditeljka na Pinku: Čuli ste da je dokumentarni film „Vladalac“ finansirala EU, postoje i te tvrdnje…

Vučić (u emisiji na Pinku, 4. marta): Čuo sam, nisam siguran, ali sasvim sam uveren da će to biti javna i transparentna stvar, bio bih iznenađen da je to istina…

Voditelj: Tajni projekat?

Vučić: Pa, ne mislim da tu ima nešto tajno, te finansije moraju da budu javne, transparentne, ako je toj produkcijskoj kući bilo uplate iz EU, to se lako da proveriti, biće sve jasno posle toga… Ne mislim da tu bogzna šta može da bude skriveno, prosto ne mogu na prvu loptu da poverujem, ali evo u naredna dva, tri dana saznaćemo sve o tome“.

Preciznije – dva, a ne tri dana kasnije, saznali smo, tj. pročitali smo „sve“ o tome – kako je, po pisanju Informera,  finansiran film u kome je Vučić prikazan kao đavo.

„Bankarska dokumentacija pokazuje da Evropska komisija 17. maja 2019. produkcijskoj kući Slaviše Lekića uplatila 93.548 evra, a firma Adrija njuz, čiji je suvlasnik Dragan Šolak, je 10. februara ove godine Lekiću isplatila još 75.150 evra“, objavljeno je u Informeru.

Autor serijala „Vladalac“ Slaviša Lekić odgovara da taj novac nema i da nije vlasnik nikakve produkcijske kuće. Zbog histerične hajke koja, kako objašnjava, traje već nedeljama, Lekić kaže da je prinuđen da javno zatraži od MUP-a bezbednosnu procenu svoje ugroženosti. Poručuje i da predsednik Srbije mora da odgovara i ne samo on…

„Osim predsednika Srbije Aleksandra Vučića, koga s razlogom sumnjičim da je inicirao razmenu informacija između Bratislava Gašića i Dragana J. Vučićevića, svoje izjave pred sudom će morati da argumentuju i Vojislav Šešelj, zbog tvrdnje da je „Vladaoca“ finansirao sam Aleksandar Vučić, Marijan Rističević, koji je finansijere serijala pronašao u „albanskoj mafiji“ i Nebojša Ćoki Čović, Vučićev savetnik za mahinacije u sportu, koji je kao sponzora emisija emitovanih na TV N1, označio Mila Đukanovića, predsednika Crne Gore. Po okončanju sudskih sporova novać ću iskoristiti za dokumentarni film Vladalac i uveoci“, naveo je Lekić.

Oglasila se i produkcijska kuća koja potpisuje dokumentarni serijal. Kažu, istražni organi ove države, predvođeni Informerom, odmah su razumeli nalog vladaoca i srpskoj javnosti plasirali poslovne podatke.

„Laž je da je Evropska unija finansirala dokumentarni serijal „Vladalac“. Istina je da je uplatila pomenutih 93.548 evra maja 2019. godine, ali za projekat koji se (gle ironije) bavi civilnom kontrolom tajnih službi i bezbednosnog sektora. Laž je da je Adria news uplatio 75.150 evra za dokumentarni serijal „Vladalac“. Istina je da je ova kompanija, na uobičajeni način, otkupila autorska prava za ove dve emisije, i to iznosom koji je neuporedivo manji od gorenavedenog. Nejasno je, jedino, je li ovaj službeni tabloid dobio dokumentaciju iz poslovne banke (u kojoj firma ima račun), Poreske uprave, ili direktno iz Bezbednosno-informativne agencije“, navedeno je iz Audio i video produkcije „JSP“.

Tekst tabloida Informer demantovala je i Delegacija EU u Beogradu. Kažu da nisu finansirali, niti su na bilo koji način bili uključeni u dokumentarac „Vladalac“.

A pošto se Informer pozvao na bankarsku dokumentaciju, naša redakcija pitala je banku u kojoj produkcijska kuća „JSP“ ima račun, ko je i kada tražio podatke o uplatama i da li je te podatke banka otkrila. Odgovor glasi: banka se najstrože pridržava zakona i pravila o poverljivosti podataka svojih klijenata.


Video prilog N1

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend