24. feb 2017.

Albanskom novinaru prijeti kazna od 110 tisuća eura zbog klevete

Vlast ne podržava istraživačke tekstove o slučajevima korupcije

Prije nekoliko dana održano je saslušanje u slučaju tužbe za klevetu protiv istraživačkog novinara Artana Rame zbog teksta objavljenog na Facebook stranici Públicus portala, izvijestio je ECPMF. Naime, dioničari albanske građevinske tvrtke Edil Al-It podnijeli su još 17. studenog prošle godine tužbu za klevetu protiv Rame zbog teksta u kojem je Rama pisao o uključenosti spomenute tvrtke u ilegalne radnje prilikom sudjelovanja u obnovi državne opere u Tirani. U tužbi se navodi da je tekst naštetio ugledu tvrtke te su zatražili od novinara da im plati odštetu u iznosu od 110 tisuća eura.

U spornoj objavi Rama navodi da je saznao da je jedan od pobjednika licitacije u javnom nadmetanju imao neispunjene porezne obveze prema državi, a prema albanskom nacionalnom pravu, tvrtke s poreznim dugovima ne mogu imati korist od javnih ponuda. Rama je svoje tvrdnje temeljio, kako navodi ECPMF, na dokumentu u kojem je vidljivo da tvrtka Edil Al-It ima porezne dugove, a koji sadrži logotip Ministarstva financija Albanije i potpis državnog službenika. Tvrtka je dovela u pitanje dokument, istaknuvši kako nema pečat.

Za komentar smo se obratili tuženom novinaru Públicusa, Artanu Rami koji je za Fairpress istaknuo da je situacija komplicirana, posebice s obzirom na visoku stopu korupcije u zemlji te na odnos vlasti spram novinara i novinarki koji/e pišu istraživačke priče:

Radilo se o tekstu o javnoj ponudi za sanaciju zgrade državne opere. Prilikom izvještavanja o zakonskim nepravilnostima unutar postupaka nabave koje su se ticale tvrtke koja je dobila natječaj, napisao sam, između ostalog: “Skrivena iza gradnje, u ime javnog dobra, klijentelistička manjina krade albanske poreze!” To su te riječi zbog kojih me predstavnik tvrtke tuži i traži od mene da platim 15 milijuna L (110.000 eura). Postoje indikatori koji ukazuju na visoku razinu korupcije u Albaniji, a vlast ne podržava istraživačke članke o tome. Novinarima i novinarkama prijete tužbe na sudu, a ponekad su predmet prijetnji! Financiranja ovakvog izvještavanja su nepostojeća ili kontrolirana, Artan Rama.

Públicus tek odnedavno postoji samo u online izdanju, nakon što je njihov tv program ukinut krajem prošle godine. Program je ukinut prije prikazivanja emisije koja se trebala baviti pitanjem umiješanosti gradonačelnika Tirane u poslovanje tvornice za reciklažu u kojoj je umro 17-godišnji radnik. Demokratska stranka je tada navela da je emisija ukinuta na izravan zahtjev gradonačelnika.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend