24. sep 2021.

Tržište influensera u Hrvatskoj vredi 6,9 miliona evra

Tržište influensera na društvenim mrežama, na Instagramu, YouTube i TikToku, u Hrvatskoj je prošle godine vredelo 6,9 miliona evra, sa trendom rasta u ovoj godini, pokazuju podaci Nielsena predstavljeni na Weekend Media Festivalu u Rovinju.

Kako je predstavio Dominik Beber, glavni urednik Joomboosa (24 sata), tržište influensera samo na Instagramu u Hrvatskoj vredelo je prošle godine dva miliona evra, na TikToku 400.000 evra, a na YouTube 4,5 miliona.

On je istakao da u Hrvatskoj postoji 30.500 influensera, odnosno naloga na YouTube, Instagramu i TikToku koji imaju više od hiljadu pratilaca. Među njima 14.900 je samo na TikToku.

Od “top 500” influensera na Instagramu prošle godine 40% njih je imalo sponzorisane objave, dok je na TikToku taj procenat 20,8.

Beber je na Weekend Media festivalu napomenuo da trenutno Instagram ima 1,4 milijarde korisnika u svetu, a TikTok 1,1 milijardu, ocenivši tu mrežu kao najbrže rastuću “video sharing” platformu.

Među korisnicima TikToka, dodao je, 42 odsto korisnika je između 13 i 16 godina.

On je podsetio na podatke da generacije zet i alfa u 96 odsto koriste društvene mreže barem jednom sedmično, a 91 odsto njih svakodnevno. Među njima i dalje je najpopularniji YouTube, potom Instagram, TikTok, a Fejsbuk je na četvrtoj poziciji.

Svega dva odsto dece i mladih ne koristi uopšte društvene mreže.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend