10. mar 2020.

Gde se kriju botovi?

Zašto je Tviter najmanje relevantna društvena mreža u Srbiji? Prvo zato što ima najmanje korisnika. Istraživanje predstavljeno u januaru ove godine ukazuje da Tviter u Srbiji koristi svega osam odsto građana Srbije za razliku od Fejsbuka gde je taj procenat 48 odsto i Instagrama na kom svakodnevno „visi“ 44 odsto ljudi.

Drugo, taj mali broj ljudi na Tviteru nije iskren i ne može se zato sagledavati javno mnjenje posmatrajući „lajnu“ ove društvene mreže.

Tu su oni koji pišu nešto za šta nisu hrabri da kažu javno. Oni koji misle da će da promene nešto iz fotelje. Tu su oni koji se kriju iza raznih „niknejmova“, jer im je tako lakše da budu oštri. Tu su oni koji za platu ili ideale (neki bi rekli i za sendvič) pokušavaju da kreiraju neko lažno javno mnjenje. Tu su, naravno, i oni „čast izuzeci“, ali su prethodne tri grupe ipak mnogo brojnije.

Za razliku od Tvitera publika na Fejsbuku, a sve više i na Instagramu, je ta koja je angažovanija i mnogo iskrenija, čak i kada nam se to ne sviđa, čak i kada je taj njihov rečnik ono što se smatra nepristojnim.

Primer zašto Tviter nije relevantan više u Srbiji. Pre nekoliko meseci postavili smo jednu anketu – isto pitanje na portalu Danasa, na Fejsbuk postu, na Tviteru i na Instagram storiju. Na svim platformama rezultat je bio skoro isti, osim na Tviteru. Na Tviteru je bio sasvim suprotan iako je najmanje ljudi glasalo. Na Tviteru je ispod te ankete bilo i najviše komentara koji su zastupali jednu stranu (pretpostavljate koju).

I ovo nije jedini primer i pokazatelj koliko (ne)plaćenih botova ima toj društvenoj mreži. Često se dešava i da se pojedinci ako izraze neko drugačije mišljenje susretnu sa morem negativnih komentara i to ljudi koji ih uopšte i ne prate.

Kažu da Tviter ima uticaj i moć. Imao je pre nekoliko godina, ima i dalje možda negde u svetu, ali u Srbiji više ne toliko. Mnoge institucije, funkcioneri, političari, kompanije, svetski zvaničnici imaju svoje profile na Tviteru koje koriste za zvanične informacije, izjave i saopštenja i to ovoj mreži daje neku dozu ozbiljnosti. Ali isti ti se sve više u poslednje vreme sele na Instagram.

Kažu da su na Instagramu klinci, kao što su u početku bili na Fejsbuku dok tamo nisu došle i naše bake i deke. Međutim, na Instagram su se brže nego na Fejsbuku preselili ljudi svih starosnih struktura. Ali, na sreću botovi još nisu primećeni.

Sve ovo je razlog što našu tradicionalnu dnevnu anketu koju smo sprovodili na Tviteru u prethodnih nekoliko izbornih ciklusa u Srbiji ove godine selimo na Instagram.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend