14. sep 2021.

Portal 021 među TOP 5 medija u poštovanju standarda zaštite privatnosti

Portal 021 našao se među pet najbolje rangiranih medija na Indeksu privatnosti u medijima, koji je po prvi put objavljen u Srbiji.

Autori istraživanja su stručnjaci SHARE Fondacije, a Indeks privatnosti u medijima u Srbiji rangira 50 medija sa aspekta poštovanja standarda zaštite privatnosti.

Kako navode autori, imajući u vidu da je zaštita privatnosti relativno nov koncept koji još nije u potpunosti zaživeo u našem društvu, ne čudi podatak da većina medija u Srbiji nema razvijene procedure ni znanja u pogledu ispunjavanja standarda propisanih Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.
U pet najbolje rangiranih medija našli su se Danas, Mozzart Sport, BizLife, te B92 i 021.rs koji dele četvrto mesto.

Istraživači SHARE Fondacije navode da se konekcija uređaja i sajta odvija po sigurnom protokolu, te da podaci korisnika ne napuštaju Srbiju. Ipak, uočeno je da postoji prostor da unapređenje razumljivosti politike privatnosti, za potpuno ispunjavanje zahteva propisanih Zakonom o informisanju korisnika o obradi ličnih podataka, kao i za jednostavniji način za uskraćivanje pristanka za postavljanje „kolačića“. Takođe, protiv portala nema odluka o kršenju etičkog kodeksa u oblasti privatnosti.

Portal 021 će iskoristiti sugestije, analizu i preporuke SHARE Fondacije kako bi unapredio sigurnost svojih korisnika.

Bojan Perkov iz SHARE Fondacije kaže da je izuzetno važno da mediji razumeju svoju ulogu u ekosistemu prikupljanja i obrade ličnih podataka.

„Postoji čitav niz drugih aktera, od IT giganta do drugih privatnih kompanija, koji monetizuju podatke njihove publike, od čega mediji često nemaju previše koristi, a izlažu se potencijalnom riziku jer obrađuju podatke o ličnosti bez odgovarajućih mera i procedura. Čini se da je to pre slučaj zbog nepoznavanja tehničkih procesa u digitalnom okruženju, nego zbog svesnog izigravanja zakona“, poručuje Perkov.

Uzimajući u obzir funkcionisanje medija u digitalnom okruženju, neophodno je postojeće prakse i interne politike unaprediti kako bi sa jedne strane mogli da iskoriste potencijale digitalne ekonomije, a sa druge poštovali privatnost svoje publike.

Stručnjaci SHARE Fondacije najavljuju da će se istraživanje periodično ponavljati kako bi se pratio razvoj praksi medija i ažurirale promene.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend