19. feb 2017.

Vest o Tominoj kandidaturi ili kako su Sputnjik i N1 na kratko sarađivali

Pre tri dana, u sredu veče, Sputnjik je na sajtu objavio kako ekskluzivno saznaje da će se aktuelni predsednik Srbije Tomislav Nikolić kandidovati na predstojećim predsedničkim izborima. Vest koju je Sputnjik objavio u 21.42, objavio je brzo i sajt televizije N1, u 21.47, sa izmenom koja je zabeležena u 21.54, i naveo da nezvanično saznaje da je tu odluku Nikolić doneo na proslavi rođendana.

Screenshot: sajt Sputnjik / Preuzeto sa uns.org.rs

Screenshot: sajt Sputnjik / Preuzeto sa uns.org.rs

Skoro 20 minuta posle Sputnjika objavljuju informaciju i sajtovi B92, Blica i RTS-a.

B92 u 22.02 navodi da novost javljaju Sputnjik i N1, ali da su i sami nezvanično dobili potvrdu ove informacije iz Nikolićevog kabineta.

Blic onlajn izašao je sa informacijom objavljenom u 22.07 uz objašnjenje da ju je objavio N1 pozivajući se na svoje izvore, a da je vest o kandidaturi objavio i Sputnjik.

Sajt javnog servisa RTS u 22.08 piše „Predsednik Srbije Tomislav Nikolić kandidovaće se na predstojećim predsedničkim izborima, javlja ’Sputnjik’“ uz opasku da „za sada nema zvaničnih potvrda te informacije“.

Na društvenim mrežama diskutovalo se da li je Tomislav Nikolić, ili neko iz njegovog tabora, ovu informaciju prvo saopštio Sputnjiku ili istovremeno Sputnjiku i medijskoj kući N1. Posebnu simboliku otud je dobio Fejsbuk status „N1 i Sputnjik u isto vreme“.

„N1 je prvo izbacio Sputnjik dve tačke. A posle su se čupali da i oni imaju neke neimenovane izvore“, nadovezao se kolega koji radi za jedan od beogradskih tabloida na svom Fejsbuk profilu.

[povezaneprice]

„Tačno“, potvrdio je u prepisci na Fejsbuku novinar Sputnjika. „Prvo su naveli nas. Posle su dobili potvrdu“.

Screenshot: Tviter nalog N1 / Preuzeto sa uns.org.rs

Screenshot: Tviter nalog N1 / Preuzeto sa uns.org.rs

Radoznalci su sami krenuli u pretragu interneta kako bi saznali ko je prvi objavio ekskluzivu, a ko bio drugi.

Na Tviter nalogu N1 ostala je vidljiva saradnja ove kuće sa Sputnjikom. Na tviteru je ostao zabeležen naslov „Sputnjik: Nikolić odlučio da se kandiduje za predsednika“, ali klikom se ne otvara tekst nagovešten naslovom, već sajt N1 i tekst u kom nema Sputnjika kao izvora.

Sajt UNS-a pozvao je kolege Jugoslava Ćosića i Ljubinku Milinčić kako bi saznao iz prve ruke šta se u sredu veče dešavalu.

„Greškom se pojavila vest Sputnjika na Tviter nalogu N1, koju sam obrisao. Objavili smo našu vest na sajtu, nakon što smo dobili proverene informacija, a zatim smo je i retvitovali. Sputnjik je objavio prvi, ali mi nismo imali nameru da se trkamo u objavljivanju “, rekao nam je direktor programa N1 Jugoslav Ćosić.

Kako je za sajt UNS-a rekla glavna urednica sajta Sputnjik Ljubinka Milinčić odmah nakon objavljivanja vesti kolege sa N1 pitale su za njeno prenošenje.

„Zvali su nas sa N1 kad smo objavili vest i pitali da je prenesu. Videla sam da su postavili na sajt, kao i da su naveli izvor. Nakon nekoliko minuta, vest je uklonjena i postavljena je njihova“, kaže Milinčić.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend