21. dec 2021.

Asanžova saradnica za RTS: Nikada nisam upoznala novinara koji je Beloj kući i Pentagonu rekao „ne“ (VIDEO)

IZVOR RTS

Australijski istraživački novinar Džulijan Asanž, tvorac Vikiliksa, koji je objavio milione tajnih dokumenata o zločinima vlada tokom ratova u Iraku i Avganistanu, želju da upozna javnost sa istinom platio je gubitkom slobode, a sve je izvesnije i njegovo izručenje Americi. Dopisnica RTS-a iz Italije Sanja Lučić razgovarala je sa Stefanijom Maurici, jedinim novinarom na svetu koji ima pristup svim tajnim dokumentima Vikiliksa.

20. dec 2021.

EFJ: Novi zakon EU treba da bude pokretač, a ne prepreka za slobodu medija

Piše Danica Đokić

Društvene mreže zarađuju od novinarskog sadržaja, ali novinari ne dobijaju svoj deo prihoda. U EFJ smatraju da bi Zakon o digitalnim uslugama trebalo da iznese konkretne predloge za rešavanje tog problema kako bi se došlo do pravedne preraspodele novca. Ne slažu se sa predlogom da platforme same brišu sadržaj koji nije u skladu sa zakonima EU

20. dec 2021.

Poljski režim udario na poslednju nezavisnu TV, oštre osude SAD i EU

Beta
IZVOR N1

Iznenadno preglasavanje veta Senata poljskog parlamenta i sinoćno usvajanje izmena zakona o medijima kojima se tera američki vlasnik poslednje velike nezavisne televizije u Poljskoj, TVN, da proda 51 odsto udela izazvalo je u SAD i Evropskoj uniji oštre reakcije i zabrinutost za slobodu medija u Poljskoj.

17. dec 2021.

Sejm usvojio sporni zakon protiv poslednje velike nezavisne TV u Poljskoj

Beta
IZVOR N1

Sejm, donji dom poljskog parlamenta neočekivano je stavio na dnevni red i usvojio kontroverzne izmene medijskog zakona kojim se zabranjuje da vlasnici van Evropske unije i evropskog jedinstvenog tržišta poseduju više od 49 odsto udela u medijima, uperene praktično samo protiv nezavisne poljske televizije američkog vlasnika TVN. Za tzv. leks TVN glasalo je 229 poslanika, 212 je bilo protiv a 11 poslanika je bilo uzdržano.

17. dec 2021.

Srbija u sudaru slonova: Kako je REM hitno dao licencu ruskom kanalu na nemačkom

Piše Nemanja Rujević
IZVOR Vreme

Od četvrtka ruska državna televizija RT emituje linearni program na nemačkom jeziku - pozivajući se na licencu koju je nedavno izdao srpski REM. Srbija je tako ušla u nadvlačenje konopca velikih sila između kojih se napetost ovih dana može seći nožem. U igri su cena gasa, sankcije, politička ubistva, ali i višegodišnji pokušaji Moskve da svoje državne medije plasira na nemačko tržište

Send this to a friend