08. apr 2019.

Zašto se posle mnogo godina na državnoj TV Severne Koreje nije pojavila čuvena voditeljka “Vesti”

"KCTV shvatila je da mora da uvede inovacije i bude zanimljivija ako želi da zadrži pažnju naroda Severne Koreje"

Državna televizija Severne Koreje iznenadila je svoje gledaoce kada je emitovala vesti u kojima vesti čita mlada voditeljka, 3D grafičke sadržaje i anketira ljude na ulicama.

Bilo je to veliko iznenađenje za sve s obzirom da je KCTV, bez obzira na napredak tehnologije u svetu, poznata po tome da nema nikakvih modernih tehnoloških sadržaja, a u studiju je već decenijama jedan isti voditelj koji samo čita vesti, dok je iza njega slika prirode ili plava boja. Takođe, novinari nikada nisu izlazili na ulice i snimali građane, ukoliko to nije unapred dogovoreno.

Međutim, “modernizacija” je trajala samo jedan dan, a KCTV se vratila na staro.

Martin Vilijams, ekspert za tehnologiju u Severnoj Koreji je rekao, analizirajući razloge zbog kojih je došlo do toga, da KCTV zvanično nema konkurenciju jer ljudi nemaju kablovsku ili satelitsku televiziju i većinom imaju samo jedan kanal, ali da nezvanično imaju ogromnu konkurenciju.

“Dosta informacija stiže preko mora, a na USB-ovima i SD karticama donose američke i kineske filmove. KCTV shvatila je da mora da uvede inovacije i bude zanimljivija ako želi da zadrži pažnju naroda Severne Koreje”, rekao je on, a preneo BBC.

Primećeno je i da su na KCTV postali ažurniji u izveštavanju. Dok im je ranije za objavu neke vesti trebalo dva dana, sada to objavljuju istog dana kada se događaj dešava. Jedan od primera je putovanje Kim Džong Una u Vijetnam kako bi se sreo s Donaldom Trampom.

“To je bilo potpuno neočekivano za ovu televiziju i pretpostavljam da je razlog taj što sve više ljudi sluša strane radio stanice, pa Severna Koreja mora izaći iz svojih granica i imati svoje stavove o dešavanjima pre nego one dođu do građana drugim kanalima”, rekao je Vllijams.

Tokom samita Kim-Tramp “obični” ljudi su bili u fokusu umesto dosadašnje prakse kojoj je bila u fokusu ideologija. Tako je KCTV izveštavala o ženama u kozmetičkim fabrikama, studentima koji pokazuju nove mobilne telefone i osoblju u pica restoranu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend