10. maj 2024.

Savet za štampu Kosova odbio žalbu UNS-a povodom ponovljene lažne vesti RTK, Brajović: Imali smo lažnu vest, a sada imamo njenu rehabilitaciju i lažni Savet za štampu Kosova

Piše A. Ničić, J. Marković
IZVOR UNS

Žalbu koju je Udruženje novinara Srbije (UNS) na Kosovu podnelo povodom teksta „Danas, 20 godina od martovskih nemira“, objavljenog na sajtovima Radio-televizije Kosova (RTK) na srpskom i albanskom jeziku, Savet za štampu Kosova (SŠK) je odbio. Generalni sekretar UNS-a Nino Brajović kaže da se SŠK donošenjem ove odluke solidarisao sa objavljivanjem lažne vesti.

09. maj 2024.

Sajt RTK promenio ime stranice na srpskom jeziku – umesto „RTK2“ piše „Srpski“

Piše K. Kovač Nastasić
IZVOR UNS

Dan nakon što su kolegijum i rukovodstvo kanala Radio televizije Kosova na srpskom jeziku (RTK2) informisali javnost da su u martu na sastanku sa generalnim direktorom RTK zatražili da stranica sajta na srpskom jeziku RTK Live/RTK2 bude u njihovoj nadležnosti, a da se do tada ukloni oznaka RTK2, ova stranica preimenovana je u RTK Live/Srpski.

24. apr 2024.

Da li kosovski mediji ponavljaju greške iz 2004?

IZVOR KoSSev

Dve decenije nakon nasilnih nereda koji su zahvatili Kosovo u martu 2004. godine, analiza načina izveštavanja kosovskih medija pokazuje pokušaj relativizacije targetiranja Srba i prikrivanje činjenica o razmerama nasilja.

20. mar 2024.

Kontroverze u izveštavanju: Martovsko nasilje i RTK – nenaučena lekcija (?)

Piše Zorica Vorgučić
IZVOR Radio KIM

Uprkos kritikama na račun Javnog servisa Kosova (RTK) u međunarodnim izveštajima o tome da je zapaljivo i pozivajući se na neproverene tvrdnje izveštavao pred Martovsko nasilje, zbog čega se i smatra jednim od uzroka ovog nasilja, RTK je i na dan Martovskog nasilja, ali sada dvadeset godina kasnije – objavio kontroverzan, manipulativan, neprofesionalan, pristrasan i nepotpun tekst.

18. jan 2024.

Sindikalna organizacija Radio-televizije Kragujevac (SINOS-RTK): Javni servisi najbolje rešenje za lokalne medije

IZVOR NUNS

Povodom pokrenutog postupka privatizacije, članovi Sindikata novinara Srbije-Sindikalne organizacije Radio-televizije Kragujevac (RTK) obraćaju se javnosti i skreću pažnju na situaciju u kojoj se naša medijska kuća našla pre sedam godina. Tadašnja privatizacija, koja je poništena zahvaljujući zaposlenima, sindikalnim organizacijama, javnosti, građanima Kragujevca koji su nas podržali, bila je izuzetno gorko iskustvo. Kao što je i vreme potvrdilo, ostavila je duboke tragove na rad našeg medija koji informiše građane Šumadije decenijama. Radio Kragujevac postoji 54 godine, a televizija tri decenije.

02. feb 2023.

Radnici Juronjuza najavili štrajk ispred sedišta u Lionu

IZVOR N1

Sindikat koji predstavlja zaposlene Juronjuza naveo je da je oko 170 zaposlenih na kanalu na generalnoj skupštini glasalo za štrajk 2. februara, u znak protesta protiv mera smanjenja troškova, pogoršanja uslova rada i mogućeg raspuštanja višejezične redakcije iz Liona, navodi se u saopštenju. Radnici će se u četvrtak okupiti ispred sedišta Juronjuza u Lionu, navodi se.

07. jun 2022.

Televiziji Kragujevac 400 miliona

Piše Miloš Pantić

Da se godinama iz budžeta grada Kragujevca uplaćuju subvencije za rad Televizije Kragujevac, koja je nakon poništenja privatizacije i ponovnog preuzimanja od lokalne samouprave dobila status privrednog društva čiji je osnivač grad, javnosti je dobro poznato. Ali, Šumadijski centar za građanski aktivizam „Res publika” bavio se istraživanjem koliko tačno novca su do kraja prošle godine platili građani Kragujevca iz budžeta rad i poslovanje ove televizije.

09. nov 2021.

Između planova i realnosti – stotine miliona dinara za medij u procesu privatizacije

Piše Bojana Vlajović Savić
IZVOR NUNS

Za ocenu Evropske komisije o ograničenom napretku u oblasti slobode izražavanja, iznetu u izveštaju za 2021. godinu, Srbija može da zahvali, pre svega, „usvajanju i sprovođenju ograničenog broja mera iz akcionog plana koji se odnosi na medijsku strategiju“. Tu se svakako ubraja privatizacija i brisanje Novinske agencije Tanjug iz registra privrednih društava, odnosno medija, koje je okončano u prvom kvartalu ove godine, kako je i bilo predviđeno. Da li će država nastaviti da u zadatom vremenskom okviru sprovodi i ostale aktivnosti koje bi trebalo da smanje i učine transparentnijim njen uticaj na medijskom tržištu, biće poznato do kraja godine, kada ističe rok za završetak privatizacije medija u javnom vlasništvu, odnosno medija kod kojih je raskinut ugovor o prodaji kapitala.

14. maj 2021.

Nagrada za uništenje Radio-televizije Kragujevac

Piše Z. Radovanović
IZVOR Danas

Pored beogradskih televizija TV Super SAT Commmunication i Preduzeće za informisanje Info 24 media (dele istu adresu i telefon u Beogradu), koje se dovode u vezu sa plagiranjem nezavisnih portala po Srbiji, a koje su na konkursu za sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog značaja u Kragujevcu nedavno dobile po milion dinara (tražile šest od predviđenih devet miliona dinara), čak 500.000 dinara, na tom konkursu, dobio je i famozni „biznismen“ iz Kruševca Radoica Milosavljević.