16. mar 2020.

Epidemija i politika

Piše Zoran Radovanović
IZVOR Danas

U prošli ponedeljak u Danasu skrenuh pažnju na potrebu da se, radi suočavanja sa epidemijom nove koronavirusne zaraze, poštuju stavovi epidemiološke struke i, istovremeno, ukazah na ispade političara.

15. mar 2020.

Mediji promovišu firmu koja „jedina“ proizvodi sredstvo protiv korone

Piše Marija Vučić

„Jedino sredstvo koje je prema smernicama Evropske agencije za kontrolu i preventivu bolesti 100 % učinkovito i deluje protiv virusa korone (...) jeste razblaženi rastvor natrijum-hipohlorida, a jedino postrojenje u jugoistočnoj Evropi koji se bavi proizvodnjom tog rastvora jeste firma Sigma u Crvenki“, piše Tanjug a prenosi RTV. Međutim, niti je natrijum-hipohlorit (koje ovi mediji pogrešno zovu „hlorid“) jedina supstanca koju ova institucija preporučuje, niti je ova firma jedina u Srbiji koja je proizvodi.

17. feb 2020.

Tanjug prećutao da je država platila za pohvalni tekst jer to ne smatra „ključnim“

Piše Marija Vučić

Nakon teksta Raskrikavanja „Fajnenšl Tajms nije rekao da Srbija munjevito ide napred“, u kome smo dokazali da su pohvalni tekst o srpskoj ekonomiji mediji predvođeni Tanjugom pogrešno pripisali FT kao i da je on plaćen, Tanjug je saopštio da je to tačno, ali da to nisu naveli  jer im nije bilo ključno. Optužujući Raskrikavanje da ne zna kako se tačno zove magazin koji je objavio izveštaj, Tanjug je napravio novu grešku: tvrde da je izveštaj objavio „FD Intelligence“, iako tako nešto i ne postoji. 

14. feb 2020.

„Srbija ide munjevito napred“, a Tanjug munjevito prećutkuje

Piše Zoran Strika

Iako je dosta iscrpno preneo sadržaj objavljen u „FD Intelidžensu“, Tanjug građanima nije objasnio da su objavljivanje i pisanje izveštaja platili oni sami. Na sajtu FDI-ja stoji da pisanje izveštaja dužine osam stranica treba platiti 43.300, dok 16 strana košta 65.100 dolara

06. feb 2020.

I kad se povuče iz Politike i Tanjuga, država ostaje u medijima kroz Telekom

Piše Maja Đurić
IZVOR N1

Nakon više neuspelih pokušaja i tenzija koje su je pratile, nova Medijska strategija je konačno usvojena, a ona, između ostalog, predviđa da država u potpunosti izađe iz vlasništva u medijima. Država će definitivno morati da napusti sve medije, pa tako i "Politiku AD" i Tanjug. Za medijske stučnjake dileme nema, takav potez je neophodan zbog nezavisnosti medija u Srbiji. Ali, dok se u strategiji obavezuje na izlazak iz medija, država kroz Telekom Srbija ima kanale u svom vlasništvu, što je za stručnjake - neosnovano.

04. feb 2020.

Tanjug u rukama privatnika?

FoNet
IZVOR Danas

Država će definitivno morati da napusti sve medije, pa tako i Politiku AD i agenciju Tanjug, prenosi taj list jedan od zaključaka medijske strategije Vlade usvojene pre pet dana, u koju su imali uvid.

28. nov 2019.

Tanjug kaže da fotografija u NIN-u nije njihova, već „kropovana“ njihova

IZVOR Danas

Agencija „Tanjug“ negira tvrdnje glavnog i odgovornog urednika NIN-a Milana Ćulibrka, koji je rekao da je na naslovnoj strani sutrašnjeg NIN-a fotografija te agencije, navodeći da to što je ovaj nedeljnik objavio nije fotografija Tanjuga, već da je u pitanju „kropovana“ fotografija te agencije, kojoj je, kako ističu, izmenjen sadržaj ali i poruka.

18. sep 2019.

Podobnim medijima milioni iz džepa građana

Piše Anđela Milivojević
IZVOR CINS

Za četiri godine država je televiziji Pink odložila plaćanje preko 1,52 milijarde dinara poreskog duga, a to nisu jedine privilegije koje provladini mediji godinama uživaju. Tabloidne, udarne pesnice vlasti Informer i Srpski telegraf dobijaju milione dinara na konkursima i pored toga što krše profesionalne i etičke standarde. Povlašćen je i državni Tanjug koji je umesto gašenja nastavio da radi - zahvaljujući novcu iz budžeta.

16. sep 2019.

Ministar o kom se ćuti (VIDEO)

Piše Vesna Radojević
IZVOR KRIK

Glavna nagrada za najbolju istraživačku priču dodeljena je novinarima istraživačke mreže KRIK za tekst o navodnim vezama jednog srpskog ministra zdravlja Zlatibora Lončara sa članovima „zemunskog klana„, novinari Vladimir Kostić i Dina Đorđević su nagrađeni za serijal tekstova o povezanosti ljudi bliskih vlasti, poput kuma Aleksandra Vučića Nikole Petrovića, s poslovima gradnje mini hidroelektrana, a Miloš Stanić za priču o neispravnosti vode za piće  o tome da 650 hiljada Vojvođana pije vodu sa arsenom.

10. sep 2019.

Pismo Tanjuga Savetu za štampu

IZVOR UNS

Doneli ste odluku da je Tanjug prekršio Kodeks novinara Srbije kada je objavio vest o bivšoj tajlandskoj premijerki Šinavatra, a argument na koji se pozivate - nije tačan.

07. sep 2019.

Savet za štampu: Tanjug prekršio Kodeks novinara Srbije u slučaju Nedeljnikovog teksta o Šinavatri

IZVOR UNS

Komisija za žalbe Saveta za štampu, na sednici održanoj 29. avgusta, izrekla je javnu opomenu Novinskoj agenciji “Tanjug” zbog žalbe koju je direktor i glavni urednik Nedeljnika Veljko Lalić podneo Savetu tvrdeći da je ta agencija, bez navođenja izvora, objavila informaciju da je bivša premijerka Tajlanda Jingluk Šinavatra, osuđena u svojoj zemlji ne pet godina zatvora zbog korupcije, odlukom Vlade Srbije dobila srpsko državljanstvo.

23. jul 2019.

Tanjug prošlu godinu završio sa minusom od 32 miliona dinara

Piše Zoran Strika

Od 2015, kada je zvanično ugašena, novinska agencija Tanjug ne samo da je nastavila da radi već je samo tu godinu do danas uspela da završi sa dobitkom. Prošlogodišnji minus od 32 miliona dinara ipak nije i najveći do sada. U Ministarstvu kulture i informisanja kažu da za tu agenciju – nemaju planova.

23. jul 2019.

Tanjugov odgovor na tekst Glasa Amerike

IZVOR Tanjug

U tekstu pod naslovom “Ne, Stejt department nije čestitao Haradinaju odlazak u Hag”, Glas Amerike ( VOA) ispravlja Tanjug i precizira da je američko ministarstvo "pozdravilo", a ne "čestitalo" Haradinajevu odluku, i pri tom podelio saosećanje sa Haradinajem, izneo niz neutemeljenih kvalifikacija na račun Tanjuga.

23. jul 2019.

Ne, Stejt department nije čestitao Haradinaju odlazak u Hag

Američki Stejt Department reagovao je na odluku odlazećeg premijera Kosova Ramuša Haradinaja da podnese ostavku i ode pred Sud uspostavljen da utvrdi odgovornost osumnjičenih pripadnika bivše Oslobodilačke vojske Kosova (OVK) za zločine tokom i posle rata na Kosovu. Tu reakciju službenog Vašingtona, koji je pozdravio Haradinajevu odluku, veliki broj medija u Srbiji preneo je kroz interpretaciju novinske agencije Tanjug.

Send this to a friend