15. sep 2018.

Dnevnik pod kontrolom SNS-a?

Portal „Srbija Danas“, koji je pre nekoliko dana postao većinski vlasnik novosadskog dnevnog lista Dnevnik, prema rečima bivših radnika ove kuće, nalazi se pod kontrolom Srpske napredne stranke.

Nekadašnji zaposleni portala „Srbija Danas“, koji žele da ostanu neimenovani, u razgovoru za Danas tvrde da je stvarni vlasnik ovog portala Branislav Prostran, bivši predsednik Izvršnog odbora Srpske napredne stranke i opštine Zemun. Prostran, trenutno zamenik direktora preduzeća za izvor naoružanja Jugoimport SDPR, često je prema rečima naših sagovornika bio prisutan u prostorijama redakcije na Novom Beogradu i nezvanično je važio za vlasnika i nekoga ko odlučujuće utiče na uređivačku politiku.

U toku jučerašnjeg dana nismo uspeli da stupimo u kontakt sa Branislavom Prostranom kako bismo proverili navode naših sagovornika. NJegova sekretarica nam je rekla da se on nalazi na službenom putu i da će se vratiti naredne nedelje. Vezu između portala i Branislava Prostrana demantovao je u kratkoj izjavi za Danas glavni urednik portala „Srbija Danas“ Goran Lalić.

„Ne. To apsolutno nije tačno. Vlasnik portala Srbija Danas je Aleksandra Martinović“, kazao je Lalić. On je dodao da po prirodi posla poznaje veliki broj ljudi, pa i Branislava Prostrana, ali je negirao da je on ikada bio u prostorijama redakcije.

Povezane priče

Aleksandra Martinović, koja se u Agenciji za privredne registre vodi kao vlasnica, prema pisanju medija, bila je pre osnivanja portala suvlasnica u firmi Prointer Solutions, čiji je većinski vlasnik Slobodan Kvrgić. Opozicioni predstavnici su u više navrata izlazili u javnost sa tvrdnjama o povezanosti Kvrgića i SNS-a, a portal KRIK je svojevremeno objavio da je upravo on prodao stan supruzi predsednika Aleksandra Vučića.

Portal „Srbija Danas“ je prema podacima iz APR-a osnovan 2014. godine. Na kraju ove godine je, prema pisanju BIRN-a ostvario prihod od oko tri hiljade evra. Već u avgustu naredne godine, portal je za oko 170.000 evra postao vlasnik televizije Apolo, koju je preimenovao u Novosadska TV.

„Novosadska TV“ je pre nekoliko dana, prema pisanju portala KRIK postala većinski vlasnik Dnevnika, jedinog vojvođanskog dnevnog lista koji izlazi na srpskom jeziku. Većinski paket od plaćen je 600 evra.

Portal „Srbija Danas“ od trenutka nastanka 2014. godine važi za mediji koji je izuzetno blizak vladajućoj koaliciji. Neretko na ovom portalu mogu da se pročitaju vesti koji veličaju poteze vlasti, kao i oštre kritike upućene na račun opozicije.

Državna pomoć

Prema podacima koji su dostupni na APR-u, portal „Srbija Danas“ je u prethodne tri godine dobio malo više od 10 miliona dinara državne pomoći. Portal je dobio oko 8,5 miliona dinara koje se vode kao sredstva dodeljena mediju na ime državne pomoći, dok se malo više od dva miliona knjiži kao sredstva od organa javne vlasti.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend