25. dec 2016.

Kablovski operater najavio promene: Ikom bez B92, Prve, Hepija…

televizija-daljinski-upravljac_660x330

Ovi kanali bili su u ponudi osnovnog paketa, a iznenađenje je tim veće što su na spisku programi tri kuće koje imaju nacionalnu frekvenciju. Ako se to desi, veliki broj građana, posebno u Beogradu, mogao bi da ostane uskraćen za sadržaje te četiri televizijske stanice.

Jedna od njih je i Beograđanka Jelena Tomić, koja tvrdi da ovo nije prvi put da „Ikom“ krši ugovor.

– Kada sam se opredelila za „Ikom“, bilo mi je važno da u ponudi bude Si-En-En jer mi deca žive u Americi i želim da pratim tamošnja dešavanja. Ubrzo je, međutim, „Ikom“ iz osnovnog paketa izbacio taj kanal, a pojavila se Al Džazira. Sada danima ide obaveštenje da ću ostati uskraćena i za programe B92, Prva, Hepi i Kopernikus. Ako se to desi, otkazaću usluge i tužiću ih – kaže Tomićeva za „Blic“.

Šta se tačno dešava, nismo uspeli da saznamo od „Ikoma“ iako smo dugo pokušavali. Poslali smo pitanja mejlom i pokušali telefonom da dođemo do nekoga od odgovornih. Rampa za komunikacije sa odgovornima je spuštena, pa čak i sa PR službom. Operater koji nam se javio rekao nam je da je naš mejl prosleđen nadležnima i tu se priča završila.

Šta će biti prosleđeno od signala posle Nove godine korisnicima njihovih usluga, nismo uspeli zvanično da saznamo, ali nezvanično nam je rečeno da je problem novac. Naime, „Ikom“ i pomenute televizije ne mogu da nađu zajednički jezik povodom cene, a sve je dodatno zakomplikovala činjenica da „Ikom“ uskoro treba da uđe u sistem SBB, koji je kupio tu kuću.

– Transakcija nije završena jer Komisija za zaštitu konkurencije još nije odobrila kupovinu. Pregovori o emitovanju programa pomenutih televizija su u toku, međutim, rešenje još nije na vidiku – tvrdi naš izvor iz „Ikoma“.

Da rešenje još nije nađeno, potvrđeno nam je i iz TV Prve i B92.

– Postoji mogućnost da operateri „Ikom“, „Radijus Vektor“, JOTEL i drugi nadalje ne emituju naš sadržaj. Pregovaramo, a cilj je pravno regulisanje i korišćenje našeg sadržaja, kao što je praksa u svim uređenim sistemima. Mi ulažemo maksimalan napor kako bismo zaštitili interese gledalaca, kao i svoj program koji je izuzetno gledan i tražen. Nadamo se da će dogovor biti postignut u najskorijem roku. Ukoliko ipak ne dođe do pozitivnog rešenja, naš program će publika pratiti isključivo preko drugih operatera, s kojima imamo regulisan pravni odnos – kažu iz menadžmenta TV Prve i B92.

Obavezan samo javni servis

Iz Regulatornog tela za elektronske medije (REM) nismo uspeli da saznamo da li je ovakvo ponašanje „Ikoma“ zakonito. U svakom slučaju, po zakonu operateri jedino imaju obavezu da prenose program Javnog servisa, odnosno RTS i RTV.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend