28. jan 2021.

Nekada oficir JNA, danas medijski mogul

Iako je i dalje neprikosnoven po broju lokalnih medija  u Srbiji Radoica Milosavljević (ukupno 13 medija), njega u stopu prate novi “medijski moguli”. Jedan od njih je i Slavko Stijaković, vlasnik Televizije M, zatim Radio Srema, portala RTV Centar Srem, Radio Fruške Gore, kao i istoimene televizije. Kako pokazuje istraživanje koje je sproveo VOICE, Slavko Stijaković je, pored navedenih, nastavio da kupuje i osniva medije u Srbiji

Stijaković je i jedan od vlasnika Radio Brega iz Titela kao i RTV Produkcije S.I.S d.o.o iz Rume. U avgustu 2020. godine, sa uloženih hiljadu dinara, nekadašnji oficir JNA osnovao je i SS Turistička Televizija 1961 D.O.O u Beogradu. Potom je usledilo osnivanje “Peto-tri 1941”u Kragujevcu, kao i “Vidik sa Cera” u Loznici, čija je pretežna delatnost “izrada web portala”. U obe firme, Slavko Stijaković je direktor, dok stvarni vlasnik nije prijavljen, pokazuje naše istraživanje.

Ne seća se zločina u Vukovaru

Rodom iz Banjaluke, Slavko Stijaković je završio srednju vojnu školu u Sarajevu, Vojnu akademiju u Beogradu, a završio je i Fakultet političkih nauka. Na poziciji zamenika komandanta Prvog motorizovanog bataljona u Beogradu Jugoslovenske narodne armije (JNA), dočekao je i rat u Hrvatskoj, 1991. godine.

Zadatak njegove jedinice je, prema njegovom svedočenju pred Haškim tribunalom 2006. godine, bio da na delu ratišta grada Vukovara deblokira kasarnu JNA u gradu, u zoni koja je bila pod kontrolom jedinica Hrvatskog vijeća obrane. Krajem septembra 1991. godine, Stijakovićeva jedinica ulazi u tada razoren Vukovar, na koji je JNA ispalila tone i tone granata, procenjuje se – više od deset hiljada.

Kao svedok odbrane na suđenju “Vukovarskoj trojci” pred Haškim tribunalom, Slavko Stijaković je izjavio da nije znao za počinjene zločine na poljoprivrednom dobru “Ovčara”.

“Ja sam za događaje na ‘Ovčari’’ saznao 1995. godine, kada su u sredstvima informisanja saopšteni podaci o sumnjičavosti, ili optužbi nekog broja kolega mojih koji su sa mnom tamo bili. A to sam saznao za vreme mog jednog boravka u Banjaluci”, tvrdio je Stijaković.

Bio je aktivan u vojsci sve do 2002. godine, kada je na Novom Beogradu doživeo tešku saobraćajnu nesreću u kojoj je teže povređen, nakon čega je 2003. penzionisan.

Privatan biznis

Pored svedočenja pred Haškim tribunalom, Stijaković se još jednom našao na sudu kao svedok, i to 2011. godine.

Slavko Stijaković je ovoga puta kao svedok saslušan u Višem sudu u Beogradu jer je u to vreme bio zastupnik firme “Fer napredak” iz Rume i poslovni partner Dragana Vulina, jednog od  vlasnika firmi koje su bile obuhvaćene istragom u aferi “Azotara” osumnjičenih da su, u periodu od 2009. do 2010. godine, oštetili budžet Srbije za više od 430 miliona dinara.

Kako pokazuje istraživanje VOICE-a, firma “Fer Napredak d.o.o.” je registrovana na istoj adresi na kojoj se nalazila i medijska kuća Radio Srem, koju je tri godine pre ovih događaja kupio Dragan Vulin, odnosno “Vulin komerc”.

Istraživanje VOICE-a pokazuje da je u junu 2012. godine Stijaković bio predsednik Upravnog odbora Akcionarskog društva “Fabrika kože Ruma”, a bio je i punomoćnik firme “Silos 1. Maj Ruma”, čiji je zastupnik Dragan Vulin. Takođe, ime Slavka Stijakovića dovodi se u vezu i sa firmama “Vojvoda 1914 d.o.o.” iz Mionice, kao i “Zora super sport” iz Beograda.

Ipak, bivši oficir JNA je postao poznat široj javnosti od kada se njegovo ime pojavljuje na tenderima prilikom privatizacije medija u Srbiji. Tri godine nakon što se kao svedok u slučaju “Azotara” pojavio na sudu, Stijaković od Dragana Vulina preuzima Radio Srem.

Kupovina medija i veze sa Radoicom

Prema dokumentima objavljenim na sajtu APR, Slavko Stijaković upisan je kao član sa 100 odsto vlasništva u Radio Sreme 25. jula 2013. godine. Nakon toga, Stijaković je osnovao Radio Fruška gora, a zatim i istoimenu televiziju (TV Fruška gora). Početkom 2016. godine, osnovao je i portal RTV Centar Srem.

Gost u emisijama medija koji su u vlasništvu Slavka Stijakovića bio je i osuđeni ratni zločinac Veselin Šljivančanin. Povod je bila promocija njegove knjige ali i tribine koju je organizovala Srpska napredna stranka širom Vojvodine, a na kojima je govorio Šljivančanin.

Veselin Šljivančanin je bio 2016. godine i na otvaranju dopisništva Televizije Fruška gora u Inđiji. Te izborne godine, najpoznatija tribina u organizaciji “naprednjaka”, na kojoj je Šljivančanin govorio, bila je ona u Beški na kojoj su napadnuti aktivisti Inicijative mladih za ljudska prava. TV Fruška gora je tada emitovala prilog u kojem je novinar pomenute televizije članove Inicijative mladih za ljudska prava optužio da su “na mirnu seosku tribinu doneli nemir”.

U oktobru 2017. godine, Stijaković postaje i jedan od vlasnika Radio Brega iz Titela, čime se njegov medijski uticaj sa Srema proširuje i na južnobački region. Kao zakonski zastupnik upisan je novinar Zlatko Markovinović, inače direktor Televizije Fruška gora. Početkom naredne, 2018. godine Slavko Stijaković postaje i vlasnik gradske televizije M iz Sremske Mitrovice.

Nakon Radio Brega, u decembru 2018. godine Stijaković osniva RTV produkciju S.I.S d.o.o.  čiji je zakonski zastupnik takođe Zlatko Markovinović. Pored Srema i južnobačkog okruga, svoj medijski uticaj bivši oficir JNA potpisivanjem protokola o saradnji sa Radio-televizijom Vojvodine u junu 2019. godine proširio je i na ostatak Pokrajine.

Iako mu je prvi medij (Radio Srem iz Rume) završio u stečaju, Stijaković nastavlja da širi svoju medijsku imperiju i u ostatku zemlje. Polovinom avgusta 2019. godine u Beogradu osniva “SS Turistička televizija 1961.” Nova Stijakovića televizija je registrovana na istoj adresi kao i firma “Zora super sport” čija je zakonska zastupnica Zorica Stijaković. Zatim u Kragujevcu, u novembru 2020. godine osniva firmu čija je pretežna delatnost “izrada web portala” pod nazivom “Peto-tri 1941”.

U Loznici, početkom decembra prošle godine, Slavko Stijaković je u Agenciji za privredne registre upisan kao direktor u firmi “Vidik sa Cera”, čija je pretežna delatnost takođe izrada WEB portala.

Istraživanje VOICE-a pokazuje da je Stijaković indirektno povezan sa “medijskim mogulom” iz Kruševca, Radoicom Milosavljevićem.

Pomenuti Milosavljević je, između ostalog i vlasnik “Televizije sporta i zdravlja SOS kanal plus”, d.o.o. čiji zakonski zastupnik Aleksandar Milutinović ima 51 odsto udela kao član u Stijakovićevom Radijsko-televizijskom centru Srem Ruma. Takođe, većinski je vlasnik (51 odsto) Televizije Fruška gora, ali i Radio Brega iz Titela.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend