22. dec 2021.

Novi vlasnik Euronewsa povezan sa Orbanovim savjetnikom

Većinski udio u medijskoj mreži Euronews prodaje se kompaniji koju vodi sin ključnog savjetnika mađarskog premijera Victora Orbana, koji je naširoko kritikovan kao neprijatelj slobode medija.

Euronews je 17. decembra najavio da će portugalska investiciona kompanija Alpac Capital, čiji je izvršni direktor Pedro Vargas David dobro povezan u Mađarskoj i sin je Orbanovog savjetnika Marija Davida, kupiti 88 posto udjela od egipatskog tajkuna Nagiba Sawirisa.

Posljednjih godina Euronews bilježi pad prihoda i subvencionira ga Evropska komisija, piše redakcija Radija Slobodna Evropa na engleskom jeziku.

Kupoprodajna cijena nije objavljena, ali planirano povećanje kapitala moglo bi dodatno povećati udio portugalskog vlasništva u kanal koji pruža sadržaj na 15 jezika i dostiže do oko 145 miliona ljudi.

RSE je kontaktirao Pedra Vargasa Davida sa pitanjima o kupovini Euronewsa, ali još uvijek nisu dobili odgovor.

Mađarsku su pod Orbanom kritikovale grupe za ljudska prava zbog lošeg iskustva u slobodi medija, dok su je optuživali da utječe na medijske regulatore, cilja na medije i novinare koji su kritički izvještavali o njegovoj vladi i da daje državna sredstva za provladine medije.

Mario David, otac izvršnog direktora Alpac Capitala je desničarski portugalski političar, bivši član Evropskog parlamenta, a sadašnji Orbanov savjetnik za pitanja vezana za Evropsku uniju.

Također je bio i potpredsjednik Evropske narodne partije, najveće stranke u Evropskom parlamentu. Njegov sin Pedro Vargas školovan je na Harvardu i radio je za konsultantsku kompaniju McKinsley&Company, te ima mnoge veze sa Mađarskom. Prema podacima iz profila kojeg je radio Index magazin iz Mađarske, živio je u 2019. u Budimpešti.

Zajedno sa mađarskom agencijom EXIM osnovao je zajednički investicioni fond 2017. godine, te ima 5,25 posto udjela i mjesto u upravnom odboru u 4iG, mađarskom komunikacijskom gigantu koji je dobio brojne državne ugovore u IT sektoru i čiji se vlasnik Gellert Jaszai smatra dobro povezanim sa Orbanom.

Euronews je osnovan 1990. godine sa ciljem da postane “evropski CNN” i u početku je bio u rukama konzorcijuma evropskih javnih emitera.

Egipatski tajkun Sawiris postao je 2015. većinski vlasnik kroz luksemburšku Media Globe Networks. NBC News koji je u vlasništvu američkog telekomunikacijskog konglomerata Comcast, prodao je svojih 25 posto udjela u Euronews Sawirisu 2020. godine.

Nakon prodaje Alpac Capitalu, preostalih 12 posto Euronewsa ostat će u rukama konzorcijuma javnih televizijskih kompanija i lokalnih vlasti.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend