23. sep 2022.

Šta se krije u pozadini mađarske medijske ekspanzije na Balkanu?

Piše Nikola Milosavić Aleksić
IZVOR N1

Konkurs za dobijanje pete nacionalne frekvencije još traje. Među prijavljenim televizijama na prethodnom konkursu našla se i javnosti nepoznata TV2. Radi se o mađarskoj, kako tvrde mađarski novinari, u vlasništvu školskog druga Viktora Orbana. Ova televizija je poslovanje već proširila na Sloveniju, ali to nije jedina investicija u medije iz regiona ljudi bliskih Viktoru Orbanu i njegovoj stranci Fides. Kakvi interesi se nalaze u pozadini mađarske medijske ekspanzije na Balkanu?

23. jun 2022.

I televizija u vlasništvu Orbanovog druga iz detinjstva u trci za frekvenciju

Piše Emina Kovačević
IZVOR N1

Četrnaest televizijskih stanica u trci je za četiri nacionalne frekvencije. Među njima, dobro poznate televizije koje su do sada imale nacionalnu frekvenciju, ali i srpskoj javnosti nepoznata TV2. Nova.rs saznaje da je u pitanju televizija u vlasništvu mađarske TV2 Media group, sa sedištem u Budimpešti. ''To je televizija pod potpunom kontrolom Viktora Orbana, mađarski pandan Pinku'', kaže za N1 novinar Gabor Bodiš.

23. dec 2021.

Vučić: Politiko otkrio – novi vlasnik Euronewsa povezan sa Orbanom (VIDEO)

IZVOR N1

Novinarka portala Raskrikavanje Marija Vučić izjavila je u emisiji N1 Studio Live da je Politiko otkrio da je došlo do promene vlasništva evropskog Euronewsa. "Iz Euronewsa u Srbiji tvrde da neće doći do promene uređivačke politike. Oni jesu partneri našem Telekomu ovde u Srbiji, preko firme Euronews d.o.o. koja je nedavno pokrenula i kanal ovde u Srbiji", kaže ona.

07. jul 2021.

Neprijatelji slobode medija

Piše Veran Matić

Organizacija Reporteri bez granica proglasila je mađarskog premijera Viktora Orbana jednim od 37 svetskih „neprijatelja slobode medija“.

25. mar 2021.

Nezavisni mediji u Orbanovoj Mađarskoj: Finansijska podrška publike ključna za opstanak

Piše Natalija Jakovljević

Iz Srbije gledano, situacija je bolno poznata – novinarima nezavisnih medija u Mađarskoj uskraćuju se informacije, intervjui i izjave zvaničnika, naravno i reklame, i rade po pritiskom, ali ipak uspevaju da opstanu. Provladini mediji pak, evo još jedne sličnosti, nemaju takvih probleme, a zauzvrat svi pišu isto, naravno u korist vlasti. Postoji jedna ipak bitna razlika između dve države, a to je spremnost građana da novčano podrže nezavisne medije i time obezbede i njihov opstanak i izvor objektivnih informacija.

26. feb 2021.

Orban „kupuje“ uticaj u Srbiji preko vojvođanskih medija

Piše Stefan Marković
IZVOR CINS

Oko 12 miliona evra su građani Mađarske platili rad mađarskih medija u Srbiji od 2011. do kraja 2019. Istraživanje CINS-a pokazuje da je susedna država finansirala informativni sadržaj i kupovinu nekretnina medija koji sadržajem i vlasničkim vezama pokazuju bliskost sa Fidesom, strankom premijera Mađarske Viktora Orbana, što sagovornici CINS-a ocenjuju kao kupovinu uticaja. CINS otkriva i zašto je funkcioner Saveza vojvođanskih Mađara tražio otkaz glavnog urednika najstarijih mađarskih novina u Srbiji, kao i zbog čega su glasovi vojvođanskih Mađara važni za rezultat na evropskim izborima.

13. okt 2020.

Nezavisnom mađarskom radiju preti gubitak dozvole

Posmatrači i kritičari mađarske vlade kažu da su mediji u toj zemlji ućutkivani pod premijerom Viktorom Orbanom. Sada upozoravaju da bi Mađarska mogla da ostane bez jednog od svojih poslednjih nezavisnih glasova, piše redakcija Radija Slobodna Evropa na engleskom jeziku.

Send this to a friend