23. jun 2022.

I televizija u vlasništvu Orbanovog druga iz detinjstva u trci za frekvenciju

Četrnaest televizijskih stanica u trci je za četiri nacionalne frekvencije. Među njima, dobro poznate televizije koje su do sada imale nacionalnu frekvenciju, ali i srpskoj javnosti nepoznata TV2. Nova.rs saznaje da je u pitanju televizija u vlasništvu mađarske TV2 Media group, sa sedištem u Budimpešti. ''To je televizija pod potpunom kontrolom Viktora Orbana, mađarski pandan Pinku'', kaže za N1 novinar Gabor Bodiš.

Stizale su prijave na adresu Regulatornog tela za elektronske medije. Do ponedejka, kada je konkurs zatvoren, stiglo je ukupno 14. Među srpskoj javnosti manje ili više poznatim televizijama, jedna potpuno nepoznata – TV2.

Portal Nova.rs saznaje da je u pitanju televizija u mađarskom vlasništvu. TV2 u Mađarskoj dobro je poznata. U pitanju je izrazito komercijalna, na rijalitiju bazirana, jedna od dve najuticajnije televizije u toj zemlji.

„TV2 je već godinama u vlasništvu najbogatijeg Mađara Lerinca Mesaroša, koji je drugar iz detinjstva premijera Viktora Orbana i TV2 je pod apsolutnom kontrolom Vlade“, rekao je novinar iz Budimpešte Gabor Bodiš.

TV2 već se širila u zemljama regiona.

„Kupili su nekoliko medija za vreme Nikole Gruevskog, a drugi put u Sloveniji i to mediji koji su bili naklonjeni Janezu Janši“, dodaje Bodiš.

TV2 je u Sloveniji kupila Planet TV od slovenačkog državnog Telekoma, u vreme Vlade Janeza Janše.

„To je i u Sloveniji bilo definisano kao zapravo politički projekat prodaje vlasniku koji je blizak sa Viktorom Orbanom i koji će sigurno da podupire Janeza Janšu i to se zapravo i ostvarilo. I zato je naravno sasvim moguće da je investicija TV2 u Srbiji više manje politička prijateljska investicija“, navodi profesor Univerziteta u Ljubljani Marko Milosavljević.

Iako mađarski premijer i srpski predsednik insistiraju na prijateljstvu, za novinara Gabora Bodiša pojavljivanje mađarske TV2 na konkursu u Srbiji, ipak, jeste iznenađenje.

„Medijska situacija je skoro identična u Mađarskoj i Srbiji i ja ne verujem da je vlastima u Srbiji potrebna medijska pomoć Viktora Orbana. Jedina pretpostavka je da to nije politički potez, nego je to ekonomski potez i tu ima neke obostrane koristi ako bude od tog konkursa išta“, kaže Bodiš.

Rezultati konkursa trebalo bi da budu poznati do 4. avgusta, kada ističu postojeće dozvole za emitovanje programa na teritoriji cele Srbije.

Video prilog N1

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend