23. apr 2018.

Otkaz Antoneli Rihi sud proglasio nezakonitim i naložio njeno vraćanje u NIN

Prvi osnovni sud u Beogradu poništio je rešenje o otkazu koji je nedeljnik NIN pre pune tri godine uručio tadašnjoj urednici političke rubrike lista Antoneli Rihi, saznaje Cenzolovka. Sud je obavezao nedeljnik NIN da Rihu u narednih 15 dana vrati na posao, te da nadoknadi troškove suđenja.

Antonela Riha (Foto: TV Šabac)

Presuda koja je doneta 15. marta ove godine nije pravosnažna i na nju je moguće uložiti žalbu do kraja aprila. Glavni urednik tog nedeljnika Milan Ćulibrk nije danas mogao da kaže da li će presuda biti osporena, navodeći u izjavi za Cenzolovku da će odluku o eventualnoj žalbi doneti menadžment izdavača NIN-a – Ringier Axel Springer Srbija. 

O daljim koracima zasad ne želi da se izjašnjava ni novinarka Antonela Riha, koja je otkaz u NIN-u dobila 16. aprila 2015. U tom trenutku obavljala je dužnost urednice političke rubrike tog nedeljnika. 

„Ne želim da se izjašnjavam o daljim planovima sve dok presuda ne bude pravosnažna“, rekla je Riha za Cenzolovku, navodeći da je, igrom slučaja, presudu dobila u danu kada su se navršile tri godine od uručivanja otkaza. 

Ćulibrk, s druge strane, kaže da će NIN, „kao što je uvek i radio“, postupiti po pravnosnažnoj presudi, ali da će eventualni povratak Rihe „u staro jato“ zavisiti isključivo od nje same.

Sud: Nezakonito otpuštanje bez najave i upozorenja

Prvi osnovni sud, kako se navodi u presudi u koju je Cenzolovka imala uvid, označio je otkaz Rihi kao nezakonit. 

Otkaz je nezakonit jer je usledio bez najave i upozorenja, navodi ona u razgovoru za Cenzolovku. 

„Tog 16. aprila 2015. pozvana sam u kancelariju direktorke Jelene Milošević, gde je bio prisutan i glavni urednik Milan Ćulibrk, i tad mi je saopšteno da sam dobila otkaz, koji je odmah stupio na snagu.“ 

Iz NIN-a su tokom suđenja tvrdili da su unutrašnji akti na osnovu kojih je Riha dobila otkaz doneti 20. i 30. marta 2015, i da su bili objavljeni na oglasnoj tabli, što je sud, međutim, odbacio. Ti akti, čitamo dalje presudu, nisu bili objavljeni na oglasnoj tabli „jer kod tuženog nije postojala oglasna tabla na koju su isticani opšti akti poslodavca, niti su bili istaknuti na oglasnoj tabli koja se nalazi kod sekretarice u prostoriji gde su sedeli zaposleni, niti su zaposleni bili upoznati s postojanjem istih putem interneta i mejla, zbog čega iste nisu mogle da proizvode pravno dejstvo i zbog čega nisu ni stupile na pravnu snagu“.

Riha je u prvim reakcijama na otkaz navodila da iza otkaza stoje politički razlozi, a to tvrdi i danas. 

Zvanično, u rešenju o otkazu stoji da su „odlukom poslodavca od 20. marta 2015. utvrđeni poslovi za čijim obavljanjem je prestala potreba, a zbog preraspodele zaduženja u redakciji, čime je prestala potreba i za radom navedene zaposlene“. Riha navodi da je time faktički ugašena pozicija urednika političke rubrike, ali da joj list nije istovremeno ponudio drugo radno mesto u okviru redakcije.

„NIN je tada prvi put u svojoj 80 godina dugoj istoriji ukinuo mesto urednika svoje najvažnije rubrike“, ukazuje sagovornica Cenzolovke. 

Na ondašnje negiranje glavnog urednika NIN-a da su za otkaz posredi bili politički razlozi, Riha uzvraća da joj je Ćulibrk tada rekao da nije zadovoljan njenim radom jer u listu ima „previše Vučića“.

„Ako je već tako, ako već nisu bili zadovoljni mojim radom, mogli su samo da me smene s uredničke pozicije i da me premeste na drugo radno mesto“, navodi Riha, a uzgred, takvu primedbu imao je i sud. „Umesto toga dobila sam otkaz, bez objašnjenja o tome šta sam toliko pogrešno uradila, a šta je zaslužilo otkaz.“

Ćulibrk: Nije imalo veze sa politikom

Glavni i odgovorni urednik NIN-a i danas se drži tvrdnje o tome da iza otkaza Antoneli Rihi ne stoje politički razlozi. 

„Njen otkaz nije imao nikakve veze s politikom“, kategoričan je Ćulibrk. „Uostalom, čitaoci NIN-a mogli su da se uvere da je nakon odlaska Antonele Rihe list bio još kritičniji prema vlasti i da je od tada bilo barem 20 naslovnih strana na kojima prozivamo vlast.“ 

Šta je onda bio razlog? Ćulibrk navodi da ga je u to vreme menadžment informisao o tome da list posluje s gubitkom i da je potrebno da se jedan zaposleni otpusti. Dodaje da je otpuštanja u Ringieru bilo i pre, ali i posle toga.

„Odlučeno je da to bude Riha, a ja sad, kao što sam mislio i onda, smatram da ona nije prava osoba za urednika političke rubrike NIN-a“, kaže Ćulibrk i podseća na to da u poslednje tri godine taj list faktički funkcioniše bez urednika političke rubrike. 

„Osim jednog perioda tokom 2016. i 2017, političku rubriku sve vreme uređujem ja“, navodi Milan Ćulibrk.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend