11. avg 2018.

Povratak oglašavanja u štampane medije

Oglašavanje u štampanim medijima, zajedno s radijskim i televizijskim, u padu je već duži niz godina, dok se oglašivači istovremeno sve više okreću onlajn medijima.

Ali početkom ove godine u Velikoj Britaniji je zabeležen zanimljiv preokret tog trenda. U prvom kvartalu 2018. godine su, naime, ulaganja u oglašavanje u štampanim medijima porasla za 1% (iznose 153 miliona funti), i to je prvi kvartal od kraja 2010. godine da je ovaj pokazatelj „u plusu“.

Poslednjih je 29 tromesečja pad oglašavanja u štampanim medijima u Velikoj Britaniji bio i do 22%. Najveći porast beleže izdanja Sun, Daily Mirror, Daily Mail, Daily Express i Metro, čiji je ukupni rast prihoda od oglašavanja u prva tri meseca bio 2,8%, pokazala je studija organizacije Advertising Association.

„Ozbiljnije“ novine kao što su Times, Telegraph, Financial Times i Guardian bilježe pad od 0,3% – što im je najbolji rezultat u poslednjih sedam godina.

Kao razloge ove promene u studiji se navode mišljenja nekih kompanija kako su proteklih godina previše izdvajale za online oglase, a neki od velikih oglašivača razočarani su događanjima oko tehnoloških kompanija, primarno Fejsbuka, pa su odlučili manje da investiraju u taj kanal oglašavanja.

Neki su takođe odlučili manje da plaćaju za oglase Guglu, jer ni ova kompanija nije održala visok standard kad je reč o uklanjanju govora mržnje i lažnih vesti.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend