30. mar 2019.

Ćosiću i Janjiću pretio čovek koji je firmu prodao vlasniku N1

Bogoljub Pješčić, koga je policija ispitala zbog pretnji direktoru programa televizije N1 Jugoslavu Ćosiću i glavnom uredniku agencije Beta Draganu Janjiću, bio je vlasnik internet provajdera „Absolut OK“ koji je pre osam godina prodat investicionom fondu iza koga je stajao vlasnik SBB-a, „Junajted grupe“ i televizije N1 Dragan Šolak, saznaje Udruženje novinara Srbije (UNS).

Pješčić je 15. marta pozvao Jugoslava Ćosića, i po navodima N1 predstavljajući se kao službenik američke ambasade, protestovao zbog izveštavanja te televizije o masakru u džamijama na Novom Zelandu. Pješčić u izjavi za UNS tvrdi da je Ćosića pozvao da bi ga pitao zašto je N1 „jedina na ovoj planeti“ prenela informaciju da je na oružju „bilo ispisano na srpskom jeziku koješta ćirilicom“ i da je ubica veličao Ratka Mladića i Radovana Karadžića. „Ja sam njega okrenuo i pitao odakle tebi ta informacija, Jugoslave. Da li si ti kao urednik to odobrio?“, tvrdi Pješčić, dodajući da se i pre toga čuo sa Ćosićem i da imaju „zajedničke prijatelje“.

„Mi smo se najaktivnije družili kada sam bio portparol Udruženja internet provajdera Jugoslavije, SRJ. Imate sve to na internetu. Imate i njegove tekstove na tu temu na internetu. On je prisustvovao mojim konferencijama za štampu. Godina 2003, 2004. je u pitanju ili ne znam već koja. Ne mogu da se setim. Znam da nam je tada izuzetno pomogao. Medijski su ispratili taj pritisak koji je Telekom vršio na nas, ne samo na moju firmu, nego na sve firme koje su se bavile internet provajdingom“, tvrdi Pješčić.

Tokom 2002. godine agencija Beta, sajt B92, nedeljnici Vreme i NIN objavljivali su vesti, analize i komentare o sukobu Telekoma i internet provajdera, a izjave je u ime grupe kompanija davao Bogoljub Pješčić. Ime Jugoslava Ćosića ne može se naći ni u jednom od tih članaka.

Pješčić tvrdi da firmu nije prodao Draganu Šolaku, ali podaci Komisije za zaštitu konkurencije iz 2014. godine pokazuju da je „Absolut OK“ (kasnije preimenovan u „Absolut solušens“) bio deo Šolakove grupacije SBB.

Bogoljub Pješčić nije želeo da potvrdi da ima veze sa Fejsbuk stranicom „Srbija naša zemlja“ sa koje su vređani novinari.

Pješčić: Što vas to interesuje? I da imam i da nemam to je moja privatna stvar.

UNS: Samo Vas pitam.

Pješčić: Pogledajte malo bolje tu stranicu pa će Vam biti jasno o čemu se tu radi i čija je stranica.

UNS: Pratite tu stranicu?

Pješčić: Vrlo pratim zbog ove sadašnje situacije.

UNS: Ne učestvujete u kreiranju sadržaja?

Pješčić: Ne bih komentarisao. Ali što se tiče toga ko stoji, možete na samoj stranici da vidite. Nije politička partija. U pitanju je medij. Inostrani medij. Piše tamo sve lepo. Hoćete da Vam kažem – „Brajtbart“. To je inače medijska firma bivšeg Trampovog glavnog stratega Stiva Benona. I on takve firme ima po regionu. Imao je u Velikoj Britaniji zbog „Bregzita“. Imao je u Španiji kada je rušio vladu. Imao je u Holandiji, pa su napravili neki dogovor.

Jugoslav Ćosić je u izjavi za Udruženje novinara Srbije negirao da poznaje Bogoljuba Pješčića. „Javni tužilac je od policije tražio dodatna objašnjenja, pa sam danas (u petak 29. marta) i ja dao izjavu. Nikada u životu nisam bio prijatelj tog čoveka, nikada s njim nisam razgovarao, nikada ga čak nisam ni sreo ili ne da se toga sećam. On tvrdi da smo prijatelji od devedesetih, a ja sam tokom celih devedesetih bio van Srbije. I danas sam ponovio da mi se on predstavio kao službenik američke ambasade. Pokušao je kasnije da predstavi taj razgovor kao razgovor dva poznanika, a to je netačno. Ponovio sam da je meni u tom razgovoru rečeno da će mi doživotno biti zabranjen ulazak u SAD, da će N1 snositi konsekvence zbog svog izveštavanja i da se izjasnim u vezi sa događajima na Novom Zelandu“, rekao je Ćosić.

Na pitanje da li je i zašto N1 prećutala javnosti da je Pješčić 17. marta dao izjavu policiji po krivičnoj prijavi njegovih advokata, Ćosić tvrdi da N1 niko nije obavestio o tome i da on, zapravo, i za tu izjavu saznaje kada ju je Pješčić objavio na svom nalogu na Tviteru.

U vezi s tim što je Pješčić bio suvlasnik firme „Absolut OK“ koja je prodata Draganu Šolaku, Ćosić kaže da je i tu informaciju dobio tek kada je Pješčić javno otkrio ko je. Upitan da li ga poznaje neko drugi iz kompanije sa kojom je Pješčić očigledno sarađivao kaže: „Ništa o tome ne znam. Ja sam postao direktor pre četiri godine, sve te informacije sam čuo naknadno“.

Pješčićev navod da je sa njim preko telefona razgovarao pola sata Ćosić potvrđuje i kaže da je to uradio zato što su mu stručnjaci savetovali da sa onima koji anonimno prete treba što duže razgovarati kako bi se odali. Ćosićevi advokati podneli su krivičnu prijavu protiv nepoznatog lica za krivično delo prinude i lažnog predstavljanja. U izjavi policiji 19. marta Bogoljub Pješčić kazao je da je Ćosiću, dva dana posle spornog razgovora poslao „memorandum Stejt departmenta koji je tražio kao i jednu knjigu na poklon i kratko pismo pisano rukom da bi bilo lično, gde sam ga zamolio da samo razmisli o svom postupku javnog objavljivanja mog broja telefona te da ja to njemu nikada ne bih učinio koliko se god ne slažem u datom momentu“.

Ćosić kaže da je tek kasnije saznao ko ga je tada zvao. „Naknadno saznajem ko je tako što me pozivaju neki ljudi koji su shvatili da imaju njegov broj telefona u imeniku, nakon što smo ga mi objavili. A ja nisam objavio broj Bogoljuba Pješčića, jer tog trenutka ne znam s kim razgovaram. Objavio sam broj NN lica koje mi je pretilo i to po savetu advokata.“

Samo nekoliko dana pre nego što je uputio sporne izjave i poruke čelnim ljudima N1 i Bete,Bogoljub Pješčić postao je član UNS-a i to na osnovu potvrde „Večernjih novosti“ da za njih radi honorarno kao novinar u internet redakciji. Potvrdu da je Pješčić novinar potpisao je direktor „Novosti“ Radomir Vidaković. UNS je pokrenuo postupak da se utvrdi verodostojnost te potvrde.

Inače, „Novosti“ su 2014. objavile reportažu iz masonskog hrama u Beogradu i razgovor sa Bogoljubom Pješčićem, koji je tada predstavljen kao starešina omladinske organizacije „Demolej“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend