04. nov 2015.

„Kurirovo“ podmetanje

Medijska kampanja protiv “Večernjih novosti” dobija nove oblike. Srđan Bogosavljević traži da “Kurir” prekine sa kršenjem ugovora

Već nekoliko dana dnevni list “Kurir” vodi kampanju pod sloganom “Cela Srbija čita Kurir” tvrdeći da je on, “Kurir”, najčitaniji dnevni list u našoj zemlji. Pri tom se poziva na istraživanje agencije “Print adeks ipsos strateški marketing”. Svako ima pravo da o sebi misli kako mu je volja, da se hvali, nudi, veliča, preporučuje, ali samo pod uslovom da u tom poslu ne laže, a posebno da ne koristi imena drugih, kako bi dobio verodostojnost.

Po listi na kojoj je “Kurir” sebe predstavio kao lidera, “Večernje novosti” su na začelju, što će reći da su prema “Strateškom marketingu”, odnosno “Kuriru”, “Novosti” čitanije jedino od lista “Politika”.

Istina je potpuno drugačija, odnosno “Kurir” laže i podmeće, a s ciljem da pre svega “Večernje novosti” predstavi kao list na koji oglašivači, velike kompanije, marketinške agencije ne bi trebalo da obraćaju pažnju.

Pošto s “Kurirom” imamo negativna iskustva (poslednji slučaj je neovlašćeno objavljivanje delova knjige Mire Marković, što će se rešiti na sudu) nije nam palo na pamet da ih zovemo i tražimo da budu onakvi kakvi, jasno je, ne mogu da budu, te smo pozvali Srđana Bogosavljevića, člana UO “Strateškog marketinga”, da nam objasni o čemu je ovde reč:

– „Kurir“ je prekršio ugovor i danima objavljivao podatke o svojoj konkurenciji. Takođe, objavljivao je i čitanost u samo jednoj nedelji u kojoj se dogodilo da su izbili na čelo.

Inače, čitanost koja se ovde spominje nema nikakve veze s brojem prodatih primeraka, sa štampanim tiražima, već isključivo s podacima dobijenim telefonskom anketom. Reč je o takozvanoj CATI metodi telefonskog anketiranja. Odgovore svakoga dana daje oko 100 ljudi, anketar im nabraja dnevne novine, a oni odgovaraju sa da ili ne na pitanje da li su te novine prethodnog dana prelistali. Dobijeni rezultati nisu za objavljivanje.

Kada je reč o najnovijim postupcima “Kurira”, Srđan Bogosavljević je za “Novosti” izjavio da je povodom spomenute kampanje poslao pismo “Kuriru” i zatražio da više ne objavljuju podatke, odnosno da prekinu da krše ugovor.

Kako Kurir predstavlja podatke o čitanosti dnevnih novina

NOVOSTI U VRHU ČITANOSTI

– “Večernje novosti” su u samom vrhu čitanosti, iz meseca u mesec, i godinama unazad, to jasno pokazuju sva istraživanja. “Novosti” su jedan od tri dnevna lista koje građani Srbije najčešće čitaju – kaže Srđan Bogosavljević.

Kako Kurir predstavlja podatke o čitanosti dnevnih novina

dru-05-KURIR]

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend