22. jul 2015.

Opet sporan medijski konkurs u Nišu

3642852658_2a74a6340e_zI nakon usvajanja novog Zakona o informisanju gradske vlasti Niša su novac namenjen javnom informisanju podelile na diskutabilan način. Dve trećine od 50 miliona dinara su dobili mediji u vlasništvu jedne porodice – Radomirović

Televizija „Belami“, istoimeni radio i internet portal i Narodne novine, čiji je glavni urednik Vidosav Radomirović, u narednih 6 meseci dobiće 31,4 miliona dinara poreskih obveznika za proizvodnju sadržaja koje je posebna komisija uglavnom ocenila kao „odlično osmišljene“.

Ostatak novca su dobile televizije bliske vladajućoj Srpskoj naprednoj stranci – 8 miliona televiziji „Zona plus“, čiji je vlasnik sin potpredsednika SNS i ministra odbrane Bratislava Gašića, a 4,5 TV „Kopernikus“.

„City radio“ i „Južne vesti“ su dobili po 1,8, odnosno 2 miliona dinara, dok će sa 4 miliona dinara biti sufinansirani sadržaji još 6 medija i produkcijskih kuća.

Ni uz ogromno interesovanje javnosti gradske vlasti nisu objavile kriterijume na osnovu kojih je raspodela obavljena, kao ni obrazloženje same Komisije.

Zbog toga su predstavnici LAF-a, zvaničnog gradskog antikorupcijskog tela, ceo konkurs ocenili kao „netransparentan“ i najavili žalbe Agenciji za borbu protiv korupcije.

Članovi LAF-a su posebno izdvojili i činjenicu da je jedan od članova Komisije koja je odlučivala o raspodeli novca zaposlen u novinskog agenciji „Beta“, koja je kao jedan od učesnika na konkursu dobila novac.

Vredi pomenuti i da je tročlana komisija koja je odlučivala o raspodeli skoro pola miliona evra odlučila da javnosti ne dozvoli uvid u svoj rad, pravdajući se tvrdnjom da bi to „usporavalo rad komisije“.

KO JE BIO U KOMISIJI?

– Dušan Stojanović, dopisnik „Večernjih novosti“ – kao „nezavisni medijski stručnjak“
– Goran Vladković, direktor „OK radija“ Vranje – predlog ANEM-a i LokalPress-a
– Biljana Ljubisavljević, novinar BETA i „JugMedia“ – predlog Društva novinara Niša

Sporno iz godine u godinu

Praktično je sa njom otpočela prethodna vlast DS-SPS-URS, a nastavljena je i dolaskom SNS.

Da je ranijih godina novac nelegalno davan medijima potvrdile su i inspekcije Državne revizorske institucije, koja je protiv gradskih funkcionera zbog toga podnela i čitav niz prijava.

 Foto: Flickr/Oblivious Dude 

Autor: B. G.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend