Kako je kazao Aleksi Knutila, postdoktorand na Institutu, ova studija otkrila je da videi sa netačnim informacijama imaju ogromnu publiku.
– Oni su verovatno uticali da se stavovi i ponašanje ljudi promeni nagore. Zbog javnog zdravlja, platforme moraju da osiguraju da informacije koje ljudi dobijaju budu tačne i da im se može verovati, kazao je Knutil.
Pri tome video-prilozi sa lažnim informacijama dolaze do većeg broja ljudi nego što to uspevaju sadržaji koje zajedno pravi pet velikih medijskih kuća – Si-En-En, Ej-Bi-Si njuz, Bi-Bi-Si, Foks njuz i Aldžazira – a koji su postavljeni na Jutjub.
U studiji se takođe primećuje da ovakvi video-sadržaju privlače nejviše reakcija (lajkova, komentara, šerova) na Fejsbuku.
Pri tome navodi se i da uprkos investicijama koje je Jutjub pokrenuo kako bi zaistavio širenje lažnih vesti, ovoj kompaniji je bilo potrebno u proseku 41 dan da uklone problematične sadržaje. Pre nego što su izbrisani, ovakvi videi su u proseku imali 150.000 pregleda.
Antivakseri i muzičari u istom košu
U studije je takođe konstantovano da grupe koje najčešće šire lažne informacije o koroni su one koje se protive vakcini, zatim grupe koje su fokusirane na 5G mrežu, ali i muzičari i religiozne organizacije. Istovermeno, primećeno je i da su najpopularniji oni prilozi u kojima se bez naučnih dokaza govori o lečenju i prevenciji korona virusa.
M. R.
Red propagande, red rijalitija: REM pokušava da izbaci obavezu prikazivanja dečjeg, obrazovnog i kulturnog programa
Tabloidi brišu tekstove u kojima blate studente zato što moraju da dokažu da su tačni da im ne ugase portale
Deset istraživačkih priča koje svaki građanin Srbije treba da pročita
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.