13. dec 2023.

Birodi: U kampanji na TV najviše prostora za Vučića, „na Pinku predstavljen na nivou reklame“

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić ukupno je tokom kampanje na televizijama sa nacionalnom frekvencijom i N1 zauzeo najviše prostora u odnosu na sve ostale političke aktere - na Pinku 37 odsto, B92 30, Radio-televiziji Srbije 7,7, N1 7,6 i Hepiju 6,7 odsto, pokazali su rezultati danas predstavljenog monitoringa Biroa za društvena istraživanja (Birodi).

Snimak ekrana, TV Happy

Monitoring je BIRODI sproveo od 1. novembra do 10. decembra, analizirajući 44 sata centralnih informativnih emisija na RTS, N1, Pinku, Hepiju, Prvoj i B92.

Predstavnik BIRODI Radule Perović rekao je da su funkcioneri tokom kampanje na RTS zauzeli 53 odsto vremena, Pinku 65, Hepiju 54, Prvoj 66,4, B92 95 i na N1 74,5 odsto vremena.

Vučić je na RTS u ukupnom udelu vremena u centralno-informativnim emisijama imao sedam minuta neutralnog predstavljanja, jedan sat pozitivno i jedan sat i 48 minuta izrazito pozitivnog predstavljanja.

Premijerka Ana Brnabić na javnom servisu zauzela je dva minuta neutralnog predstavljanja, šest minuta pozitivnog i tri minuta izrazito pozitivnog predstavljanja, dok je o Vladi Srbije 17 minuta neutralno izveštavano, 44 pozitivno i jedan izrazito pozitivno.

Kada je reč o izveštavanju o predsedniku Srbije, on je na Pinku dobio četiri sata pozitivnog izveštavanja i sat i 15 minuta izrazito pozitivnog izveštavanja te televizije o njemu i njegovim aktivnostima.

Televizija Hepi Vučiću je posvetila 43 minuta pozitivnog izveštavanja, premijerki 13 minuta, a Vladi sat vremena.

Na TV Prva Vučić je zauzeo sat i 23 minuta programa u kome je pozitivno predstavljan, Brnabić 14 minuta, a Vlada 52 minuta.

Kada je reč o pozitivnom izveštavanju televizije B92, Vučić je dobio četiri sata i 14 minuta, Brnabić 16 minuta, a Vlada sat i 29 minuta.

Televizija N1 o predsedniku Srbije izveštavala je negativno 53 minuta, četiri minuta izrazito negativno, neutralno 11 minuta, a pozitivno pet sekundi.

Ta televizija nije uopšte pozitivno izveštavala o premijerki Brnabić, neutralno devet minuta, 14 negativno, a izrazito negativno četiri minuta.

Sociolog Dražen Pavlica kazao je da su mediji ove godine gori nego 2014, 2016. ili 2021. godine.

„Ovo čemu prisustvujemo danas je obezvredilo i obesmislilo ono što je poslovanje medija“, naglasio je on i dodao da se medijsko-političko nadmetanje pretvorilo u medijsko-političku agoniju.

Direktor BIRODI Zoran Gavrilović, govoreći o funkcionerskoj kampanji, rekao je da je Vučić glavni protagonista takve kampanje, te da je on na Pinku predstavljen na nivou reklame.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend