31. okt 2017.

Čekajući medijsku strategiju

Da će nova Medijska strategija biti završena u roku, što je kraj godine, uprkos tome što su reprezentativna novinarska udruženja izašla iz radne grupe koja radi na tom tekstu, tvrdi resorni ministar. Iz istog ministarstva poručuju da je 70 odsto strategije gotovo, te da se u decembru očekuje javna rasprava.

Od 16 članova radne grupe za izradu Medijske strategije, koliko ih je bilo na početku, četvoro je istupilo. Da osipanje ne utiče ni na kvalitet ni na rok, tvrdi resorno ministarstvo.

„Ovo četvoro, pre svega iz UNS-a, tokom prethodnog perioda dali su svoje priloge koji su upotrebljeni u oblikovanju dela medijske strategije koja je, u stvari, posvećena analizi. Mogu da kažem da je do sada gotovo, recimo, jedno 70 posto tog značajnog akta“, rekao je državni sekretar za informisanje Aleksandar Gajović.

Sadržaj Nacrta strategije Ministarstvo će otkriti tek kada bude potpuno gotova.

Ono na čemu, između ostalog, UNS insistira, jeste da se obezbedi pristojno finansiranje lokalnih medija, ali i da u komisijama koje raspodeljuju državni novac budu novinari i stvarni eksperti.

„Ja ne isključujem mogućnost da Ministarstvo napravi pristojan dokument i da ono prihvati naše predloge. Međutim, pravo da vam kažem, ne verujem jer i prošli put kad je pravljena strategija, UNS je rekao: Ljudi, pocrkaće nam svi lokalni mediji, dajte da obezbedimo da opštine moraju da odvajaju dva posto budžet za medije. To se nije desilo, to nije podržao ni NUNS, ni NDNV, ni Brisel“, kaže novinarka Ljiljana Smajlović.

Smajlovićeva, koja je i bivša predsednica UNS-a, podseća da je iz radne grupe istupila zbog imenovanja novog državnog sekretara za informisanje sa čijim se ranijim izjavama ne slaže.

[povezaneprice]

Isti razlog navela je i predstavnica Asocijacije medija. Radnu grupu napustili su i predstavnik Koalicije novinarskih i medijskih udruženja i nezavisni stručnjak za digitalne medije.

„Mi smo i dalje u jako dobrom tajmingu, dinamika rada radne grupe je odlična i mi taj posao lagano ali sigurno privodimo kraju. Očekuje nas, pre svega, izrada ciljeva Medijske strategije, to je taj drugi deo koji je lakši nego ovaj prvi deo, gde je analiza“, ističe Gajović.

Šta je ideja, predlog i glavna stvar na kojoj će insistirati Ministarstvo kulture u Medijskoj strategiji, još nije poznato.

Resorni ministar ranije je rekao da nije dobro što se politika meša u strateške stvari kao što je Medijska strategija, jer će ona biti važna za sve medije u godinama koje dolaze.

1 komentar za: “Čekajući medijsku strategiju

  1. Dejan R. Popovic, dipl. inz.

    U pretposlednjem pasusu ovog teksta pise: „Šta je ideja, predlog i glavna stvar na kojoj će insistirati Ministarstvo kulture u Medijskoj strategiji, još nije poznato.“

    Kada je „Formirana radna grupa za izradu nove medijske strategije“, 14.07.2017., Ministarstvo je izgleda zaboravilo da, pored sastava (imena i prezimena clanova Radne grupe), odredi i njene osnovne organizacione elemente: ciljeve, zadatke, sredstva i rukovodjehnje. Zasto?!

    01. nov 2017. at 09:41

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend