01. jun 2020.

Čiji je servis RTS?

Monitoring Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) pokazuje da je za mesec i po dana, koliko je tajalo vanredno stanje usled pandemije korona virusa, u informativnim emisijama RTS-a predsednik Srbije bio tema ukupno oko dva i po sata, a u skoro trećini tih televizijskih priloga o njemu se govorilo u pohvalnom kontekstu, što samo po sebi i nije preterano iznenađujuće.

Foto: Cenzolovka

Podatak koji je, međutim, mnogo slikovitiji, jeste taj da je tokom čitavog tog perioda Aleksandar Vučić pomenut u negativnog kontekstu jedan jedini put, u trajanju od celih 13 sekundi.

Taj kritički prilog koji se potkrao zapravo je izjava crnogorskog ministra zdravlja, koji je kritikovao postupanje predsednika Srbije u kontekstu nabavke respiratora.

Taj trend isključivo pohvalnog izveštavanja o gotovo jedinom akteru aktuelne vlasti pokazali su i ostali podaci monitoringa, ali i drugih istraživanja, po kojima ni ostale televizije sa nacionalnom frekvencijom nisu sklone kritici režima.

Tako ni na Pinku, Hepiju, TV Prvoj ni B92 nije zabeležena nijedna sekunda u kojoj je Vučić negativno predstavljen.

Sve to upotpunjeno je stalnim kritikovanjem opozicionih stranaka i lidera, od „opozicije uopšte“, koja se predstavlja kao negativan pojam sam po sebi, do pojedinačnog etiketiranja i izmišljanja afera.

Pojedini opozicionari, s druge strane, nisu ni pomenuti tokom vanrednog stanja. Sve to ukazalo je da je aktivna kampanja počela mnogo ranije od zvaničnog početka predizborne trke, kao i da su pojedine nacionalno rasprostranjene televizije otvoreno i beskrupulozno korišćene za obračun vlasti sa političkim protivnicima.

Međutim, najviše zabrinjava činjenica da se u istoj skupini medija našla i Radio-televizija Srbije, koja je javni medijski servis, servis svih građana Srbije.

Iako se na prvi pogled program RTS-a ne može upoređivati sa onim što se prikazuje na pojedinim privatnim televizijama, javni servis ne može da se pohvali informativnim programom.

Formalno postojanje analitičkih i komentatorskih emisija samo prikriva ono što su podaci nadzora pokazali: na RTS-u nema mesta za kritiku stranke na vlasti, kao što nema mesta ni za opoziciono mišljenje, čije god ono bilo.

Time, RTS nije servis svih građana, posebno ne onih koji bi da na toj televiziji vide i neki drugačiji stav osim onog koji zastupa aktuelna vlast.

To nije servis građana, koji su, primera radi, šetali na protestima a nisu mogli da u dnevniku vide vest o istim. Zašto su onda svi građani u zakonskoj obavezi da plaćaju pretplatu od koje se taj selektivni servis izdržava?


Redakcija lista Danas

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend